از چندی قبل نام چند متقاضی برای خرید داماش گیلان شنیده می شد. یکی از این نام ها که حدود 12 روز پیش خبر تمایل وی به خرید داماش در وارش اسپرت منتشر شد، جواد شهبازی متقاضی خرید سهام باشگاه ملوان بود.

پس از انتقال امتیاز داماش به هیات فوتبال استان گیلان و جدی تر شدن مذاکرات با متقاضیان، امروز گفتگویی را با جواد شهبازی انجام دادیم که در ادامه خواهید خواند.

 

varesh-sport.com: چرا فوتبال و چرا داماش؟

من یک آدم فوتبالی هستم و علاقمند بودم که بیایم و در فوتبال سرمایه گذاری کنم. البته سرمایه گذاری منطقی با روش هایی که در دنیا رایج است و خیلی هم در این مورد مطالعات داشته ام.

بنده دکترای مدیریت ورزشی هم دارم و قصد دارم مجموعه ای از ساختارها بیرونی را بیاورم و در اینجا بومی کنم . با استفاده از برندی که باشگاهی مثل داماش دارد، می توانم یک بنگاه اقتصادی بوجود بیاورم. مطمئن باشید همین برند هم می تواند باشگاه را به لحاظ اقتصادی بچرخاند و حتی در دراز مدت به سود دهی برای خود من برسد.

 

من شنیده ام که در برخی محافل ترس از تغییر نام را دارند که این اطمینان را میدهم که من فراتر از چنین مسائلی فکر می کنم. نام داماش به عنوان یک برند مطرح است و به آن احترام خواهیم گذاشت و ادامه دهنده این نام خواهیم بود.

داماش به عنوان یک برند در سطح استان گیلان و حتی کشور جا افتاده است و ما اگر بخواهیم هر اسمی دیگری را برای این تیم استفاده کنیم، حداقل یک دوره 10-15 ساله زمان می برد تا بخواهد جا بیفتد. در عین حال خیلی ها این اسم را از ذهنشان پاک نخواهند کرد. پس در نتیجه دلیلی برای تغییر اسم وجود ندارد و آن را نگه خواهیم داشت و بنگاه اقتصادی مان را به کمک داماش و در کنار آن عرضه خواهیم کرد تا سودآوری هم داشته باشیم.

ضمن اینکه ما خودمان به تبلیغ نیاز داریم و همین برند باشگاه مان را می توانیم بر روی پیراهن بازی ها یا تمرینات یا بیلبوردهای دور زمین و … از آن استفاده کنیم.

 

varesh-sport.com: فعالیت های شغلی شما چیست؟

بنده به غیر از دکترای مدیریت ورزشی، فوق لیسانس معدن دارم. حدود 25 سال است که کار معدن مشغول هستم و در استان های هرمزگان، زنجان، آذربایجان شرقی و خوشبختانه و اخیرا هم در شهر ماسال استان گیلان کار اکتشاف یک معدن را در حال انجام هستیم.

همچنین در فعالیت های نفتی هم حدود 18 سال است که در خارج از کشور مثل دبی، ترکیه، سنگاپور، مالزی و انگلیس و در بخش تامین کالا و مشتقات نفتی در حال فعالیت هستم.

 

varesh-sport.com: از شما مصاحبه ای منتشر شد که با مسئولین داماش گفتگو هایی را داشته اید؟

خیر با مسئولین داماش صحبتی نکرده ام. ما با اداره کل ورزش و جوانان گیلان جلسه ای را داشتیم و صحبت هایمان را مطرح کردیم. آقای رهنما هم قول دادند که مسائل تیم را به لحاظ حقوقی برطرف و شفاف کنندو بعد برای خرید باشگاه داماش نشستی را با بنده برگزار کنند.

 

varesh-sport.com: کی قرار است این نشست برگزار شود؟

آقا رهنما با وکیل بنده دو بار در ارتباط بودند و قرار است که احتمالا بعد از عید فطر و ظرف یکی دو روز آینده به طور جدی نشستی را داشته باشیم.

 

varesh-sport.com: یکی از مباحثی که مطرح می شود بحث تضمین است و اینکه آیا شما ضمانت بانکی می دهید؟

ضمانت نامه یک کار درگیر بانکی است که ما در فوتبال تعریف خاصی برای آن نداریم، چون ضمانت نامه باید بر اساس اصول خواست طرف متقاضی باشد.

معمولا فوتبال شرایطی ندارد که بانک بتواند برایش ضمانت نامه را صادر کند. اما من پیشنهاد بسیار بهتری را نسبت به ضمانت نامه دارم؛ پیشنهادم این است که بودجه و هزینه ای که قرار است برای سال اول هزینه شود، در همان استارت کار و پیش از شروع فعالیت به حساب باشگاه واریز شود و برداشت این پول هم با مصوبه هیات مدیره و امضای دو شخص که یکی نماینده مستقیم اداره ورزش و جوانان گیلان و یکی هم مثلا مدیرعامل باشگاه باشد و این پول تا پایان فصل هم هزینه شود.

بنده فکر می کنم این کار از ضمانتی که برداشتی صورت نمیگیرد هم با ارزش تر است و از طرفی مشخصا وقتی در سال اول این عمل انجام شد، توان بنده هم مشخص می شود و این اعتماد سازی در بین هواداران، شهر رشت و مسئولین شهری استانی انجام می شود.

 

varesh-sport.com: در بحث فرآینده خرید باشگاه مشکل خاصی را می بینید؟

خیر، کوچکترین مشکلی به لحاظ مالی وجود ندارد و اگر بحث مسائل حقوقی که به ما قولش را داده بودند برطرف شده باشد و حل شود ما  کاملا این آمادگی را داریم که بلافاصله حتی در اولین روز پس از تعطیلات معامله را انجام بدهیم و پولش را هم پرداخت کنیم.

اما به هرحال یک خرید و فروش بحث هایی را دارد و بعد از مذاکره من و جناب آقای رهنما لازم است که بحث های حقوقی این قضیه روشن شود و در سریعترین زمان برسانند به جایی که باید کار مالی انجام بگیرد.

 

varesh-sport.com: از امروزی که با شما این مصاحبه انجام می شود، حدود یک ماه به شروع مسابقات باقی مانده است. زمان به سرعت در حال گذر است و از طرفی فرآیند نقل و انتقال باشگاه هم به یک بازه زمانی خاصی نیاز دارد، شما برای این مسئله چه فکری می کنید؟ یعنی قصد این را دارید که در صورت توافق کاملا این فرآیند به پایان برسد و بعد شروع به کار کنید؟ یا می توانید چنین تفاهمی را داشته باشید که فعلا تیم در اختیار باشد و کار را شروع کنید تا فرآیند تکمیل شود؟!

فرآیند تاسیس باشگاه حداقل 45 روز زمان می برد. ما یک توافق نامه ای را با سازمان ورزش و جوانان و زیر نظر وکلا انجام میدهیم، تیم را تحویل میگیریم و کار اجرایی را شروع می کنیم. کار حقوقی و تاسیس باشگاه هم مسیر خودش را طی خواهد کرد و خللی را ایجاد نمی کند.

 

varesh-sport.com: یک سری شایعات عجیب در خصوص شما در انزلی بوجود آمد که البته به رشت هم کشیده شد، مبنی بر داشتن چک برگشتی یا مسائلی امنیتی و…!

بحث هایی را که خود من در شهر انزلی بوجود آوردم، گاردهایی نسبت به آن گرفته شد و من فکر میکنم این مسائل از طرف آن دوستان است. در کشور ما مراجع ذی صلاحی وجود دارند که نظارت کامل هم دارند. از همین مراجع می توان تائید یا رد موضوعات و حرف و حدیث ها را بدست آورد.

بنده کاری اقتصادی در کشور انجام میدهم و این کار اقتصادی ام خرید و فروش در خیابان نیست… کاملا ثبت شده است و تجارت من هم با وزارت نفت است. محصولات من از طریق وزارت صنایع و معادن صادر می شود و گمرک بر آن نظارت دارد. تمام این ها مراجعی هستند که می توان در مورد این شایعات در خصوص بنده استعلام کرد. ضمن اینکه خود وزارت اطلاعات بهترین ارگانی است که می تواند بنده را رد یا تائید کند.

من این را کاملا تکذیب می کنم و این اطمینان را می دهم که هیچ مشکلی به این لحاظ ندارم. من خودم بچه جنگ و جانباز هستم. من اعتقاد دارم که هر کس مدرک یا اسنادی دارد، باید با سند این ادعا را مطرح کند. اگر بخواهند اتهامی بزنند و این اتهامات واهی باشد که مطمئنا وکیل بنده آن را پیگیری خواهد کرد.

 

varesh-sport.com: و حرف پایانی؟

حرف پایانی ام سلام به استان گیلان، شهروندان رشتی است و دست آنها و به خصوص پیشکسوتان این شهر را برای یاری می طلبم.

به نظرم آقای رهنما تسریع در کار را به ما ثابت کرد و همان روز که نظراتمان را شنید، همان روز برای برطرف کردن مشکلات حقوقی کارش را شروع کرد که این برایمان بسیار امیدوار کننده بود. اینکه مسئولین هم فوق العاده فوق العاده دغدغه این را دارند که مشکلات مرتفع شود.

بنده در پایان از مسئولین هم انتظار نظارت، حمایت و تشویق را خواهم داشت.