کاپیتان 35 ساله امسال تیم فوتسال شهرداری رشت، سابقه هفت سال حضور در تیم ملی را دارد و بیش از 120 بازی ملی را نیز با تیم ملی داشته است.
مجید لطیفی متولد رشت است و با تیم ملی قهرمانی چهار دوره آسیا و حضور در جام جهانی 2008 را تجربه کرده است و سالیان سال در تیم های مدعی لیگ فوتسال کشور بازی کرده است. او امسال به رشت آمده است تا به نماینده فوتسال شهرش که پس از مدت ها حالا در لیگ یک حضور دارد کمک کند.
در ادامه گفتگوی خواندنی وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان با بازیکن کهنه کار این فصل تیم فوتسال شهرداری رشت را خواهید خواند:

varesh-sport.com: آقای لطیفی چه شد که به شهر خودتان برگشتید؟
من ابتدای فصل جاری چند پیشنهاد لیگ برتری داشتم. ولی وقتی پیشنهاد شهرداری رشت به من رسید، تصمیم گرفتم که به شهر خودم برگردم. چون از قبل هم با آقای شیخ و سایر دوستان آشنایی داشتم، تصمیم گرفتم که به رشت برگردم و در تیم شهر خودم در لیگ یک بازی کنم تا به این شکل ضمن کمک به فوتسال شهرم، به نوعی تجاربم را هم در اختیار جوانان قرار دهم.

varesh-sport.com: به نظر شما به عنوان یک بازیکن حرفه ای و با تجربه، دلیل نتایج نامناسب تیم شهرداری چیست؟
اول اینکه تیم ما واقعا از همه تیم ها خیلی دیرتر جمع شد و بعد آنکه میانگین سنی تیم ما خیلی پایین است. به جز خودم که تقریبا پیر شده ام، بقیه خیلی جوان هستند و حتی بیشتر بازیکنان ما تجربه اول حضور در لیگ را دارند. همین مسئله باعث می شود که در بیشتر بازی ها هم از حریف جلو می افتیم ولی در حفظ نتیجه مشکل داریم.

varesh-sport.com: ادامه فصل را برای شهرداری رشت چگونه می بینید؟
ما اول فصل با این انگیزه در مسابقات شرکت کردیم که تیم را به لیگ برتر بیاوریم، ولی بعضی اتفاقات باعث شد که عقب بمانیم و حالا سعی می کنیم تیم را در میانه جدول نگه داریم تا انشا ا… برای فصل بعد، دورخیزی برای لیگ برتری شدن داشته باشیم.

 

majid-latifi-foutsal-shahrdari-Rasht---Fariman--3--BTZOJMM

 

varesh-sport.com: به نظر شما با توجه به این همه پتانسیل در فوتسال رشت، چرا سهمیه لیگ برتری نداریم؟
بعد از دوران طلایی پگاه و داماش که چهارم لیگ برتر شد و بعد از اتفاقاتی که در باشگاه داماش رخ داد، فوتسال استان دچار یک خلا عمیق شد. نبود اسپانسر مالی باعث شد که حتی در لیگ یک هم تیم قدرتمندی از رشت وجود نداشته باشد. همین تیم فوتسال ما کارش را از لیگ استان شروع کرد.

varesh-sport.com: نحوه دریافتی در باشگاه شما چگونه است؟
مشکل مالی که متأسفانه همه جا هست. ولی خدا را شکر قسط اول قرارداد را گرفتیم.

varesh-sport.com: برسیم به تیم ملی. نگاه مجموعه تیم به بازیکن های شهرستانی چگونه بود؟
خود من از شهری به تیم ملی رفتم که هیچ باشگاهی در لیگ برتر نداشت و هیچ حمایتی هم از طرف استان از بنده نمی شد. ولی واقعا همه مربیان تیم ملی که من با آنها کار کرده ام، در کار خود اختیار تام داشتند و از همه شهرها بازیکن می گرفتند و نگاه به همه بازیکن ها کاملا منصفانه بود. یادی کنیم از آقای جوراندیر دوترا آزودو، سرمربی برزیلی تیم ملی فوتسال و آقای شمس که هر دو از مربیان بزرگ فوتسال جهان هستند که من سابقه پوشیدن لباس تیم ملی در دوره ایشان را داشتم. البته در دوره آقای انصاری فر هم دعوت می شدم، اما آن موقع خیلی جوان بودم.

varesh-sport.com: به عنوان بازیکنی که سالها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارید، این تیم ملی را چگونه می بینید؟ نقاط ضعف و قوت ما کدام است؟

ما در فاز حمله واقعا یکی از بهترین تیم های دنیا هستیم، ولی در فاز دفاع منطقه ای و دفاع تیمی واقعا مشکل داریم. علی رغم اینکه بازیکنان ما هر کدام از بهترین های دنیا هستند، ولی باید خیلی روی دفاع تیمی کار کنیم که راحت گل نخوریم.

 

مجید لطیفی

 

varesh-sport.com: نظرتان راجع به کادر فنی تیم ملی و نتایج اخیر این تیم در جام جهانی چیست؟
آقای ناظم الشریعه از مربیان کاربلد و خوب کشور هستند که با تلاش شبانه روزی ایشان و سایر اعضای کادر فنی، بهترین نتیجه تاریخ فوتسال کشور را کسب کردیم.

varesh-sport.com: درباره آینده فوتسال کشور چه فکر می کنید؟
با تمام احترامی که برای آقای ناظم الشریعه عزیز و همکارانشان قائل هستم و همه آقایان از دوستان صمیمی من هستند، ولی نظر شخصی من این است که وقت آن رسیده که مربیان بزرگ خارجی را به کشور بیاوریم. نه مثل آقای خسوس، بلکه مربیان بزرگ مثل جو راندیروی برزیلی که چند سال پیش به ایران آمده بود. اگر ما می خواهیم که نتایج بهتر از جام جهانی اخیر کسب کنیم، اگر می خواهیم موفقیت ها را تکرار کنیم باید قدم های بزرگتری برداریم. آقای جو راندیرو نسلی را تحویل فوتسال ایران داد که تمام افتخارات را فتح کرد و آخرین نفرش همین آقای کشاورز است که از آن نسل باقی مانده بود و در جام جهانی با عزت فراوان خداحافظی کرد.
او نگاه خاصی به تیم های پایه داشت و باعث رشد استعدادهای خاصی شد‌. الان وقت آن رسیده که با آوردن مربیان بزرگ بین المللی، دوباره استعدادهای جوان را به تیم ملی تزریق کنیم تا جایگزین مناسبی برای کشاورزها، حسن زاده ها و صمیمی ها باشند.

varesh-sport.com: تیم ملی ایران در شهرهای مختلف بازی های دوستانه و رسمی با تیم های ملی مختلف برگزار کرده است. ولی چرا این بازی ها در رشت برگزار نمی شود؟
این گونه اقدامات مربوط به هیات فوتبال است که باید پیگیر مسائل باشد و با جذب اسپانسر، تیم ملی را به رشت بیاورد. وگرنه تیم ملی هیچ ابایی از بازی کردن در شهرهای مختلف ندارد. حتی ما در شهری که استادیوم هزار نفره داشته هم بازی کرده ایم که باز هم می گویم این مسائل مربوط به پیگیری هیات فوتبال استان است.

varesh-sport.com: اخیرا اعلام شد فدراسیون فوتبال رسما نامزد برگزاری جام جهانی فوتسال شده و از چند شهر هم به عنوان میزبان های احتمالی نام برده شد که باز هم خبری از رشت نیست!
بله متاسفانه این هم همان چیزی است که گفتم و در این خصوص شهرداری و هیات فوتبال استان باید پیگیر باشند. شهرهای دیگر برای گرفتن میزبانی، همه کار می کنند ولی واقعا نمی دانم که هیات فوتبال گیلان چه اقدامی در این باره انجام داده است…

varesh-sport.com: در پایان اگر حرفی باقی مانده است بفرمایید.
خیلی متشکرم از وبسایت شما و وقتی که گذاشتید. امیدوارم تیم شهرداری در ادامه فصل در کسب پیروزی موفق باشد تا دل مردم رشت شاد شود.

 
مصاحبه: حمزه صداقت – علی رهبر
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان