با گذشت چند هفته از پایان لیگ یک و بقای داماش در این رقابت‌ها همچنان این تیم در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد. بقایی که در آخرین دیدار خانگی داماش در رشت رقم خورد و باعث خوشحالی هواداران این تیم شد! موضوعی که در تاریخ چند ده ساله فوتبال رشت بی‌سابقه بوده. شهری که همواره در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کرد و در زمان حضور در دسته اول نیز همواره از مدعیان صعود به لیگ برتر بود با ماندگاری در دسته اول جشن گرفت!

 

ریشه‌یابی تنزل تدریجی داماش نیاز به تحلیل موضوعات مختلفی از جمله رفتارهای مدیریت این تیم و در راس آن امیر عابدینی دارد، که به موضوعی ملال‌آور تبدیل شده و هیچ‌کس انگیزه‌ای برای قلم‌فرسایی در این خصوص را ندارد. او در دو سال گذشته به ندرت در نزدیکی داماش دیده شده و از تهران فرمان امور را در دست دارد، موضوعی که یکی از دلایل اصلی تنزل تدریجی داماش بوده، یعنی جای خالی مدیریت میدانی.

از سوی دیگر پرداختن شدید عابدینی به موضوعات حول و حوش تیم پرسپولیس بیش از پیش خشم هواداران داماش را در بر دارد. او روزی خود را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار شرکت استیل‌آذین در سازمان خصوصی‌سازی معرفی کرده و روز دیگر از علاقه قلبی خود به مدیرعاملی این تیم یاد می‌کند.

 

عابدینی سعی کرده این نقیصه را در تیم داماش با حضور قلی‌زاده به‌عنوان قائم مقام باشگاه در فصل گذشته جبران کند که به هیچ‌وجه او نتوانست – البته با دست خالی- عملکرد مثبتی از خود بر جای بگذارد. برای فصل جدید نیز حضور فردی به نام محمودی که گفته می‌شود سابقه حضور در فوتبال قزوین و تیم داماش دورود را دارد مبهم است.

از حضور او برای رفع مشکلات مالی تیم داماش یاد می‌کنند و این در حالی است که باشگاه داماش در حال حاضر در اختیار شرکت امیر منصور آریا است ولی این شرکت هیچگونه تزریق مالی به باشگاه داماش صورت نداده و تحرکی نیز برای رفع موانع مالی این باشگاه نیز نشان نمی‌دهد. باید دید آیا شرکت فوق علاقه‌ای به ادامه حضور در فوتبال دارد یا خیر؟ آیا باز هم مجموعه داماش حضور امیر عابدینی به‌عنوان تصمیم‌گیرنده اول این باشگاه را بالای سر خود احساس خواهد کرد یا با انتقال صحیح این تیم به سرمایه‌گذاران یا متقاضیان باشگاه داماش باعث ماندگاری نام داماش و پیشرفت روزافزون این تیم در سطح اول فوتبال کشور خواهند شد.

 

هواداران داماش در روزهای اخیر با جمع‌آوری توماری در سطح شهر رشت، از هیات‌مدیره این باشگاه خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر مالکیت و با تبع آن مدیریت باشگاه داماش شده‌اند.

به هر روی چند هفته تا شروع فصل نقل و انتقالات و تمرینات تیم‌های دسته اول باقی مانده است و تیم داماش هیچگونه فعالیتی در زمینه فنی از خود نشان نداده است. باید دید آیا باز هم هواداران پرتعداد این تیم گیلانی در حسرت صعود به لیگ برتر باقی خواهند ماند یا با تیمی آماده راهی مسابقات خواهند شد؟

 

سینا معتدل – ایران ورزشی

www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان