رقابت های لیگ دو به هفته های پایانی نزدیک می شود و با داغ شدن تنور رقابت تیم ها جهت صعود به لیگ یک و یا عدم سقوط به لیگ سه، نقش نهادهای نظارتی، کمیته اخلاق و کمیته مسابقات در فدراسیون فوتبال باید حتما پر رنگ تر شود.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، با نزدیک شدن به هفته های پایانی رقابت های لیگ دو فوتبال باشگاه های کشور، بازار شایعات رفتارهای پشت پرده از سوی برخی تیم ها در هر دو گروه این مسابقات، رنگ و روی تازه تری به خود گرفته است.

خوشه طلایی ساوه که تا به اینجا با کسب 44 امتیاز از 19 بازی، به نوعی بیش از میانگین معمول در جداول لیگ های ایران کسب امتیاز کرده و در صدر جدول گروه یک فصل جاری لیگ دو است، یکی از تیم هاییست که شایعات تائید نشده زیادی در خصوص آن شنیده می شود.

یکی از این شنیده ها، پاداش های احتمالی است که به طور غیر مستقیم به این تیم نسبت داده می شود؛ پاداش برای تیم هایی که مقابل رقیبش در کورس صعود مستقیم به لیگ یک، یعنی داماش گیلان قرار می گیرند!

این موضوع به خصوص در دو هفته از سه هفته گذشته، یعنی هفته های نوزدهم و بیستم نمود بیشتری داشته است. آنجایی که استقلال اهواز در شهر اهواز، به شکلی عجیب برای کسب تساوی خانگی وقت کشی می کرد و تماشاگران و کادرفنی این تیم نیز به انواع و اقسام توهین و بی اخلاقی در کنار زمین روی آورده بودند. آن بازی در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در هفته بیستم هم شهرداری همدان در شهر رشت از همان دقایق ابتدایی به صورت پیاپی اقدام به وقت کشی کرد؛ به شکلی که به طور مثال و به گواه فیلم های موجود، بازیکنان این تیم در طول 15 دقیقه ابتدایی، اکثرا بدون دلیلی خاص 6-7 بار بر روی زمین افتادند. این موضوع تا دقایق پایانی بازی که گل برتری لاجوردی های شهر باران به ثمر رسید نیز ادامه داشت.

اما به هر روی، اگر تیمی برای تیم های مقابلِ رقیب پاداش تعیین کند، اصلا جای بحث ندارد و مسلما این موضوع متناقض با روح فوتبال نیست، که به آن نگاهی اتهامی داشته باشیم، مشکل کار جای دیگری است!

مشکل اینجاست که دقیقا همان تیم ها، قرار باشد هفته بعد با تیم مورد نظر که اینجا مورد بحث ما، تیم خوشه طلایی ساوه است، بازی کنند! با توجه به مثال هایمان، جالب است بدانید که استقلال اهواز پس از دیدار با داماش به گواه صفحات هواداری خود این تیم، پنج شش بازیکن اصلی خود را به ساوه نبرد و در نهایت نیز سه برصفر برابر خوشه طلایی تن به شکست داد. از سویی دیگر شهرداری همدان نیز در 15 دقیقه پایانی بازی را در همدان به نماینده شهر ساوه واگذار کرد.

و سوال اینجاست که حتی اگر نخواهیم به این تیم ها شک و شبهه ای وارد کنیم، آیا این امکان وجود دارد که تیم ها در چنین شرایطی، با تمام انرژی مقابل تیمی قرار بگیرند که هفته قبل به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آن ها پاداشی پرداخت کرده است؟!

و مهمتر از همه اینکه آیا مسئولین رقابت های لیگ دو، نظارت لازم را بر روی هفته های پایانی این مسابقات دارند؟! ضمن اینکه انتظار می رود معدود رسانه هایی که لیگ دو را تحت پوشش قرار می دهند، نسبت به این اتفاقات و پرسشگری در جهت تنویر افکار عمومی و اشاعه فوتبال پاک واکنش مناسب داشته باشند.