شاید مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داد تا فوتبال رشت سیر نزولی خود را طی کند اما باز هم به گمان اکثر دوستداران فوتبال رشت جایگاه تیم پرهوادار شمال کشور، بالاتر از موقعیت فعلی یعنی دسته دوم باشگاه های کشور است.

شاید مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داد تا فوتبال رشت سیر نزولی خود را طی کند اما باز هم به گمان اکثر دوستداران فوتبال رشت جایگاه تیم پرهوادار شمال کشور، بالاتر از موقعیت فعلی یعنی دسته دوم باشگاه های کشور است.

در حالی که در دیدار ابتدایی لیگ دسته دوم باشگاه های کشور تیم ناهماهنگ وتازه گرد آوری شده داماش مغلوب شهرداری بندرعباسی شد که چندین هفته پیش از داماش شروع به آغاز تمرینات خود کرده بود اما داماشی ها به تدریج و با ایجاد هماهنگی بیشتر در بین بازیکنان جدید خود،روند با ثبات تری را طی می کنند و به ترکیب اصلی خود می رسند.

داماش در سه دیدار بعدی خود موفق به کسب نه امتیاز شده است و در یک قدمی صدر جدول گروه دوم این رقابت ها قرار دارد. گرچه از داماش با در اختیار داشتن بازیکنان باتجربه و هواداران پر شمارش که در هر بازی آنان را همراهی می کنند انتظاری جز صعود از این گروه و بازگشت به مراحل بالاتر فوتبال کشور نمی رود ، چرا که نام داماش این تیم را یک سر وگردن از سایر رقبا پیش می اندازد.

اما در این میان مشکل همیشگی تیم های رشتی بازهم گریبانگیر داماش شده است و پس از قطع همکاری داماش با اسپانسر اذربایجانی خود که به دلایلی نامعلوم (همچون خواسته های نابه جای رجب اف یا وجود ردپای برخی دور مانده ها از تیم داماش) رقم خورد،حال باز هم زمزمه هایی از ایجاد مشکلات مالی برای این تیم پرطرفدار شمال کشور به وجود آمده است.

در این میان اسماعیل حاجی پور و مهدی الطافی صاحب امتیاز و مدیرعامل فعلی این تیم و سایر عوامل مدیریتی داماش که همگی از افراد خوشنام فوتبال رشت هستند ،از هیچ کمکی برای این تیم دریغ نکرده اند. اما از هیچ کس نمی توان انتظار داشت از اموال شخصی خود برای تیم فوتبال هزینه کند اما با این وجود مدیران این تیم حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از رسوخ این مشکلات به داخل تیم به کار بسته اند. با این شرایط مرحله بعدی رقابت های دسته دوم آوردگاه دشواری است که تنها یک تیم به صورت مستقیم و یک تیم به مرحله پلی اف صعود می کند و نیاز به رفع مشکلات ذهنی و فنی تیم داماش دارد در این میان مصدومیت یکی دو مهره اصلی و کنار گذاشتن هادی سهرابی به دلیل عدم تمکین از دستور سرمربی(!) در دیدار جام حذفی که منجبر به در اختیار باشگاه قرار گرفتنش شد نیز باید افزود . به هروی گذر از مرحله دوم با این مصائب دشوار به نظر می رسد.آن هم برای داماشی که چیزی جز صعود به مرحله بالاتر زخم هواداران مشتاقش را التیام نمی دهد.

 امیدواریم عضو شواری شهر رشت که در حال حاضر مالکیت داماش را بر عهده دارد ودر نطقی عنوان کرده بود: حاضر است خانه خود را بفروشد تا خرج تیم شهرش کند. هر چه سریع تر به فکر راه حلی اساسی برای برون رفت از این مشکلات پیدا کند تا همانند سپیدرود شاهد اعتصاب های دوباره وسر سام آور تیم های رشتی نباشیم.

سینا معتدل / دی اسپرت