خبر شوکه کننده تصمیم تیم داماش گیلان برای عدم حضور در برابر نفت مسجد سلیمان برای بسیاری از هواداران آنچنان حیرت انگیز بود که در صفحات مجازی و اجتماعی، بازخوردهای منفی آن را به سادگی می توان مشاهده کرد.

این در حالی بود که آخرین روایت، حکایت از تمرین پرانگیزه بازیکنان جوان این تیم برای بازی پیش رو داشت. اما خبرعدم حضور داماش گیلان برای دیدار روز دوشنبه در بعضی از سایت ها و یا شبکه های اجتماعی سعی گردید اینگونه بیان شود که باشگاه آمادگی کامل جهت اعزام بازیکنان را داشته است اما این تصمیم بازیکنان داماش گیلان در اعتراض به عدم پرداختی ها، تصمیمی کاملا مستقل در جهت وصول بخشی از قرارداد آنان بوده در حالی که از قبل بلیط هواپیما و اسکان تیم توسط باشگاه رزو گردیده بود.

 

با عدم شرکت داماش گیلان، این تیم وارد بحران تازه ای شده که شناخت آن نیاز به کالبد شکافی عمیق این ماجرا دارد؛ کالبد شکافی ژرفی که در حوصله این یادداشت نمی گنجد. تنها سئوالی که اینک مطرح است چرایی این تصمیم در چنین برهه زمانی است.

 

بازیکنانی که خود از شرایط باشگاه چه در فصل قبل و چه پیش از این فصل کاملا آگاه بودند، چگونه می شود در آغاز هفته هشتم مسابقات دست به چنین اقدامی بزنند؟ آنهم دقیقا زمانی که زمزمه هایی جهت تلاش برای تغییر شرایط داماش در سطح استان شنیده می شود!

 

اینکه واقعا این اعتصاب تا چه اندازه در راستای تامین منافع همین بازیکنان و باشگاه داماش گیلان طراحی شده، سئوالی است که باشگاه داماش گیلان ظاهرا مسئولیت پاسخ آن را به بازیکنان تیم محول کرد؛ بازیکنانی که شرایط سخت زندگی آنها با توجه به عدم ایفای تعهدات باشگاه همیشه از دید هواداران مورد درک و احترام می بوده است، همان بازیکنانی که تا دیروز حتی در زمان واگذاری بازی، مورد حمایت و تشویق هواداران قرار می گرفتند، امروز از دید جمع قابل توجهی از این هواداران مسئول حادثه ای هستند که وقوع و یا عدم وقوع آن نه تنها هیچ تاثیری در سرنوشت کاریشان نداشته و نخواهد داشت، بلکه داماش گیلان را با چالشی روبرو کرده که گذر از آن ممکن است به بهای سنگینی برای این باشگاه محبوب شمالی تمام شود.

گرچه شاید عده ای بوده اند که در جهت این حرکت لبخندهای رضایتمندی را حواله این بازیکنان کردند، اما شاید این بازی از بازیگرانی بوده باشد که بازیکنان داماش گیلان را سیبل اهداف درسایه خود قرار داده اند و با توجه به شرایط زمانی خاص این بازیکنان باید نسبت به صداقت این لبخندها تردید می کردند …

 

نگارنده: مجید محمدی

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان