وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: در این مطلب به آنالیز تصویری حریف روز جمعه داماش گیلان یعنی گسترش فولاد تبریز خواهیم پرداخت و در انتها نیز انمیشن و ویدئوی مربوط به این آنالیز برای دانلود در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 

وارش اسپرت و گروه آنالیز M.A.M طی دو هفته گذشته در حرکتی که برای نخستین بار در یک سایت ورزشی و هواداری انجام می شد دیدارهای حریفان داماش را مورد بررسی و تحلیل قرار داد که خوشبختانه مورد استقبال کاربران وارش اسپرت و هواداران داماش در دنیای مجازی قرار گرفت و البته نکته جالب در این خصوص کپی برداری سایت اصلی هواداری یکی از تیم های پایتخت نشین پس از وارش اسپرت بود.

لازم به ذکر است که گروه آنالیز ریز مسائل فنی تیم حریف را ارائه نمی دهد و در واقع نکات و ضعف هایی که در این مطلب به آن اشاره می شود مشهود بوده، لذا این آنالیز کمکی برای تیم گسترش فولاد نخواهد بود اما می تواند به قدرت تجزیه و تحلیل هواداران و همچنین تیم داماش گیلان کمک کند.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

 

1. در این تصویر شما ترکیب اولیه‌ی تیم گسترش در مقابل تیم صبا را مشاهده می کنید.گسترش فولاد از ابتدا با سیستم 1-3-2-4 بازی ار آغاز کرد اما با پایان نیمه این تیم تغییر سیستم داد. از نکات قابل ملاحظه ترکیب اولیه‌ی تیم گسترش می توان به میل بی پروا در حملات اشاره کرد! در برخی از صحنه ها این تیم مخصوصا در کناره ها به شدت و بدون رعایت نکات فنی دست به حمله و نفوذ به عمق میزند.

3 بازیکن جلوی این تیم فوق العاده دونده هستند و اغلبا میل به نفوذ در داخل محوطه جریمه را دارند . گاها در حمله ایمان موسوی با حرکت بدون توپ به کناره ها باعث نفوذ نریمان به داخل محوطه جریمه حریف میشود.

 

 

2. در این تصویر میانگین سنی تیم گسترش فولاد را مشاهده میکنید.میانگین سنی این تیم در مجمو24.36 سال میباشد که در خط دفاع این میانگین سنی 26 سال است. نکته‌ی جالب خط میانی این تیم با میانگین سنی 23 سال میباشد که بسیار جوان است. در خط حمله از ایمان موسوی با24 سال و در دروازه از محسن فروزان با 25 سال سن استفاده میگردد.شاید بتوان قسمت مهم در این قسمت را کم تجربگی تیم گسترش در خط میانه عنوان کرد.

1/25=25

4/104 = 26

5/115=23

1/24=24

11/268=24.36

 

 

3. گسترش در نیمه‌ی دوم از سیستم2-4-4 دایموند کلاسیک استفاده کرد که در اجرای این سیستم موفق ظاهر نشد و مسبب این شد که این تیم بارها مورد حملات شدید تیم صبا قرار گیرد. صبا با ارسال توپ به پشت مدافعین تیم گسترش از میانه‌ی میدان مخصوصا در ضد حمله ها بارها موقیت گل برای خود ایجاد کرد که البته این موقعیت ها تبدیل به گل نشد. در این سیستم در هنگام حمله آرایش اولیه تیم در حالات 3-3-4 قرار میگیرد و در صورت اور لب یکی از مدافعین کناری گاهی حتی تبدیل به 3. 4. 3 نیز می گردد که به لحاظ ضد حمله باعث مشکلاتی در کار دفاعی میگردد اما در هنگام دفاع تبدیل به1-3-2-4 یا همان 1-5-4 میشود.

 

 

4. محوطه حرکت بازیکنان در فضاها را در این تصویر مشاهده می کنید. میل کم شماره‌ی 6 به نفوذ و حرکات بیش از اندازه‌ی سامان نریمان و ایمان موسوی در خط حمله دیده می شود. این بازیکنان کاملا دونده هستند اما به لحاظ درگیری هوایی ضعیف میباشند.

نفوذ بازیکنان کناری در این تصویر مشخص است. در تیم گسترش به دلیل توانایی کم در درگیری های هوایی اغلبا نفوذ بازیکنان را مشاهده می کنیم و نفوذ در خط کنار را نمی بینیم.

 

 

5. این تصویر نشان دهنده بازگشت به دفاع در تیم گسترش و تبدیل سیتم به 1-3-2-4 یا همان 1-5-4 می باشد. در این برگشت ها سامان نریمان کمتر به دفاع اضافه میشود؛ این امر باعث این شد که 12 بار حمله از طرف صبا از سمت راست دفاعی تیم گسترش باشد.

 

 

6. بهترین فضا برای کارهای ترکیبی و ایجاد حمله به صورت پاس در کادر قرمز مشخص شده است که اگر این کار انجام گیرد توصیه به اور لب نمی شود؛ نفوذ به دایره‌ی مشکی فوق العاده برای تیم گسترش خطرساز خواهد بود. این تیم در کنترل بازی در این نقاط به شدت ضعف دارد و بارها توسط صبائی ها از این نقاط مورد آزار قرار گرفت.

 

 

7. در این تصویر فاصله زیاد بازیکنان کناری تیم گسترش با بازیکنان میانی را مشاهده می کنید که اگر از یک سوم زمین داماش توپ های بلند به پشت این بازیکنان ارسال گردد به شدت آسیب پذیر میباشند . اغلب طراحی حمله تیم گسترش در زمان 1-3-2-4 از سمت راست است و ایمان موسوی نیز بسیار میل به کمک به سمت راست را در بازی خود نشان میدهد.

 

 

8. تیم گسترش در زمان حمله در سیستم 2-4-4 دایموند (لوزی) تبدیدل به3-3-4 می شود که در عکس نقطه ی پر فشار این تیم در حمله را مشاهده می کنید و فضای خالی پشت مدافعین بارها و بارها در قسمت های دایره برای تیم صبا ایجاد گردید.

 

 

9. قرار گرفتن دو تیم در شرایطی که تیم داماش با سیستم 1-3-2-4 وارد میدان شود که می توان امتیاز حمله از کناره های تیم گسترش در یک سوم دفاعی این تیم را مشاهده کرد. صبا در مقابل این تیم 12 حمله از چپ و 9 حمله از راست انجام داد که می توان گفت واقعا حملات موفقیت آمیزی بوده و تیم گسترش نتوانست که این حملات را مهار کند.

 

نکات و پیشنهادات :

 

1. میانگین سنی خط میانی تیم گسترش بسیار جوان است و این تیم در این نقطه فوق العاده دوند می باشد. با این حساب می توان گفت استفاده از بازیکنان جنگنده و سرعتی در این بازی مورد نیاز میباشد.

2. استفاده از بازیکن قد بلند در نوک حمله در این بازی می تواند برای داماش مفید باشد. ضمنا 2 بازیکن میانی دفاع گسترش که 23 و 25 ساله هستند، از لحاظ تجربه در جا گیری ها بارها ضعف خود را نشان دادند.

3. انتقال توپ از خط میانی به پشت خط دفاع کناری تیم گسترش فوق العاده می تواند تاثیر گذار در نتیجه ی تیم باشد که این نفوذ ها و پاس ها باید به سمت داخل باشد نه کنار و تبدیل به اوور لب.

4. زمانی که این تیم با 3 فوروارد بازی می کند هیچ کدام از این بازیکنان ثابت بازی نمی کنندو مرتب جای خود را در حمله عوض می نمایند که این هوشیاری بسیار خوب دفاع در سوئیچ برای شکسته نشدن پرس دفاعی را میخواهد.

5. بایرامی به شدت میل به حرکات عرضی دارد ولی سعید آقایی فقط توانایی استفاده از پای چپ خود را دارد و به راحتی می توان این بازیکن را به کناره ی خط هدایت کرد.

 

دانلود انیمیشن :

 

 

دانلود فیلم آنالیز شده بازی صبا-گسترش:

 

 

 

به امید پیرزی تیم داماش گیلان و تشکر از هواداران فوتبال فهم گیلانی که این مطلب را تا انتها مطالعه کردند.

امیدواریم که با این مطالب کمک کوچکی به تیم محبوب استان گیلان و کلان شهر رشت کرده باشیم .

M.A.M Analysis Group

 

استفاده از این مطلب با ذکر مرجع و منبع ( www.varesh-sport.com و M.A.M Analysis Group ) بلا مانع است .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید