وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: در ابتدای نیم فصل دوم شاید هیچ کدام از هواداران داماش برای لحظه ای هم فکرش را نمی کرد که کار داماش برای ماندن درلیگ و هفته آخر به نتیجه تیم هم استانی اش ملوان بستگی پیدا کند…

اما داماش آنقدر بد نتیجه گرفت تا سرانجام طناب سرنوشتش برای ماندن در لیگ برتر تنها در دستان خودش خارج شود. داماش گیلان در صورت پیروزی برابر مس در هفته پایانی باید منتظر توقف ذوب آهن برابر راه آهن یا فجر سپاسی برابر ملوان باشد تا حداقل در پلی آف حاضر باشد. یک سر ماجرا به انزلی و ملوانی برمی گردد که در گذشته و شرایطی مشابه خاطره چندان خوبی را از خود برجای نگذاشته است!

 

*عدم صعود استقلال شهرداری رشت با توقف ملوان (لیگ دسته دوم / 77-76 ) 

در آخرین هفته لیگ دسته دوم فصل 77-76 سرنوشت استقلال شهرداری رشت برای صعود به لیگ دسته اول آزادگان (لیگ برتر فعلی) بدجور به نتیجه گیری ملوان در مشهد گره خورده بود. ملوان به سرمربیگری نصرت ایراندوست باید ابومسلمی که در آن دوره میثاقیان سرمربی اش بود را می برد تا در صورت پیروزی استقلال شهرداری رشت برابر استقلال اهواز هر دو تیم استان گیلان به لیگ آزادگان راه پیدا کنند؛

 

ملوان در نیمه اول با یک گل پیروز به رختکن رفت اما در نیمه دوم گل تساوی را دریافت کرد تا استقلال شهرداری رشت به سرمربیگری فرهاد کاظمی برای صعود به پیروزی با اختلاف 4 گل نیاز پیدا کند. استقلال رشت برد اما یک بر صفر برد تا بدین ترتیب ملوان و ابومسلم به لیگ دسته اول صعود کنند!

یکی از حاضرین در بازی ابومسلم و ملوان برایمان تعریف می کند: "وقتی برای استراحت بین دو نیمه به رختکن رفتیم ، آقای … با یک جلد قرآن به رختکن آمدند و به مربی ما گفتند: تو رو به این قرآن دست از سر تیم ما بردارید!

منظورم این نیست که آقای ایراندوست به این درخواست عمل کردند اما با شروع نیمه دوم چند بازیکن واقعا شرایط درستی نداشتند. حتی یک بار یکی از بازیکنانمان که سوتی داد به بازیکن ابومسلم گفت: دیگه چی می خوای!؟ (یعنی موقعیت بهتر از این می خوای؟) "

 

*عدم صعود سپیدرود رشت با شکست چوکای تالش (انزلی)

در آن فصل لیگ دو چوکا اصلا در تالش به هیچ تیمی نباخت، اما نخستین شکستش در این شهر را برابر فجرسپاسی متحمل شد تا سپیدرود از صعود به لیگ دسته اول (لیگ برتر فعلی) ناکام بماند!

در لیگ 74-73 دسته دوم کشور و در هفته ماقبل پایانی چوکا که به تازگی پسوند انزلی را به تالش تغییر داده بود و اغلب بازیکنانش نیز انزلیچی بودند، میزبان فجرسپاسی شیراز بود. دیداری که برای سپیدرود رشت نیز بسیار سرنوشت ساز بود، چرا که در صورت توقف فجر برابر چوکا، این سپیدرود بود که با پیروزی در دو بازی اش جواز حضور در لیگ آزادگان را بدست می آورد.

سپیدرود در هر دو بازی پایانی اش پیروز شد اما چوکا به سرمربیگری نصرت ایراندوست با یک گل شکست خورد تا پس از آن سپیدرود با عدم صعود به لیگ اول کشور از هم بپاشد و آنی نباشد که همه انتظارش را داشتند…

 

*آیا تاریخ بار دیگر تکرار می شود؟!

چندی قبل خیلی اتفاقی با یکی از بازیکنان انزلیچی و اسبق ملوان هم صحبت شدیم. وقتی نظرش را در خصوص اینکه اگر داماش شرایطش به شکلی پیش برود که به نتیجه هفته پایانی ملوان برابر فجر نیاز پیدا کند به نظرش ملوانی ها چه می کنند؟ گفت: "فقط می توانم بگویم که امیدوارم کار تیم تان به آنجا نرسد، چرا که اگر این اتفاق بیفتد شما نمی توانید به خاطر دو بازیکن کهنه کار ملوان که نفوذ زیادی هم در بین بازیکنان دارند انتظار نتیجه داشته باشید. مطمئن باشید که آنها هر کار که بتوانند می کنند تا ملوان برابر فجر نتیجه نگیرد!"

این روزها اگر سری به فضاهای مجازی تیم ملوان هم زده باشید حتما متوجه می شوید که هواداران این تیم با اکثریت غالب خواستار عدم نتیجه گیری این تیم برابر فجر شده اند. این خواسته محدود به فضای مجازی نیست و از انزلی خبر می رسد که تعدادی از هواداران ملوان با حضور در تمرین، بازیکنان را تهدید کرده اند که در صورت گرفتن امتیاز برابر فجر، بهتر است به انزلی برنگردند! ملوانی ها در انتهای بازی هفته گذشته تیمشان برابر سپاهان نیز به پشت نیمکت میزبان رفته بودند و شعار "ملوان یادت باشه، سپاسی برنده شه" سر دادند .

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ملوان که در هفته های اخیر نتایج خوبی را کسب کرده برابر تیمی که مدت هاست در انتهای جدول دست و پا میزند چطور نتیجه میگیرد… آیا تاریخ بار دیگر و اینبار در لیگ برتر تکرار می شود؟!