وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش فاتح دربی شمال در لیگ یک شد.

به گزارش وارش اسپرت، در چارچوب هفته پنجم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران، عصر امروز و در گروه "ب" این مسابقات داماش گیلان در زمین شهدای گرگان مهمان اتکا گلستان بود که در نهایت توانست این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

 

گل های داماش گیلان در این دیدار را سعید قدمی در دقیقه 5 و امیر تیزرو در دقیقه 74 از روی نقطه پنالتی برای داماش گیلان به ثمر رساندند. تک گل اتکا نیز در دقیقه 37 وارد دروازه داماش گیلان شد. 

داماش علی رغم کسب این سه امتیاز ارزشمند،در پایان هفته پنجم با 9 امتیاز در رده پنجم جدول گروه ب لیگ دسته اول باقی ماند. داماش گیلان در دیدار بعدی خود روز چهارشنبه 28 آبان در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت پذیرای پارسه تهران است.

 

ترکیب داماش گیلان: آرمین رحیم زاده – بهنام عسگرخانی – مهیارنوری-امیرتیزرو – مهدی کیانی(C) – محمدرستمی – سعید اسماعیل پور – حمیدخدابنده لو – حسن نجفی (از 84 سعید مرتضوی) – سعیدقدمی – امین ترکاشوند (از 82 کیانوش میرزایی) .

 

شرح گل ها

 

اتکا 0-1 داماش : فرار تند و تیز سعید قدمی و یک ضربه زمینی و دقیق به گوشه دروازه اتکا، در دقیقه 5 بازی داماش را پیش می اندازد.

 

اتکا 1-1 داماش: بازیکن اتکا از جناح چپ داماش فرار می کند و پاس او به نزدیکی محوطه شش قدم توسط تائیدی وارد دروازه داماش گیلان می شود تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

اتکا 1-2 داماش گیلان: حسن نجفی یک فرار خوب را انجام میدهد و درحالی که خط دفاعی اتکا بسیار باز عمل می کند پاس را به ترکاشوند میدهد و حرکت ترکاشوند با خطای ابوذر رحیمی همراه می شود تا داور در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد. ضربه پنالتی را هم امیر تیزرو با قدرت بالا به سمت دروازه اتکا شلیک می کند که علی رغم تشخیص جهت توپ از سوی دروازه بان این تیم وارد دروازه اتکا گلستان می شود.

 

*نکات بازی

 

– کمتر از 200 تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

 

– در حالی که شبکه باران همچنان از پخش بازی های داماش گیلان امتناع می کند، شبکه استانی گلستان این مسابقه را به طور مستقیم پخش کرد. این شبکه برخلاف شبکه باران به لحاظ کیفیت ارائه تصویر کیفیتی مناسب را حتی بر روی اینترنت داشت.

 

– گزارشگر و کارشناس مسابقه در شبکه گلستان کاملا یکطرفه به تقسیر دیدار می پرداختند.

 

– ابوذر رحیمی مدافع گرگانی اسبق داماش در این دیدار از ابتدا در ترکیب اتکا حضور داشت. رحیمی که در نیمه اول مسابقه یک کارت زرد دریافت کرده بود، در دقیقه 72 با خطا بر روی ترکاشوند هم اخراج شد و هم یک پنالتی به داماش داد!

 

– در این مسابقه سعید اسماعیل پور تنها بازیکن اخطاری داماش گیلان بود. 

 

– در دو صحنه یک بار بازیکنان داماش و یک بار بازیکنان اتکا اعتقاد به پنالتی داشتند. روی هم رفته اتکا بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت اما این داماش بود که توانست بهتر از موقعیت هایش استفاده کند و پیروز میدان باشد.

 

– امیر تیزرو مدافع راست بومی داماش در این دیدار در دو صحنه توپ در نیمه اول و نیمه دوم توپ را از روی خط دروازه داماش در آورد و یک گل از روی نقطه پنالتی زد تا به نوعی ناجی داماش گیلان در این دیدار باشد.