در حالی که اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد که انتخابات ریاست هیات فوتبال استان گیلان برای چهارمین بار لغو شده است، ساعاتی بعد دبیر مجمع انتخابات اظهار داشت که با تاکید فدراسیون فوتبال انتخابات برگزار خواهد شد!

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، ساعاتی قبل روابط عمومی اداره‌ کل ورزش و‌جوانان گیلان طبق اطلاعیه ای اعلام کرد که انتخابات هیات فوتبال استان گیلان که قرار بود در ساعت ۱۰ روز پنجشنبه ۷ آذر (فردا) برگزار شود لغو شده است. در این اطلاعیه آمده است: «طبق نامه نگاری و گزارش بازرسی ویژه انتخابات با ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، انتخابات هیات فوتبال استان گیلان در روز پنجشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۸ لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

تاریخ جدید انتخابات متعاقبا از طریق روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به اطلاع عموم خواهد رسید.‌»

 

اما پس از این اطلاعیه فرزاد سیری دبیر مجمع انتخابات هیات فوتبال استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: آقای حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران هم اکنون در کنار بنده حضور دارند و اعلام می‌کنند که انتخابات در زمان مقرر آن یعنی فردا (پنجشنبه ۷ آذرماه) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، اظهار کرد: آقای بهاروند به عنوان رئیس مجمع فعلا علاقه‌ای به مصاحبه ندارند و بعد از برگزاری انتخابات با رسانه‌های صحبت خواهد کرد.

پیش از این انتخابات هیات فوتبال استان در تاریخ های ۱۲، ۱۳ و ۳۰ آبان لغو شد.

 

گفته می شود، رفع ابهامات و مشکلات موجود در اساسنامه انتخابات و برخی انتصابات پس از پایان دوره ۴ ساله ریاست هیات فوتبال استان از جمله دلایل اصلی اختلاف است.

 

قربانعلی الماسخاله، اسماعیل شاد، امیر فرحسینی و افشین ناظمی چهار کاندیدای ریاست هیات فوتبال گیلان هستند.