وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: هفته گذشته در دیدار داماش – گل‌گهر که برگزار شد، داماش امید هرندی سرمربی خود را به علت محرومیتی که در بازی با شهرداری تبریز برایش در نظر گرفته بودند، در اختیار نداشت تا صابون کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای چندمین بار بر تن نمایندگان فوتبال گیلان مالیده شود.
 
محرومیت‌هایی که اسماعیل حسن‌زاده رییس گیلانی کمیته انضباطی هر چند وقت یک بار و با کوچکترین اتفاق برای این تیم پرطرفدار منظور می‌کند تا به زعم خود از گیلانی‌ها طرفداری نکرده باشد ولی زور رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فقط به تیم‌های گیلانی و تیم‌های ضعیف دیگر می‌رسد و «وتو» کردن رأی او مبنی بر محرومیت طرفداران پرسپولیس از حضور در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل ذوب‌آهن توسط «تاج» رییس سازمان لیگ نیز موید این نکته است که کمیته انضباطی در برابر نفوذ تیم‌های پارتی‌دار هیچ قدرتی ندارد.
 

 البته از آنجایی که حضور تماشاگران باعث جذابیت فوتبال می‌شود و در دنیا هم محرومیت تماشاگران عموما به خاطر توهین‌های نژادپرستانه و آشوب‌ها لحاظ می‌شود، ما هم مخالف شدید محرومیت تماشاگران هستیم.

در برنامه لیگ یک جمعه هفته گذشته که با اجرای مجری توانمند گیلانی، مجتبی پوربخش روی آنتن می‌رود، علی خسروی کارشناس داوری این برنامه پنالتی گرفته شده علیه داماش در دیدار مقابل گل‌گهر را که با کنترل با دست مهاجم تیم سیرجانی لحاظ شد، کاملا نادرست خواند. از سویی دیگر او به مسوولان فدراسیون فوتبال یادآوری کرد که ناظر بازی نمی‌تواند به سرمربی یک تیم تذکر بدهد که از محدوده فنی خارج نشود و سپس خود علیه همان سرمربی گزارش بنویسد بلکه تذکر در این مورد برعهده داور چهارم است و محرومیتی که برای امید هرندی سرمربی داماش از دیدار با شهرداری تبریز لحاظ شد، به همین دلیل نمی‌تواند درست باشد.

داماش تاکنون چهار بازی خانگی انجام داده که در دیدار با پاس همدان از حضور طرفدارانش محروم بوده و در بازی با گل‌گهر از حضور سرمربی خود. از سویی دیگر تاکنون و بنا به تایید کارشناسان داوری برنامه «لیگ یک» شبکه ورزش، هشت امتیاز داماش به خاطر اشتباهات فاحش داوری سوخت شده است. در حالی که در سه مسابقه‌ای که داماش در آن به ترتیب مقابل شهرداری تبریز، اتکای گلستان و راهیان کرمانشاه به پیروزی رسید، هیچ‌یک از مربیان تیم‌های بازنده داوری را عامل شکست خود از داماش معرفی نکردند تا مظلومیت داماشی که از یک‌سو با مشکلات شدید مالی رنج می‌برد و همچنان از بلاتکلیفی می‌نالد و در استان هم از هیچ حمایت مالی برخوردار نیست و از سویی دیگر توسط کمیته انضباطی و مردان سیاهپوش به‌صورت متناوب مورد لطف قرار می‌گیرد، بیشتر به چشم آید.

سیاوش باقری – روزنامه ایران ورزشی