دیار وارش: استاندار گیلان در نشست با جمعی از صاحبنظران ورزش استان گفت: همه‌ی امکانات باید بسیج شود تا از سقوط تیم‌های فوتبال بویژه داماش جلوگیری شود.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از دیار میرزا،نجفی در این نشست با اشاره به اهمیت تقویت روحیه‌ی امید و نشاط در جامعه گفت: بیان موفقیت‌ها، به معنی حل کامل مشکلات نیست بلکه می‌خواهیم روح امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.
 
وی ورزش را یکی از عرصه‌های مهم ایجاد روحیه‌ی امید در جامعه عنوان کرد و گفت: بسیاری از جوانان و مردم ما به ورزش قهرمانی علاقهِ ویژه‌ای دارند و زمانیکه تیم ورزشی موفقیت می‌رسد قلب میلیون‌ها نفر در کشور شاد می‌شود.
 
متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید


استاندار گیلان با بیان اینکه موقعیت خاص ورزش موجب می‌شود تا برخی افراد بدون تخصص وارد مدیریت آن شوند گفت: نباید عده‌ای به ورزش به عنوان ابزار و نردبان ترقی نگاه کنند.
وی تأکید کرد: متأسفانه اندیشه‌های سیاسی و ورود سیاسیون به ورزش ضربه وارد می کند در حالیکه اینکار یک موضوع تخصصی است و ورزش به مدیران ورزشی نیازمند است.
 
استاندار گیلان با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی صاحبنظران ورزش استان درخصوص مشکلات تیم‌های فوتبال گفت: همه‌ی امکانات باید بسیج شود تا از سقوط تیم‌های فوتبال بویژه تیم داماش جلوگیری شود.
وی حالت تیم فوتبال داماش را اورژانسی دانست و گفت: این تیم در کوتاه مدت نیاز به کمک‌هایی دارد که از این حالت بحرانی خارج شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه کمیته ا‌ی برای بررسی مشکلات تیم‌های ورزشی بویژه فوتبال تشکیل شود گفت: از این کمیته می‌خواهم راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مشکلات مالی تیم‌های ورزشی بویژه فوتبال را ارائه دهند.
 
نجفی با بیان اینکه کمک‌های مالی به صورت مقطعی مشکلات این تیم‌ها را حل خواهد کرد اما ریشه مشکلات باقی می ماند گفت: از تیم کارشناسی ریشه‌یابی مشکلات مالی تیم‌های ورزشی، می‌خواهم راه حل‌های بلند مدت و پایدار ارائه کند.
وی همچنین تشکیل جامعه‌ی خیرین ورزش و جذب اسپانسرهای مالی توانمند از بخش خصوصی را از مدیر کل ورزش و جوانان خواستار شد و افزود: صندوق حمایت از پیشکسوتان ورزش با کمک استانداری هر چه سریع‌تر فعال می شود.
استاندار گیلان همچنین استفاده از توانمندی های شهرداری ها را برای کمک به تیم های ورزشی موثر دانست.