وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : تمرینات داماش گیلان با خودداری اکثر بازیکنان از حضور در تمرین ، فقط با هشت بازیکن برگزار شد. پس از گذشت سه روز از تعطیلات تیم فوتبال داماش گیلان و بعد از برگزاری دربی گیلان ،  امروز سه شنبه هشتم فروردین 1391  قرار بود تا تمرینات داماش گیلان با حضور همه بازیکنان برگزار شود اما این برنامه عملی نشد و فقط هشت بازیکن تیم در تمرینات حضور یافتند .

 

به گزارش وارش اسپرت و به نقل از سایت باشگاه داماش برخی از بازیکنان در تمرینات غایب بودند و برخی دیگر در ورزشگاه عضدی رشت حاضر شدند اما حاضر به تمرین کردن نشدند . این در حالی بود که بازیکنان حاضر شده در محل تمرین با سرمربی تیم مهدی تارتار صحبت کردند و به دلیل عدم حل مشکلات مالی باشگاه  و پرداخت نشدن مبالغ قرارداد خود ، حاضر به تمرین نشدند و انجام این کار را به برگزاری نشستی دیگر با مدیر عامل باشگاه  موکول کردند .

 

بازیکنانی که امروز تمرین کردند عبارت بودند از : ابوذر رحیمی ، جهانگیر عسگری ، مگنو باتیستا ، جونیور آلوز، رضا الماسخاله ، بهنام لایقی فر ، صابر اصلانی ، محمد کریمی .

 

بازیکنانی که امروز در تمرینات غایب بودند عبارت بودند از : محمد آبشک ، حسین ابراهیمی ، محمد غلامی ، محمد مختاری ، عباس آقایی ، افشین اسماعیل زاده ، میلاد نصرتی ، علی حسینی ، هادی محمدی و محمد محمدی .

بازیکنانی که امروز در تمرینات حاضر شده ولی پس از گفتگو با کادر فنی از انجام تمرینات خودداری کردند عبارت بودند : رضا مهدوی ، افشین چاووشی ، مصطفی حاجتی ، میلاد فراهانی ، علیرضا نظیف کار و فرزاد محمدی.

این در حالی است که امروز اعلام شد که فردا تمرینات تیم همچنان در عضدی رشت ادامه خواهد یافت .   

 

 

*سراوانی : مطالبه حقوق حق بازیکنان است اما امیدواریم بازیکنان به خاطر مردم رشت و استان گیلان در تمرینات حاضر شوند

 

پس از عدم حضور اکثر بازیکنان در تمرینات مدیر روابط عمومی باشگاه گفت:مشکلات مالی باشگاه فراگیر است و فقط مخصوص بازیکنان نیست.

امروز اکثر بازیکنان تیم فوتبال داماش گیلان از حضور در تمرینات تیم در ورزشگاه عضدی رشت به دلیل عدم حل مشکلات مالی باشگاه و عدم پرداخت حقوق و مبلغ قراردادها خودداری کردند و بر روند ادامه این تصمیم تا حل مشکلات مالی تاکید کردند .

 

علی احمدی سراوانی در خصوص تمرین  و اتفاقات امروز گفت : امروز جمعی از بازیکنان اساسا در تمرینات تیم حاضر نشدند و به شکل رسمی غیبت داشته که به منزله نوعی اعتراض از سوی آن ها بود اما تعدادی از بازیکنان در محل تمرین و در رختکن حاضر شدند اما به دلیل عدم حل مشکلات مالی و عدم پرداخت حقوق خود از انجام تمرینات خودداری کردند این در حالی بود که فقط هشت بازیکن حاضر به تمرین شدند .

سراوانی در خصوص اتفاقات داخل رختکن و حرف و حدیث های رد و بدل شده بین بازیکنان و کادر فنی گفت : برخی از بازیکنان امروز در رختکن به جلسه گذشته خود با مهندس عابدینی اشاره کردند و تاکید داشتند که مشکلات باشگاه باید تا پس از دیدار با ملوان حل می شد اما تا این لحظه هیچگونه اتفاقی رخ نداده و امور بر همان شکل سابق است و تاکید داشتند که تا این مشکلات مالی حل نشود حاضر به تمرین و حضور در مسابقات نیستند . سراوانی ادامه داد : مهدی تارتار سرمربی داماش گیلان در این جلسه در برابر اعتراض بازیکنان گفت که شما حق دارید مطالبه حقوق خود را داشته باشید و من تجربه این وضعیت را در جاهای دیگر هم داشته ام اما با تمرین نکردن و عدم مشارکت مشکل حل نمی شود زیرا شما در عین حال که درخواست حقوق خود را دارید باید با حضور در تمرینات همیشه خود را برای مسابقات آماده نگه دارید . مدیر روابط عمومی باشگاه داماش گیلان گفت : عبدالله مرغوب مشاور مدیرعامل باشگاه هم در این جلسه از بازیکنان خواست خویشتن داری کنند و از حضور در تمرینات سرباز نزنند زیرا هم به خودشان از نظر آمادگی آسیب می رسانند و هم اعتماد مردم را از دست می دهند زیرا به اعتقاد ایشان بازیکنان باید نگاه مردم و علاقه مردم به تیم را در تصمیمات خود لحاظ کنند .

 

سراوانی در ادامه همچنین افزود : این کاملا درست است که بازیکنان باید مطالبات خود را دریافت کنند اما مشکلات مالی باشگاه فراگیر است و فقط مخصوص بازیکنان نیست ، همین مشکلات مالی تا کنون باعث شده است که بسیاری از همکاران خود در باشگاه را از دست بدهیم اما شاید کمتر کسی از این موضوع مطلع باشد ، این امر برای کسانی که بیکار شده اند بسیار سخت است بنابراین بازیکنان تیم باید همه جوانب را در نظر بگیرند از جمله افکار عمومی مردم رشت ، استان گیلان و هواداران تیم را ،  مطالبه حقوق حق بازیکنان است اما امیدواریم بازیکنان به خاطر مردم رشت و استان گیلان در تمرینات حاضر شوند زیرا حفظ جایگاه تیم داماش گیلان در بین قلوب ده ها هزار نفر از هواداران تیم و مردم رشت و استان موضوع کوچکی نیست .

 

سراوانی در پایان افزود : همانطور که بارها گفته ایم پیگیری حل مشکلات مالی باشگاه بخش اعظم نیروی مدیریت باشگاه را به خود اختصاص داده و بسیاری از مشکلات مالی تیم خارج از اراده مدیریت بوده است زیرا موضوع باشگاه به پرونده قضایی فساد مالی اخیر گره خورده بوده است و تا روند اداری و قضایی موضوع درست نمی شد مدیریت باشگاه هیچکاری نمی توانسته انجام دهد اما بازیکنان ، مردم و همه ما و همه اعضای کادر فنی می دانند که مهندس عابدینی با تمام توان به دنبال حل مشکلات بوده و هست و منابع مالی باشگاه برای حضور در مسابقات لیگ در طول شش ماهه اخیر براساس تلاش های ایشان بوده است و ما باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم اما سوال ما این است که اگر مثلا ظرف ده روز یا دو هفته آینده یا حتی یکماه آینده مشکلات مالی حل شد و قرار شد که بازیکنان در مسابقات حاضر شوند در یک چنین حالتی آیا تیم ما می تواند بدون آمادگی لازم در برابر تیم هایی مثل پرسپولیس یا صبای قم و یا حتی مس سرچشمه قرار بگیرد ؟ حرف ما این است که اگر بازیکنان بدون آمادگی بدنی و روحی در مسابقات حاضر شوند آنگاه ما چگونه به مردم باید پاسخ بدهیم زیرا یک طرف این موضوع به جایگاه تیم فوتبال داماش گیلان در بین هواداران و مردم بازمی گردد .

 

سراوانی در پایان افزود : نباید از از خودگذشتگی و ایثار بازیکنان داماش گیلان گذشت و آنها نشان داده اند که سختی ها را به خاطر مردم و هواداران تحمل کرده اند ، امیدواریم بتوانند حضور در تمرینات ، ادامه مسابقات و مطالبه حقوق برحقشان را از هم جدا نکنند بلکه همه آنها را در یک مجموعه متحد ببنند تا ضمن حضوری قوی در شش هفته پایانی لیگ برتر ، به مطالباتشان نیز برسند .