افشین چاووشی مگر از یاد می‌رود؟ گلزن فوق‌العاده فوتبال رشت که سالهای سال برای مهارش راهی نبود جز تسلیم در مقابل سرعت و هوش عجیبی که در گل زدن داشت. افشین چاووشی سالها دروازه بزرگان را با پیراهن تیم‌ شهرش باز کرد و در عضدی و آزادی و هر ورزشگاهی رشتی‌ها را به آسمان فرستاد. رشتی‌ها با او لحظه‌های جذابی را در طی سالها تجربه کرده‌اند.

او به تازگی وارد جرگه مربیان شده و در داماش تجربه تازه‌ای را شروع کرده و در کادر فنی داماش کوشش می‌کند تا برای تیم سالهای جوانی‌اش موثر باشد. چاووشی با این تیم سابقه حضور در فینال جام حذفی را هم دارد. حالا که داماش به یک چهارم جام حذفی صعود کرده، چاووشی از این مسیر تازه می‌گوید: ما در جام حذفی دیدارهای سختی را پشت سر گذاشتیم، سه تیم لیگ دویی مدعی را در خارج از خانه شکست دادیم و برنده دربی گیلان برابر چوکای تالش شدیم و در تنها دیدار خانگی هم پذیرای تیم لیگ یکی قشقایی بودیم.

 

افشین چاوشی ادامه داد: هدف مجموعه تیم در تمام مسابقات دفاع از اعتبار و تاریخ پر غرور داماش گیلان است و جام حذفی هم برای هواداران‌مان می تواند بازنشر خاطرات خوش گذشته باشد. باید اکنون از این پتانسیل برای شارژ روحی تیم و سکوها استفاده کنیم.
 
بهترین گلزن فوتبال رشت گفت: مطمئنا تجربه داماش در جام حذفی، میزبانی قطعی داماش در مرحله بعد و حمایت هواداران پرشور رشتی برای هفت تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی چندان جالب نخواهد بود. داماش حالا به نظرم جذاب‌ترین تیم جام حذفی است و بازگشتش به سطح اول فوتبال به واسطه جام حذفی، خبری است برای فوتبال ایران، اینکه داماش هنوز پویا و زنده است و با تماشاگرانش دوباره به لیگ یک و لیگ برتر برمی‌گردد. این مرحله از جام حذفی برای ما نمایشی از پویایی تیم و تماشاگران خواهد بود، نمایشی که همه از دیدنش لذت می‌برند. مهم‌تر از نتیجه، همین پیام‌هاست. نتیجه اما برای ما در لیگ دسته دوم اهمیت دارد و اولویت باشگاه صعود است، البته در صورتی که در گیلان مسئولان بتوانند امکانات و فرصت‌ها و شرایط اقتصادی بهتری را برای این تیم مردمی فراهم کنند.