وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در آخرین بازی از هفته دوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران امشب و از ساعت 22:30 دقیقه تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم آزادی تهران و در حضور 70 هزار تماشاگر میهمان استقلال تهران بود که در نهایت در عین شایستگی این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به حریف خود واگذار کرد.

 

داماش گیلان این دیدار را با چیدمانی متفاوت نسبت به بازی اول خود در برابر صنعت نفت آبادان و با ترکیب محمد محمدی در درون دروازه ،ابوذر رحیمی ، علیرضا نظیفکار ،جونیور آلوز ،سید علی حسینی ، مهدی مهدوی کیا (دقیقه 59-حسین ابراهیمی) ،محمدرضا مهدوی ، باتیستا داسیلوا ، محمد آبشک ، میلاد زنیدپور(دقیقه 80-مصطفی حاجتی) ، محمد غلامی (دقیقه 55-جهانگیر عسگری) به میدان آمد.

و استقلال نیز با ترکیب سیدمهدی رحمتی – پژمان منتظری – جواد شیرزاد – کیانوش رحمتی – حنیف عمران‌زاده – آندرانیک تیموریان (88 – توحید غلامی – مجتبی جباری – فرهاد مجیدی – ولید علی (69 – مهدی امیرآبادی) – آرش برهانی (92 – میلاد میداودی) – علی حمودی پای به میدان مسابقه گذاشت

 

تک گل این مسابقه توسط فرهاد مجیدی و بر روی اشتباه بازیکن برزیلی داماش مگنو باتیستا داسیلوا و پس از آن تعلل آلوز در دقیقه 35 مسابقه به ثمر رسید. داماش در بازی هفته سوم خود ،جمعه شب همین هفته با تیم سپاسی شیراز در استادیوم حافظیه شیراز دیدار خواهد کرد.

 

گزارش هر دو نیمه مسابقه و حواشی کامل این دیدار در ادامه مطلب

*نیمه اول

در همان ثانیه های ابتدایی نیم اول این آرش برهانی بود صاحب یک موقعیت نصف و نیمه شد که توسط محمدی به راحتی کنترل شد پس از این موقعیت و تا حول و حوش دقیقه 25 مسابقه دو تیم بیشتر در حال ارزیابی یکدیگر بودند و آرامش خاصی بر روی میدان حاکم بود هر چند هر از گاهی یکی از دو تیم قصد ایجاد موقعیت هایی را داشتند که در اینکار ناموفق بودند. در دقایق میانی نیمه اول استقلال بیشتر سعی داشت تا موقعیت ایجاد کند اما راه به جایی نبرد. در ادامه داماش که گویا در این نیمه احتیاط را بیشتر در دستور کار داشت به خوبی بر روی بازی و جو آن تسلط پیدا کرد و توانست اولین موقعیت جدی بازی را بر روی سانتر مهدی مهدوی کیا و ضربه سر محمد غلامی خلق کند که این توپ با واکنش رحمتی به کرنر تبدیل شد و پس از آن نیز ضربه کرنر مهدوی کیا با ضربه زنیدپور همراه شد و چند موقعیت نصف و نیمه برای داماش بدست آمد.

در حالی که در دقایق 30 به بعد مسابقه کنترل بازی در اختیار داماش شهر باران قرارداشت اما بر روی یک اشتباه فاحش از باتیستا داسیلوا بازیکن برزیلی داماش و سماجت فرهاد مجیدی استقلال صاحب یک موقعیت شد که با عدم کنترل توپ توسط آلوز این توپ توسط مجیدی به تک گل استقلال تبدیل شد.

 

این پایان کار در نیمه اول نبود و داماش پس از دریافت گل سعی بر حاکمیت بر میدان داشت که چندان موفق عمل نکرد. دو حرکت انفرادی محمد آبشک و شوت سرکش او به سمت دروازه مهدی رحمتی و پس از آن ضربات کرنر زیبا از مهدی مهدوی کیا راه به جایی نبرد و حتی ضربه سر جونیور آلوز و پس از ریباند ضربه سر علی نظیفکار به تیرک دروازه برخورد کرد تا بدشانسی نیز نگذارد داماش به گل برسد و در نهایت این نیمه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت.

به طور کلی اگر چه داماش در این نیمه از لحاظ درصد مالکیت توپ از استقلال ضعیف تر عمل کرد اما موقعیت های خطرناک بازیکنان داماش به مراتب بیشتر از استقلال بود.

 

*نیمه دوم  

دقایق ابتدایی نیمه دوم با آرامش سپری شد تا اینکه در دقیقه 53 مسابقه آندرانیک تیموریان با شوتی سرکش تیر دروازه داماش را لرزاند که این شوت را به جرات میتوان مهمترین موقعیت استقلال در نیمه دوم و کل بازی به غیر از گل دانست . هنوز 10 دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که مهدی دینورزاده در اقدامی عجیب محمد غلامی را با جهانگیر عسگری تعویض کرد . در ادامه داماش کم کم بر بازی مسلط شد و مهدی مهدوی کیا بود که در دقایق پایانی 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با سانترها و ضربات ایستگاهی خود داماش را صاحب موقعیت می کرد که در یکی از مهمترین صحنه ها در این دقایق جونیور آلوز میتوانست در دهانه دروازه با یک تقه کوچک دروازه رحمتی را باز کند که با نهایت بدشانسی این توپ نیز از دست رفت.

 

در حالی که مهدوی کیا بر روی ضربات ایستگاهی خوب کار می کرد دومین تعویض دینورزاده در دقیقه 59 این بازیکن بود و وی جای خود را به حسین ابراهیمی جوان داد.

در ادامه و تا پایان نیمه دوم داماش موقعیت های بسیاری را بر روی دروازه استقلال خلق کرد که با واکنش های عالی ستاره این بازی سید مهدی رحمتی هیچکدام به داخل دروازه استقلال تهران راه نیافت . شوت زیبای میلاد زنیدپور از روی ضربه آزاد که با واکنش مهدی رحمتی به کرنر تبدیل شد ، و چند موقعیت خطرناک دیگر بر روی کرنرهای بدست آمده مثل دو موقعیتی که با ضربات داسیلوا و زنیدپور بدست آمد توسط این دروازه بان دفع شد و ضربه ای که به تیرک دروازه برای چندمین بار اصابت کرد. اینها را میتوان از جمله مهمترین موقعیت های داماش در طول نیمه دوم دانست.

ضمن اینکه داماش در دقیقه 80 سومین تعویض خود را نیز با بیرون کشیدن میلادزنیدپور و جایگزینی مصطفی حاجتی انجام داد و در ثانیه های پایانی نیز صاحب یک موقعیت شده بود که این موقعیت نیز از دست رفت تا داماش شهر باران در عین شایستگی ،و در حالی که لیاقت حداقل یک امتیاز را داشت این بازی را واگذار کند.

 

 

*در حاشیه بازی

*تماشاگران استقلال پیش از آغاز بازی شروع به فحاشی های خاص خود کردند که این فحاشی ها در طول بازی و تا به پایان ادامه داشت و در ابتدا نیز از شعار خاصی که گویا آقایان همسایه در تهران استفاده کرده اند و سعی داشتند تماشاگران داماش را تحریک کنند که با شعار آبای امی برار داماشی ها مواجه شدند تا به نوعی تیرشان به سنگ بخورد.  متاسفانه این فحاشی ها به شکلی شدید در استادیوم با نهایت بی حرمتی بر علیه هواداران داماش و گیلانی ها استفاده شد که بار دیگر فضای مسموم استادیوم آزادی را به رخ همگان کشید و باید دید آقایا کی میخواهند به این فضاهای مسموم و اپیدمی فحاشی به اقوام سامان دهند.

 

* حدود 200 تماشاگر از گیلان و به خصوص شهر رشت در آزادی حضور داشتند که در این بین حضور تماشاگرانی از شهرهای دیگر گیلان به خصوص ماسال و شفت و صومعه سرا نیز جلب توجه می کرد که با استقبال رشتی مواجه شدند و با شعار گیلانی با غیرت از آنها پذیرایی کردند. حدود 50 نفر نیز از گیلانی های مقیم پایتخت در جایگاه میهمان حضور یافتند .

 

*در صحبت هایی که مابین هواداران داماش گیلان انجام می شد آنها شدیدا از عملکرد باشگاه در خصوص سازماندهی هواداران برای عزیمت به تهران گلایه مند بودند.

 

*در حین دیدار یکی از تماشاگران تهرانی و پرسپولیسی در جایگاه میهمان اقدام به گشودن پرچم سرخ رنگ کرد که با عکس العمل شدید هواداران داماش مواجه شد تا از این عمل منصرف شود.

 

*ناصر حجازی توسط هواداران داماش گیلان تشویق شد.

 

*هنگامی که هواداران استقلال در حال انجام موج مکزیکی بودند با تمسخر تماشاگران داماش مواجه شدند که این حرکت گویا به مذاق استقلالی ها خوش نیامد و باعث تشدید فحاشی ها شد.

 

*در گیری و کری خوانی محمد آبشک با آندو تیموریان که به خاطر خطاهای متعدد تیموریان بر روی وی بود از نکات جالب توجه در حین بازی بود که به نوعی تیموریان را کلافه کرده بود.

 

*در پایان مسابقه هواداران داماش گیلان که بازی تیم خود راضی بودند اقدام به تشویق ابرهای طوفانی شهر باران کردند.

 

* خبرنگاران زیادی برای پوشش این دیدار در ورزشگاه آزادی هستند. به طوری که در جایگاه خبرنگاران دیگر جایی برای نشستن نیست.

 

* در یک صحنه نیمکت‌نشینان استقلال زمانی که فرهاد مجیدی کاپیتان این تیم در محوطه جریمه داماش متوقف شد به نشانه اعتراض از روی نیمکت بلند شدند که با وساطت منصور پورحیدری به این کار خود پایان دادند.

 

* عزیز محمدی و علی امیری از جایگاه ویژه مشغول تماشای این بازی هستند. در بین دو نیمه محمد محمدی باز هم مورد حمایت هواداران استقلال گرفت. وی با بوسیدن زمین وارد دروازه داماش شد.

 

* پژمان منتظری و ابوذر رحیمی مدافعان دو تیم در حالی که برای آغاز نیمه دوم به زمین مسابقه می‌آمدند خوش‌وبش گرمی را انجام دادند که احوال‌پرسی آنها تا وسط زمین طول کشید.

 

* محمد غلامی که در دقیقه 58 تعویض شد و از آن‌سوی زمین بیرون رفت و زمانی که به سمت نیمکت داماش حرکت می‌کرد با پرویز مظلومی دست داد و این در حالی بود که مهدی دینورزاده سرمربی داماش برای دست دادن به سمت وی رفت.

 

* مهدی مهدوی‌کیا که بازی خوبی را از خود ارائه می‌کرد در دقیقه 60 از زمین بازی تعویض شد. وی در زمانی که زمین بازی را ترک می‌کرد توسط هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت که در این هنگام هافبک سرشناس داماش برای آنها دست تکان داد و سر تعظیم فرود آورد.

 

 

 

گزارش بازی و تنظیم از : MEHRDAD

حواشی این دیدار از    : مازیار(آبرار با تعصب)