وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان با شکست فجرسپاسی شیراز به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه های ایران راه یافت .

 

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب مرحله یک چهارم پایانی رقابت های جام حذفی باشگاه های ایران تیم های فجرسپاسی شیراز و داماش گیلان در استادیوم شهید دستغیب شیراز به مصاف هم رفتند که در نهایت پس از تساوی بدون گل دو تیم در پایان 120 دقیقه تلاش، این داماش گیلان بود که موفق شد در ضیافت پنالتی ها با نتیجه 4 بر3 فجرسپاسی شیراز را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه های ایران راه پیدا کند .

 

علیرضا نظیف کار ، علیرضا جهانبخش ، محمدرضا مهدوی و ابوذر رحیمی گل های داماش گیلان را در ضربات پنالتی به ثمر رساندند  . ضمن اینکه محمد آبشک و ابوالفضل حاجی زاده از داماش نیز ضربات خود را از دست دادند .

بدین ترتیب داماش گیلان در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده بازی پرسپولیس تهران و ذوب آهن اصفهان خواهد رفت . زمان و مکان برگزاری مرحله نیمه نهایی پس از برگزاری دیدار پرسپولیس و ذوب آهن مشخص خواهد شد .

 

چهارشنبه 20دی ماه 1391-مرحله یک چهارم جام حذفی

ورزشگاه دستغیب شیراز- تماشاگر: دو هزار نفر.

فجر سپاسی 0-0 داماش

داور: یدالله جهانبازی – کمک داوران: سعید زارع و مهدی ناصحی.

اخطار:علی رضا جلیلی دقیقه 23 (فجر سپاسی)- ابوالفضل حاجی زاده دقیقه 65،حسین ابراهیمی دقیقه 77،علی رضا نظیف کار دقیقه 91،ملو داسیلوا دقیقه 111 (داماش)

 

فجرسپاسی : صالح خلیل آزاد،خالد شفیعی،امین شجاعیان( محمد انصاری از دقیقه 112)،محمدرضا حسینی،مسلم فیروزآبادی( محمد مهدی نظری از دقیقه 62)،حسین کاظمی،مجتبی ترشیز(از دقیقه 82 فرشید اسماعیلی)،جابر انصاری،علی رضا جلیلی،حمید جوکار،سعید غزل

سرمربی: محمود یاوری

 

داماش گیلان : میلاد فراهانی،مرتضی ابراهیمی( از دقیقه 74 محمدرضا مهدوی)،ابوالفضل حاجی زاده،علی رضا نظیف کار،ملو داسیلوا،علی رضا نیکبخت واحدی(از دقیقه 99 هادی سهرابی)،ابوذر رحیمی،حسین ابراهیمی،محمد آبشک،بوبکر کبه(از دقیقه 106 امین متوسل زاده)،علی رضا جهانبخش

سرمربی حمید درخشان

 

شرح بازی :

دو تیم فجر و داماش در شیراز در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در برابر هم قرار گرفتند که هر کدام از دو تیم سرشار از انگیزه های مختلف بودند تا جام حذفی را دست آویزی کنند برای رسیدن به اهدافی متفاوت. فجری ها که در نیم فصل با سرهنگ خوب نتیجه می گرفتند و همواره در کمر کش بالای جدول جا خوش کرده بودند با از دست دادن ستاره خود رضا حقیقی در نیم فصل نخست به یکباره رو به افول گذاشته و در لیگ هر روز یک پله به قعر نزدیک تر می شوند و به همین دلیل جام حذفی را نردبانی برای عبور از بحران می دیدند. در سوی دیگر داماشی ها که با آمدن درخشان روزهای خوبی را می گذرانند می خواستند تا در شیراز هم بلیط نیمه نهایی خود را ok کنند و هم انتقام آن باخت کذایی نیم فصل اول را از شیرازی ها بگیرند.

مسابقه با میدان داری رشتی ها در سی دقیقه ابتدایی آغاز شد،این درحالی بود که داماش از داشتن کاپیتان مهدوی،مصطفی حاجتی،افشین چاوشی،رسول سروش نیا ،حسن رودباریان،حسین کوشکی به دلیل مصدومیت و سعید حلافی به خاطر دوکارته بودن، محروم بودند.البته بیشتر استفاده شمالی ها از این برتری تنها در حفظ توپ و تسلط بر زمین حریف بود و موقعیت های خاصی در این میان برای آنها به جز چند ضربه ایستگاهی مهیا نشد.اما حساس ترین اتفاق بازی را سپاسی رقم زد که طی آن حرکت انفرادی محمدرضا حسینی در دقیقه 33 در حالی که با فراهانی تک به تک شده بود توسط فراهانی مهار گردید.پس از در ده دقیقه پایانی فجری ها بازی را در دست خود گرفتند و توانستند چند موقعیت نصف و نیمه دیگر بر روی دروازه داماش فراهم کنند که آنها هم در استفاده از فرصتهای بدست آمده خود ناکام بودند تا نیمه نخست را هر دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

 

نیمه دوم:

هر دو تیم بدون تغییر به زمین بازگشتند و البته دست به بازی تهاجمی تری هم زدند. در چند موقعیت فجری ها توسط حسینی و جوکار می توانستند از داماش پیش بیفتند و رشتی ها هم توسط جهانبخش و کبه دو،سه موقعیت خوب را به هدر دادند. حساس ترین موقعیت داماش در دقیقه 60 رخ داد که پاس عالی فراهانی و جاگیری بهتر کبه پشت مدافعان فجر داخل محوطه شش قدم می توانستند از حریف پیش بیفتند که خلیل آزاد با پا توپ را مهار کرد.در ادامه مربیان دو تیم با دست زدن به تویض می خواستند کنترل روند بازی را در دست داشته باشند، هر چند که یکی از تعویض های داماش اجباری بود و مرتضی ابراهیمی مصدوم جای خود را به مهدوی نیمه مصدوم داد!!هر چه به پایان نیمه دوم نزدیک تر می شدیم فشار حملات فجری ها بیشتر میشد که حساس ترین اتفاق شوت فرشید اسماعیلی در دقیقه 88 بود که به تیرک افقی دروازه داماش اصابت نمود.به هر روی بازی در وقت های قانونی با همان نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید تا دو تیم به وقت های اضافه برسند.

 

وقت اضافه:

 وقت های اضافه اول و دوم دو رویه کاملا متفاوت از خود بر جای گذاشت. وقت اول انگار دو تیم تازه به میدان آمده بودند و داشتند یکدیگر را ارزیابی می کردند.یک نیکه کسالت بار پانزده دقیقه ای که تنها به جنگ فیزیکی گذشت. اما پانزده دقیقه دوم یک داستان متفاوت داشت. هر دو تیم نمی خواستند بازی به پنالتی بکشد و هر چه در توان داشتند رو کرده بودند.در این میان دو فرصت عالی برای داماش توسط متوسل زاده و ابراهیمی توسط خلیل آزاد به بهترین شکل ممکن مهار گردید و محمد انصاری و سعید غزل می توانستند جلوی پنالتی زدن دو تیم را بگیرند. اما گویا تقدیر بود تا داستان بی رحم پنالتی سر انجام رای به اعلام برنده در این مسابقه بدهد.

 

پنالتی:

1-1: پنالتی اول را نظیف کار برای داماش به گل تبدیل کرد و مهدی نظری هم به راحتی وارد دروازه داماش نمود.

2-1: جهانبخش توپ را در جهت حرکت خلیل آزاد گل کرد و فرشید اسماعیلی با یک ضربه چیف توپ را تقدیم فراهانی کرد!

2-1: : آبشک توپ را به دستان خلیل آزاد زد و انصاری هم توپ را به تیرک افقی کوباند.

3-2: مهدوی برای داماش در خلاف جهت دروازه بان توپ را به آرامی به گل تبدیل کرد و محمد رضا حسینی،هم در جهت فراهانی گل را به ثمر رساند.

3-3: حاجی زاده در حالی که می توانست آخرین تیر خلاص را بزند توپ را به اوت زد تا کاظمی توپ را گل کند و همه چیز را به تساوی بکشاند.

4-3 : ابوذر رحیمی برای داماش گل زد و جابر انصاری توپ را به خارج فرستاد تا داماش به جمع چهار تیم ایران راه پیدا کند.

 

بهترین بازیکن: در ضیافت پنالتی وقتی تیمی برنده می شود باید آن را به حساب دروازه بان تیم برنده گذاشت.میلاد فراهانی مرد اول یک بازی کم فروغ بود.

 

*در حاشیه

 

– هزار تماشاگر فجرسپاسی این دیدار را از نزدیک در استادیوم دستغیب شیراز تماشا می کردند .

 

– پس از همکاری تجاری شرکت صدرا و صنایع چای ، بر روی پیراهن های تیم داماش ، عبارت " ایرانی چای ایرانی بنوش" حک شده بود.

 

–  هواداران فجر در شیراز از وقت اضافه به بعد بدجوری روی به فحاشی آوردند و بارها به مهدوی و ابراهیمی و در لحظاتی با شعارهای قومی جو ورزشگاه شیراز را مسموم کرده بودند. باید منتظر ماند تا احتمالا کمیته انظباطی باز هم تماشاگران رشتی را توسط استاد حسن زاده به دلیل اثبات بی طرفی ایشان محروم کنند!!

 

– موکت سبز رنگی که بر روی زمین استادیوم به جای چمن استفاده می شد و برودت هوا بر روی بازی تاثیر منفی می گذاشت .

 

-گزارشگر شیرازی هر چند در بازی خیلی بد گزارش نکرده بود اما در اواخر بازی انگار عنان از دست داده بود و به مانند یک هوادار شیرازی هر چه که دلش می خواست فارغ از آنکه این بازی داشت از سه شبکه سراسری پخش می شد بر زبان می آورد!

 

– گزارشگر تلویزیون شیراز که مشغول گزارش بازی فجر و داماش است مکرر اصرار دارد فجر را تیمی جوان بداند.او این موضوع را در نیم ساعت اول بازی چندین بار تکرار کرد اما این امر با واقعیت فاصله دارد. خود یاوری هم بارها اعلام کرده میانگین سنی تیمش 22سال است! در این تیم اغلب این بازیکنان به میدان رفته اند:شیخ ویسی(1365-26سال)قزل گچلی(1361-30سال)شفیعی(1366-25سال)جلیلی (1361-30 سال) ترشیز(1357-34 سال)حسین کاظمی(1358-33سال)امید خلیلی(1360-31سال) محمد آفند(1362-29سال) فیروزآبادی( 1362-29سال) جابر انصاری( 1365-26 سال) جوکار( 1366-25سال) شجاعیان( 1367-24سال) نظری( 1367-24 سال) محمد رضا حسینی (1368-23 سال) ایمانی( 1368-23 سال) محمد انصاری(1370-21سال) خلیل آزاد(1369-22سال) با یک جمع و تقسیم ساده در می یابیم که میانگین سنی این نفرات اندکی کمتر از 27سال است! میانگین سنی ترکیب امروز تیم فجر که به میدان رفته کمی کمتر از 28 سال است!

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید