در مراسمی از قهرمانان و افتخارآفرینان شمشیر بازی گیلان توسط مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تقدیر شد. 

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، در مراسمی که عصر پنجشنبه در مقر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان برگزار شد، از افتخارآفرینان شمشیر بازی استان گیلان تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

در این مراسم از محمد رهبری دارنده مدال طلای آسیا و جهان، فائزه رفیعی دارنده مدال نقره و برنز آسیا، هستی ذبیحی از قهرمانان نوجوانان و جوانان ملی درآسیا، فاطمه رفیعی، کوروش شهیدیان و زینب امیری  که از قهرمانان کشوری و اعضای تیم ملی به شمار می روند به همراه خاطره محمدی و مسعود غلامی از مربیان تیم ملی تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

دربخشی از این مراسم مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان داشت: طی چند سال اخیر تلاش های بسیار خوبی توسط کارگروه حاضر در این مراسم و رئیس هیات انجام شده است و خوشبختانه شمشیربازی در گیلان خود را به خوبی مطرح کرده است. 

وی افزود: با پیشرفت هایی که صورت گرفت، کاملا می توانیم بگوییم که کیفیت سخت افزاری شمشیربازی در گیلان بسیار پایین تر از کیفیت فنی آن است و در آینده باید به فکر خانه شمشیربازی باشیم، چرا که این رشته برادری خود را اثبات کرده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین با بیان اینکه باید توازن بین رشته های ورزشی وجود داشته باشد، افزود: باید ارزش ها مشخص باشد و اگر کسی در رشته ای مثل شمشیربازی افتخار آفرینی می کند و طلا می گیرد، باید به همان اندازه ای به وی توجه شود که در رشته ای دیگر این اتفاق می افتد. آیا به عنوان مثال چون محمد رهبری محجوب است نباید به او توجه شود؟!

رهنما در پایان گفت: شرمنده حوزه های قهرمانی هستم، چرا که نتوانستم به آن نسبت که باید، تقدیر و حمایت داشته باشم و امیدوارم که در آینده بتوان شرایطی را ایجاد کرد که ورزشکاران بتوانند دارای امنیت شغلی باشند. 

همچنین محمدرهبری دارند مدال طلای آسیا و جهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: خدا را شکر پس از انقلاب و طی سال های اخیر اتفاقات بسیار خوبی در رشته شمشیر بازی به وقوع پیوسته است و ثابت کردیم که اگر تلاش کنیم، می توانیم روی پای خودمان بایستیم و به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم. 

وی افزود: امیدوار هستیم با حمایت هایی که صورت می گیرد این رشته بتواند پله پله به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند. 

رهبری خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: برخلاف دوره های پیشین، در دوره مدیریت شما در ورزش گیلان، به رشته شمشیر بازی توجه ویژه ای شد و از این بابت باید از شما تشکر کنم. امیدوارم این حمایت چه به لحاظ سخت افزاری و چه روحی و روانی تا جای ممکن ادامه داشته باشد. باور کنید که اگر حتی حمایت مالی هم صورت نگیرد، برگزاری چنین جلسه ای، به لحاظ روحی و روانی برای جوانان ما بسیار ارزش مند است.