داماش در نخستین دیدار سال نو در مقابل سردار بوکان قرار خواهد گرفت. سال نویی که همواره برهه حساسی از مسابقات را در بر می گیرد.

 

به گزارش وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان، داماش گیلان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ دسته دو مصاف حساسی را در برابر سردار بوکان خواهد داشت. مسابقه ای که سه امتیاز آن برای زنده ماندن شانس صعود مستقیم داماش به لیگ یک حیاتی است. از سوی دیگر این نخستین دیدار داماش در سال ۱۳۹۸ خواهد بود. به همین منظور مروری خواهیم داشت به نخستین بازی های داماش در سال نو در یک دهه اخیر و نتایجی که در آن بازی ها رقم خورد.

 

 

هفته سی و یکم لیگ برتر

۱۳۸۸/۰۱/۱۴

داماش گیلان ۱-۱ سپاهان اصفهان

 

 

در این مسابقه که در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد، ابتدا مهدی جعفرپور تیم میهمان را پیش انداخت اما در ادامه آدریانو آلوز توانست کار را به تساوی بکشاند تا بازی با نتیجه ۱-۱ به اتمام برسد و داماش دو امتیاز حساس را در راه بقا در لیگ برتر از دست بدهد.

 

در پایان این فصل داماش گیلان با قرار گرفتن در رتبه هفدهم جدول، به لیگ دسته یک سقوط کرد.

 

 

دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ دسته یک

۱۳۸۹/۰۱/۱۵

مس سرچشمه ۰-۱ داماش گیلان

 

 

داماش فیروز کریمی که در صدد بازگشت سریع به لیگ برتر بود، سال ۱۳۸۹ را با یک برد ارزشمند خارج از خانه در برابر مس سرچشمه آغاز کرد. رضا طاهری زننده تک گل داماش در این مسابقه بود.

 

داماش در پایان این فصل به پلی آف صعود به لیگ برتر راه یافت اما حریف صنعت نفت آبادان نشد.

 

 

هفته بیست و دوم لیگ دسته یک

۱۳۹۰/۰۱/۱۸

ماشین سازی تبریز ۲-۳ داماش گیلان

 

 

داماش گیلان که فصل بسیار خوبی را در لیگ دسته یک سپری می کرد، در نخستین دیدار سال ۱۳۹۰ میهمان ماشین سازی تبریز بود و علیرغم اینکه ابتدا از حریف عقب افتاد، توانست به بازی برگشته و با نتیجه ۲-۳ پیروز شود. محمدرضا مهدوی، افشین چاوشی و امین ترکاشوند برای داماش گلزنی کردند و احمد پاسی نیز هر دو گل ماشین سازی را به ثمر رساند.

داماش در پایان این فصل با قهرمانی در لیگ یک، بار دیگر به لیگ برتر بازگشت.

 

 

هفته بیست و هشتم لیگ برتر

۱۳۹۱/۰۱/۰۴

داماش گیلان ۰-۰ ملوان بندرانزلی

 

ال گیلانو که قرار بود در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۷ تبدیل به آخرین بازی داماش در سال ۹۰ شود، به دلیل بارش برف با یک هفته تاخیر در ایام سال نو برگزار شد. مسابقه ای که در آن ملوانی ها با خوش شانسی محض و واکنش های مهدی رحیم زاده ای که احتمالا بهترین مسابقه زندگی اش را انجام داد، نه تنها گلباران و دبل نشدند، بلکه یک امتیاز بادآورده را به چنگ آوردند.

 

 

در پایان این فصل داماش در رتبه هفتم جدول لیگ برتر قرار گرفت.

 

 

هفته سی و یکم لیگ برتر

۱۳۹۲/۰۱/۰۸

داماش گیلان ۱-۲ تراکتورسازی

 

 

داماش در حالی سال ۱۳۹۲ را آغاز کرد که باشگاه در اوج دوران درگیری مالکیتی و زور آزمایی بین امیر عابدینی و شهرام قویدل بود. در این بازی مسعود ابراهیم زاده و سید مهدی سیدصالحی برای تراکتور و علیرضا جهانبخش برای داماش گلزنی کردند. لازم به ذکر است که این آخرین گل جهانبخش با پیراهن داماش بود.

 

داماش در پایان این فصل در رتبه یازدهم لیگ برتر جای گرفت.

 

 

هفته بیست و هشتم لیگ برتر

۱۳۹۳/۰۱/۰۷

داماش گیلان ۰-۱پرسپولیس تهران

 

داماش در حالی گام به این مسابقه گذاشت که برای فرار از منطقه سقوط به سه امتیاز این بازی خانگی نیاز مبرمی داشت. با این حال فرصت سوزی های فراوان داماشی ها سبب شد تا تک گل محمد عباس زاده، سه امتیاز را به حساب تیم تهرانی واریز کند.

 

داماش در پایان این فصل با قرار گرفتن در رتبه پانزدهم، به لیگ دسته یک سقوط کرد.

 

 

هفته نوزدهم لیگ دسته یک

۱۳۹۴/۰۱/۱۷

گل گهر سیرجان ۰-۱ داماش گیلان 

 

 

داماش که فصل اسفناکی را در لیگ یک سپری می کرد و در حالی که امید هرندی به تازگی از هدایت این تیم کناره گیری کرده بود، بدون سرمربی گام به این مصاف سخت خارج از خانه گذاشت و توانست با تک گل میلاد قربان زاده و به لطف سیو پنالتی حریف توسط میلاد پورقلی، پیروز از زمین مسابقه خارج شود.

 

 

داماش در پایان این فصل در رتبه ششم گروه ب لیگ دسته یک قرار گرفت.

 

 

هفته سی و یکم لیگ دسته یک

۱۳۹۵/۰۱/۰۹

داماش گیلان ۱-۲ مس رفسنجان 

 

 

داماش که احتمالا بدترین فصل فوتبالی تمام ادوارش را تجربه می کرد، باید در بازی های باقیمانده فصل حداکثر امتیازات را کسب می کرد تا به بقا در لیگ یک امیدوار باشد. با این حال شروع ماموریت آنها در سال ۹۵ هرگز امیدوار کننده نبود. چرا که آنها در خانه با نتیجه ۱-۲ مغلوب مس رفسنجان شدند. بهرام رشید فرخی هر دو گل مس رفسنجان را به ثمر رساند و هادی سهرابی نیز برای داماش گلزنی کرد.

 

 

داماش در پایان این فصل زیر کوله بار مشکلات و حواشی دوام نیاورد و با قرار گرفتن در رتبه نوزدهم، برای نخستین بار به لیگ دسته دو سقوط کرد.

 

 

هفته سوم مرحله نهایی لیگ دسته دو

۱۳۹۶/۰۱/۰۹

نفت امیدیه ۱-۰ داماش گیلان

 

داماش که به سختی توانست از مرحله مقدماتی لیگ دو عبور کند، در دو بازی ابتدایی اش در مرحله نهایی نیز تنها یک امتیاز کسب کرده بود و برای امیدوار شدن به ادامه راه نیاز مبرمی به پیروزی در امیدیه داشت. اتفاقی که رخ نداد و شاگردان هادی طباطبایی با یک گل مغلوب حریف خوزستانی خود شدند. نصرالله درفشی تنها گل نفت را وارد دروازه داماش کرد.

 

داماش در پایان با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جدول شش تیمی مرحله نهایی، از صعود به لیگ یک بازماند.

 

 

هفته پنجم مرحله نهایی لیگ دسته دو

۱۳۹۷/۰۱/۰۹

داماش گیلان ۱-۲ شاهین بوشهر

 

داماش این فصل نسبت به فصل پیش عملکرد بسیار بهتری داشت، حتی چندین ماه رنگ باخت را نچشید و به راحتی به مرحله نهایی لیگ دو رسید. شاگردان وحید رضایی همچنین از چهار بازی ابتدایی شان در این مرحله، هشت امتیاز کسب کرده بودند و می توانستند با شکست شاهین بوشهر، به مدعی اول گروه تبدیل شوند. اتفاقی که نیفتاد و داماش در حساس ترین مقطع فصل، شکست تلخی را تجربه کرد و شاید از همین بازی امیدهایش برای صعود مستقیم کمرنگ شد. کاظم رحمانی برای داماش و مهدی چاه کوتاه زاده و میلاد صارمی برای شاهین گلزنی کردند.

 

داماش در پایان با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به منطقه پلی آف، در جایگاه سوم جدول شش تیمی قرار گرفت و به تلخ ترین شکل ممکن از صعود بازماند.