رئیس هیات والیبال شهرستان رشت از تاسیس باشگاه والیبال وارنا شهر باران خبر داد. 

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، مصطفی عاقل منش مدیرعامل باشگاه والیبال وارنا شهرباران گفت: امروز، پس از درخواست‌های فراوان والیبال دوستان گیلانی و با پیگیری‌های مکرری که در خصوص تاسیس باشگاه ورزشی والیبال صورت گرفته بود، پس از مشورت با ریاست هیات والیبال استان گیلان موفق به اخذ پروانه فعالیت باشگاه ورزشی در رشته والیبال شدیم.

وی افزود: متاسفانه تا به امروز در استان گیلان پیشنهاد موثری در خصوص تیم داری مستقل در رشته والیبال برای حضور در لیگ‌های کشوری نداشته‌ایم و با توجه به رویدادهای بزرگ ورزشی که در رشته والیبال شاهد آن بوده‌ایم، سطح انتظارات از مجموعه والیبال استان بالا رفته بود. به همین دلیل بر آن شدیم تا با تاسیس یک باشگاه ورزشی در رشته والیبال، جای خالی گیلان را در لیگ‌های کشوری والیبال پر کنیم.

  

مدیرعامل باشگاه والیبال وارنا شهر باران، علت نام‌گذاری این باشگاه را تاریخی بودن نام گیلان و لقب شهر رشت عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت‌های این باشگاه در رشته والیبال قرار است در دو بخش آقایان و بانوان شکل بگیرد و در همین راستا برای تیم داری در لیگ والیبال بانوان ایران که امسال به‌صورت جام والیبال بانوان باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، درخواستی به هیات والیبال استان گیلان تقدیم شد و ریاست هیات به علت اهمیت موضوع، بلافاصله مراتب، فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران را در جریان کار قرارداد.

 

مصطفی عاقل منش خاطرنشان کرد: برای حضور تیم والیبال آقایان در لیگ امسال والیبال ایران، با توجه به اینکه زمان قرعه‌کشی لیگ دسته اول به پایان رسیده است، مکاتباتی با فدراسیون والیبال در این خصوص انجام‌شده که در صورت موافقت سازمان لیگ والیبال ایران بتوانیم شاهد حضور درخشان والیبالیست‌های گیلانی در سطح کشور باشیم.

وی تصریح کرد: اگر شرایط برای حضور آقایان در لیگ دسته اول والیبال ایران فراهم نشود، این قول را می‌دهیم که با تمام توان از نیروی والیبالیست‌هایمان در لیگ دسته 2 کشور استفاده کنیم تا انشالله در سال آینده بتوانیم در لیگ دسته اول والیبال ایران حضور پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر پرفرازونشیب قطعاً بدون کمک‌های دستگاه‌های اجرایی در استان با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد که لازم میدانم از کمک‌های مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان استان گیلان و معاونین ایشان که راه را برای ما در ابتدای کار هموار کرده‌اند تشکر نمایم و از دیگر مدیران و مسئولان استان به‌خصوص استاندار محترم، نمایندگان مردم شریف گیلان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری رشت و دیگر سرمایه‌گذاران و دلسوزان حوزه ورزش تقاضا نمایم تا در این راه ما را یاری کنند.

مدیرعامل باشگاه والیبال وارنا شهر باران گفت: برای آینده این باشگاه و حضور مستمر در لیگ‌های والیبال ایران هم برنامه‌ریزی خوبی انجام‌شده است در که در ابتدا باید به برگزاری کلاس‌های والیبال به‌منظور استعدادیابی و پرورش کودکان و نوجوانان گیلانی برای حضور در تیم‌های والیبال استان اشاره کرد.

 

مصطفی عاقل منش در خصوص تأسیس این باشگاه ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدوارم که با تیم داری در لیگ‌های والیبال ایران، استعدادهای والیبال استان گیلان و به طبع آن شهر رشت بیش‌ازپیش شکوفا شود. وی ادامه داد: همچنین از تمامی پیشکسوتان و ریش‌سفیدان والیبال استان دعوت می‌کنم تا برای حل مشکلات پیش رو، در این مسیر پرفرازونشیب، ما را یاری کنند و قطعاً از رهنمودهای این عزیزان استفاده خواهد شد. 

مدیرعامل باشگاه والیبال وارنا شهر باران تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تعیین ارکان باشگاه و کادر فنی، با مشورت‌هایی که انجام خواهد شد، در آینده نزدیک شاهد انتصاب و معرفی افراد خواهیم بود.

 

عاقل منش در پایان به این مسئله که هدف ما از تاسیس باشگاه والیبال در استان هم‌افزایی و رشد این رشته ورزشی بوده است اشاره کرد و افزود: من به‌عنوان یک خادم کوچک در خانواده بزرگ والیبال گیلان مشغول فعالیت هستم و از هیچ تلاشی برای تعالی این رشته ورزشی مفرح مضایقه نخواهم کرد.