وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : فصل 91-92 هم برای داماشی ها همچون گذشته با حمایت پرشور هواداران گیلانی اش از تیم محبوب خود پایان یافت. از همین رو تصمیم گرفتیم به مانند فصل گذشته عملکرد هواداران گیلانی در این فصل پر از استرس و فشار را در شش اپیزود مجزا به رشته تحریر در آوریم.

 

اپیزود اول: تشویق های یکپارچه

با فلش بکی به فصل 90-91 ، تشویق های پر شور جایگاه های مختلف استادیوم عضدی در ذهنمان تداعی می شود با این تفاوت که یکپارچگی لازم در آن دیده نمی شد. یکپارچگی خاصی که از ابتدای این فصل بارها و بارها و در تمام جایگاه ها دیده می شد . تشویق هایی به شکل خودجوش و ایستاده از هواداران که یک شعار واحد را سر می دادند و همین هماهنگی خوب، بیش از پیش فضای عضدی را به جهنمی برای حریفان تبدیل کرد تا بارها و بارها نقش هواداران در پیروزی های این فصل داماش خودنمایی کند.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

اپیزود دوم: 75 درصد امتیازات داماش در عضدی

داماشی ها در فصل 91-92 توانستند 11 برد کسب کنند که 8 برد آن در ورزشگاه خانگی بود که نقش هواداران در این 8 برد بسیار مشهود دیده می شود. آنها 10 مساوی هم کسب کردند که نصف آن در عضدی کسب شد(سه مساوی داخل خانه با تماشاگر ، دو مساوی داخل خانه بدون تماشاگر) .
آمار نشان می دهد تیم داماش حدود 75% امتیازات خود را داخل خانه کسب کرده است و نکته ی جالب اینجاست که استقلال ، سپاهان ، تراکتور(جام حذفی) سه تیم بالای جدول در زیر فشار حمایت همه جانبه هواداران داماش با شکست بدرقه شدند.

 

اپیزود سوم: یک اپیدمی جدید و خوب در رشت؛ تشویق تیم پس از باخت!

بعد از آنکه با حمایت قاطع هواداران افشین ناظمی به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد ، داماش بعد از کسب دو برد پیاپی مقابل نفت آبادان و گهر درود و در روزهایی که دشمنان تیم جوسازی های زیادی را انجام داده بودند دو بازی پیاپی خود را در حالی که بازی روان و تماشاگر پسندی انجام داد در رشت واگذار کرد ؛ اما هواداران فوتبال فهم رشتی بعد از این دو باخت پیاپی خانگی به احترام غیرت و تعصب تیم ایستادند و به صورت یکپارچه نام "داماش شهرباران" را تشویق کردند تا در روزگاری که آماج توهین و تهمت به این هوادار فوتبال فهم رواج داشت به خوبی جواب کوته فکران، نان به نرخ روزخور را با تشویق های پر معنی خود بدهند.

 

اعتراض هواداران داماش

 

اپیزود چهارم: اتفاق ویژه فصل…ورود به صحنه در حساس ترین برهه!

نتایج ضعیف داماش با حمید درخشان در نیم فصل دوم با لج بازی ها و اظهارنظری های ایشان مبنی بر اینکه کسی نمی تواند مرا از تیم اخراج کند همراه شده بود. هواداران داماش که اتفاقات شاهین بوشهر و توصیه های هواداران بوشهری را به خوبی به یاد داشتند ، با توجه به حمایت تمام قد مالک پوشالی تیم از مربی دست نشانده اش به پا خواستند و در حرکتی هماهنگ در تمرین تیم حضور پیدا می کنند. همین اقدام کافی بود تا شهرام قویدل و جیره خواران اطرافش جنگ خود با هواداران داماش را علنی کنند و آن ها را اراذل اوباش قلمداد کنند و ناچیز هزینه ای که در قبال بهره برداری از برند داماش کرده بودند را منتی بر سر مردم گیلان قرار دهند.

این افراد در آن برهه از چسباندن هیچ گونه صفت توهین آمیزی در قبال هواداران فوتبال دوست رشتی و تیمشان ابایی نداشتند . از هوادار سالاری تا لمپن ، اراذل و اوباش و … تا توانستند چسباندند، اما در عوض این اراجیف باعث وحدت بیشتر هواداران واقعی داماش شد تا در بازی های مختلف با حمایت خود از مدیرعامل و سرمربی محبوب خود تودهنی محکمی بر دهان نان به نرخ روز خوران قلم به دستی بزنند که هر روز بر علیه شان در روزنامه های تحت نفوذشان می نوشتند!

زمان گذشت و اینک فوتبال این شهر مدیون هوشیاری و به خصوص اقدام روز 12 اسفند هواداران فوتبال فهم داماش است.

 

اپیزود پنجم: جایگاه وارشی ها (H) سرآمد سکوها …

 

(این تحلیل با توجه به مشاهدات نویسنده از سکوهای عضدی در فصلی که گذشت نگاشته شده است)

 

الف)تیفوسی ها درخشش فصل قبل را نداشتند

فصل گذشته تیفوسی های پشت دروازه ، قابل تحسین همگان قرار گرفته بودند و واژه ی تیفوسی های داماش را در روزنامه ها و جراید جا انداختند، اما در فصلی که گذشت با تغییراتی در بین لیدرهای آن قسمت از استادیوم، جایگاه تیفوسی ها با سکوهای جهنمی فصل قبل فاصله داشت. به واقع باید اذعان داشت که در فصل 90-91 این جایگاه بسیار پرشورتر و هماهنگ تر تشویق می کردند. با این حال جایگاه تیفوسی های پشت دروازه زحمات زیادی را در این فصل هم کشیدند و باز هم می توان آنان را قابل تحسین دانست .

 

 

ب) S و H هماهنگ تر از گذشته ، وارشی ها پرشورتر از بقیه

در فصول قبل همیشه اختلافات این دو جایگاه از بار تشویقی آن ها می کاست ، اما در این فصل هماهنگی و یک صدایی خوبی با هم داشتند که در جو استادیوم تاثیر مثبتی داشت.

جایگاه H که در فصل 89-90 با گردهم آوری کاربران وارش اسپرت به دلیل بروز مشکلات با برخی اشخاص و ترویج تشویق ها به نقاط دیگر استادیوم تشکیل شد، با افزایش کاربران وارش اسپرت در فصل 90-91 شکل و شمایل خوبی پیدا کرد . این جایگاه در فصل 91-92 به صورت گسترده و پرشورتر از ابتدا تا انتهای بازی تیم محبوب خود را تشویق می کردند..آنها کمتر از جایگاه های دیگر به حواشی می پرداختند و به یکی از مهمتری ارکان در سکوهای عضدی تبدیل شدند. همچنین جایگاه S که غالبا به جایگاهی برای شعارهای سنتی تبدیل شده بود ، عملکرد متفاوتی از خود نشان داد که این می تواند نوید این مسئله را بدهد که در سال های آینده جایگاهی فعال بیشتری در جهنم عضدی شاهد باشیم.

 

 

اپیزود ششم: معضل فصل ، محرومیت های پی در پی داماش!

در فصلی که گذشت ، از محرومیت های داماش از بازی های خانگی نمی توان به راحتی گذشت. محرومیت هایی که علاوه بر غرض ورزی های کمیته انضباطی ، به حاشیه رفتن هواداران هم در آن تاثیر گذار بود تا داماش را از برخی امتیازات خانگی محروم کند.

همان طور که در اپیزودهای قبلی به طور کلی عملکرد هواداران مورد تمجید قرار گرفت اما در این بخش باید بخشی از رفتارها نیز مورد انتقاد قرار بگیرد. تیم محبوب داماش یک بازی در شهر قزوین و دوبازی را بدون تماشاگر انجام داد و از 9 امتیاز ممکن ، فقط توانست 2 امتیاز را کسب کند در صورتی که اگر میانگین کسب امتیازات خانگی داماش و حریفان نه چندان قَدَرِ آن را ملاک قرار دهیم کسب 6 الی 7 امتیاز قابل پیش بینی بود.

امید می رود باشگاه داماش راه حلی اساسی برای برون رفت از این مشکل و سازماندهی هواداران بیاندیشد که در فصل آینده شاهد اندک حاشیه های موجود از برخی سکوها نباشیم تا دیگر کمیته انضباطی هم بهانه ای برای ضربه زدن به تیم محبوب گیلان زمین را نداشته باشد.

 MAZIYAR

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید