وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان عصر امروز از ساعت 18:30 در استادیوم شهید بهشتی بوشهر میهمان تیم فوتبال شاهین این شهر بود که در نهایت در حالی که از این تیم تا دقایق پایانی با یک گل پیش بود بازی را با تساوی عوض کرد تا با این نتیجه به طور موقت با 9 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده بندی رقابت ها قرار بگیرد. تک گل داماش در این دیدار توسط جهانگیر عسگری در دقیقه 44 بازی به ثمر رسید ضمن اینکه گل تساوی شاهین نیز توسط منصور تنهایی در دقیقه 88 بازی به ثمر رسید.

 

ایران نژاد ، شکوه مقام و تنهایی از تیم شاهین و عسگری و آلوز از تیم داماش اخطاری های این میدان بودند . بازی بعدی داماش گیلان در روز جمعه بیست و دوم مهرماه در استادیوم شهید عضدی رشت و در مقابل فولاد خوزستان خواهد بود .

 

ترکیب داماش : فراهانی ، مهدوی کیا ، آلوز ، نظیفکار ، رحیمی ، حاجتی ، مهدوی ، زنیدپور (آقایی دقیقه75) ، عسگری (مگنو باتیستا دقیقه68) ، چاوشی ، غلامی (کریمی دقیقه 62)

 

ترکیب شاهین : طالب لو ، شکوری ، شکوه مقام ، تنهایی ، بیات (سلیمانی دقیقه 82) ، لکچیرا ، ایران نژاد ، کیانی (حیدری-دقیقه54)، حمیدی ، نوری ، نظرزاده (نظرنژاد دقیقه 46)

 

*گزارش بازی

دو تیم در ابتدای مسابقه بیشتر سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند و رغبت چندانی برای ایجاد موقعیت از سوی هر دو تیم تا دقیقه 30 دیدار دیده نمی شد و تک موقعیت های نصف و نیمه تا این دقیقه از دیدار ، بازی نسبتا کسل کننده ای را برای بینندگان و تماشاگران این بازی بوجود آورده بود تا اینکه تیم شاهین در دقیقه 29 دیدار و بر روی چند حرکت تیمی و پاسکاری و سانتر ایران نژاد از کنج محوطه جریمه و ضربه سر تنهایی از روی محوطه شش قدم که به بیرون چارچوب نواخته شده بود اولین موقعیت جدی این دیدار را رقم زد.

9دقیقه بعد پاس زیبای میلاد زنیدپور موقعیت مناسبی را برای شوتزنی محمد غلامی مهاجم داماش فراهم کرد و این بازیکن نیز از فاصله ای 30 متری شوت زیبایی را روانه دروازه وحید طالب لو کرد که این توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت تا بازی همچنان بدون گل مساوی پیش برود.

 

متن کامل گزارش و حواشی این دیدار در ادامه مطلب

دقیقه چهل و یکم دیدار بود که شاهین صاحب سک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مناسب شد اما مهدی نوری بازیکن اسبق پگاه توپ را با فاصله ای بسیار به خارج از چارچوب دروازه فراهانی فرستاد . بازی در دقایق پایانی نیمه اول روندی پرسرعت تری را به خود گرفت و در دقیقه 43 دیدار بود که بر روی حملات داماش شهر باران یک کرنر برای این تیم شکل گرفت که مهدی مهدوی کیا با ارسالی خوب علی نظیفکار مدافع پیش تاخته داماش و افشین چاوشی را صاحب توپ کرد که ضربات زمینی این بازیکنان از داخل شش قدم به پای مدافعان برخورد کرد و راهی به چارچوب پیدا نکرد و بالاخره این محمد غلامی بود که با حرکتی زیبا و انفرادی از جناح راست به قلب دفاع شاهین بوشهر نفوذ کرد و از کنج محوطه جریمه با ارسالی کوتاه توپ را به جهانگیر عسگری رساند که این بازیکن توانست با ضربه سری دقیق توپ را روانه دروازه شاهین بوشهر کند تا بدین ترتیب نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود داماش گیلان خاتمه پذیرد.

 

در بیست دقیقه ابتدایی نیمه دوم همچون نیمه اول بازی موقعیت های زیادی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشد و بازی درگیرانه و موقعیت های نصف و نیمه از سوی هر دو تیم که بیشتر به سود داماش چربش داشت از مهمترین اتفاقات بازی در طول این دقایق بود تا اینکه باز هم منصور تنهایی در دقیقه 65 دیدار توانست با ضربه سر یکبار دیگر دروازه داماش را با خطر جدی مواجه کند.

 

شاید در کل دیدار تنها بین دقایق 65 تا 70 بازی بود که شاهین توانست بر روی داماش چربش داشته باشد و در این دقایق بود که چندین موقعیت خطرناک بر روی دروازه داماش گیلان توسط این تیم ساخته پرداخته شد و مسلما منصور تنهایی در متن تمام این حرکات شاهینی ها قرار داشت . پس از این دقایق بازی روندی کاملا ساکن و کم تحرکی را به خود گرفته بود که تلاش آنچنانی نیز از سوی شاهین برای به تساوی کشیده شدن بازی صورت نمیگرفت تا اینکه در دقیقه 88 بازی و در یک حرکت غافلگیرانه سلیمانی بازیکن تازه وارد و تعویضی شاهین با سانتری کوتاه از کنج محوطه جریمه توپ را به تنهایی رساند و این بازیکن نیز با یک ضربه سر توپ را دور از دستان فراهانی که با جهش قصد جلوگیری از گل شدن توپ داشت وارد دروازه کرد تا در نهایت این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان برسد.

 

*در حاشیه

 

-حدود 5000 هزار هوادار شاهین از این دیدار که در هوایی کاملا شرجی و گرم برگزار می شد دیدن کردند .

 

– لک چیرا، بازیکن شاهین به سمت مهدی مهدوی کیا و محمدرضا مهدوی، هم بازی‌های سابق خود در استیل آذین رفت و با آنها خوش و بش کرد. این 2 بازیکن در حال حاضر در داماش حضور دارند.

 

– لباس حمید درخشان، سرمربی شاهین همرنگ با پیراهن بازیکنان داماش است و در برخی موارد اشتباهاتی صورت می‌گیرد.

 

-تماشاگران شاهین زمانی که منصور تنهایی در دقیقه 27 بازی تنها موقعیت خطرناک این تیم در نیمه نخست را از دست داد، ایمان حیدری، مهاجم نیمکت نشین شاهین را تشویق کردند.

 

-عدم تبلیغ خاص بر روی پیراهن های آبی داماش از نکات جالب توجه این دیدار بود و تنها نام برند داماش بر روی پیراهن خود نمایی می کرد.

 

-پس از اینکه جهانگیر عسگری تک گل داماش را در نیمه اول بازی وارد دروازه شاهین کرد ، هواداران بوشهری که خوشحالی پس از گل این بازیکن و رفتن او به سمت نیمکت تیمشان چندان خوششان نیامده بود شروع به فحاشی بر علیه این بازیکن کردند که این فحاشی ها و هو کردن ها تا زمانی که این بازیکن از زمین خارج و تعویض شد ادامه داشت.

 

-در دقایقی از دیدار که بازیکنان داماش دچار مصدومیت می شدند هواداران شاهین از بازیکنان خود می خواستند که به بازی ادامه دهند.

 

-دقیقه 3+90 دیدار بود که کریمی بازیکن داماش دچار مصدومیت شده بود و بر روی زمین قرار داشت که با بی اعتنایی داور دیدار مواجه شد در این لحظه آلوز که پشت ضربه خطا قرار گرفته بود این نکته را به داور گوشزد میکند که در حرکتی عجیب با اخطار رفیعی داور مسابقه مواجه می شود!