دیار وارش: تیم ملی کاراته ایران با حضور سعید حسنی پور مربی گیلانی خود عازم مسابقات «کاراته وان» در اسپانیا است.

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، این مربی جوان در آستانه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با گیل نگاه اظهار امیدواری می‌کند که نتایج خوب تیم ملی کاراته در این مسابقات جهانی هم ادامه پیدا کند. گفت‌وگو با حسنی پور ساعاتی قبل از اعزام تیم ملی کاراته به اسپانیا را در ادامه می‌خوانید.

*عازم مسابقات جهانی اسپانیا هستید در خصوص این مسابقات و سطح آن توضیح دهید.

هرساله چند دوره لیگ جهانی کاراته با نام «کاراته وان» برگزار می‌شود که هر دوره به میزبانی یک کشور است و در پایان سال میلادی مجموع نتایج این مسابقات جمع‌آوری می‌شود و رتبه‌بندی نهایی ورزشکاران مشخص می‌شود. امتیازات مسابقات کاراته وان و جهانی جداگانه محاسبه می‌شود و هرکدام امتیازبندی مخصوص خود را داراست. این مرحله از مسابقات در سال ۲۰۱۷ ابتدا در فرانسه سپس هلند، امارات و مراکش برگزار شد و این دوره هم در اسپانیا خواهد بود که فردا به همراه آقای هروی سرمربی تیم ملی و تیم امید و بازیکنان عازم این مسابقات هستیم. لازم به ذکر است که چند بازیکن تیم ملی به دلیل فاصله کم مسابقات حضور پیدا نکردند تا ریکاوری لازم را داشته باشند.

*چه تمریناتی را برای حضور موفق در این مسابقات پشت سر گذاشتید و چه مسابقاتی را پیش رودارید؟

تا همین امروز تمرینات ما دنبال می‌شد. همچنین امسال مسابقات زیادی را پشت سر گذاشتیم بعد از مسابقات امارات که قهرمان شدیم مسابقات کشورهای اسلامی را داشتیم و فردا نیزعازم اسپانیا خواهیم شد همچنین در تیر ماه مسابقات قزاقستان را در پیش داریم. مسابقات قهرمانی امیدهای جهان و مسابقات «ورلد گیم» از دیگر برنامه‌های ما درآینده خواهند بود.

*این مسابقات در سهمیه تیم‌ها برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن تاثیری دارد؟

فدراسیون جهانی هنوز معیارهای خود برای گزینش ورزشکاران المپیکی را اعلام نکرده است اما قطعا تاثیرات خود را خواهد داشت.

*ورزشکاری از گیلان هم در این تیم حضور دارد؟

خیر در تیم بزرگ‌سال ورزشکار گیلانی نداریم اما در تیم امید از شش بازیکن سه بازیکن گیلانی هستند که متاسفانه یکی از آن‌ها به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه طحال فعلا به مداوای خود می‌پردازد.

*همچنین گویا دوره مربیگری هم در اسپانیا برگزار خواهد شد؟

بله روز جمعه یک امتحان مربیگری برگزار خواهد شد. این امتحان به این منظور است که مربیان بتوانند در مسابقات قهرمانی جهان به‌عنوان مربی در کنار ورزشکار خود حضور داشته باشند مربیانی که قصد این کار را دارند باید در این دوره تائید شوند. البته بنده دو سال پیش در اندونزی این دوره را کسب کردم اما هر دو سال این دوره باید تمدید شود که بنده به این دلیل در این کلاس نیز حضور خواهم داشت.

*اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید

در پایان تشکر می‌کنم از سایت خوب شما که به ورزشکاران گیلانی توجه دارد و از مخاطبان زیادی هم برخوردار است . امیدوارم بنده هم بتوانم به‌عنوان یک گیلانی برای ورزش کشورمان افتخارآفرین باشم.