گاهی دلت از فوتبال می گیرد. با خود می گویی این فوتبال، چه زیرکانه کم و کاستی های پرشمارش را پشت عناوین مختلف مخفی می کند و چه ناشیانه کباده ی "حرفه ای بودن" را می کشد و چه ظالمانه می گذرد از سقوط رویاها… گویا شرمی ندارد از از نگاه پیرمرد خسته ای که جوانیش را در هواداری از تیمی گذرانده که سال هاست حال و روزی خوش به خود ندیده. گویا بیمی ندارد از بغض و حیرت جوانی که کابوس سقوط، دلش را پیر و آزرده ساخته.

 

از فوتبال برایمان ماشین حسابی ساختند که کارش جمع و تفریق ارقام و اعداد نجومی است و صد افسوس که عشق و وفاداری و تعصب جایگاهی در این ماشین حساب ندارد. اما… همواره اینطور نیست. در ورای این حجم از هیاهو، هنوز هم می توان به دنبال مثال نقض گشت. هنوز هم می توان پیدا کرد جوانمردی را و قدرشناسی را و تعصب را و عشق ورزیدن را. آری هنوز هم می توان هوادار بود.

 

 

اینجا رشت است. دیرگاهی است که ورزشگاه پیر شهر با انبوه هواداران مشتاق خوی گرفته و با شعارهایشان و تشویق های منحصر به فردشان و خاطراتی جامانده از روزهای بارانی. انگار این ورزشگاه برنمی تابد ناامیدی را. هنوز هم شور و هیجان را در چشمان کودکان و نوجوانانی می بینی که به تماشا و همراهی تیم شهرشان می آیند. هنوز هم تعصب را ازفریاد جوانانی می شنوی که عاشقانه تیم دیارشان را صدا می زنند. هنوز هم می توان معرفت را پیدا کرد. همین نزدیکی ها. معرفت…شاید در ساق های آن بازیکنان بی ادعا باشد که در اوج مشکلات مالی (و شاید بدتر از آن بی اعتنایی و کم توجهی مدیران باشگاه) بی وقفه تلاش می کنند تا شاد کنند دل هوادارانی را که مدت هاست با شادمانی غریبه اند.

نیمی از فصل جاری نیز گذشت و تاکنون تنها بیست درصد از قراردادهای ناچیز بازیکنان داماش پرداخت شده به علاوه ی مقداری پاداش و البته وعده ی حل مشکلات در آینده ای نزدیک! فارغ از هرگونه بحث فنی و یا تحسین و انتقادی که بعضا وارد دانسته شده، وظیفه ی خود می دانیم خداقوت بگوییم به جوانانی که بدون چشمداشت مالی ، با تمام توان خود به میدان رفتند و انصافا کم نگذاشتند. جوانانی که شاید در میانه ی راه با پیشنهاداتی بهتر (همراه با برخوردی مسئولانه تر) مواجه شدند، اما پای قول و قرارشان ماندند. بدون حاشیه سازی و به خاطر هوادارانی از جنس خودشان ایستادند و تلاش کردند.

راستی بیست درصد از یک قرارداد 6 میلیون تومانی چقدر می شود؟!

برای تمام بازیکنان تیممان آرزوی موفقیت داریم و از آن ها (خصوصا جوانترها) می خواهیم راهی را طی کنند که به پیشرفت، سربلندی و افتخار بینجامد.

 

یادداشت: حسام قربانی – وارش اسپرت

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان