وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : هفته گذشته با حضور مدیر عامل داماش گیلان در رشت قرارداد اکثر بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم  تمدید شد تا بخش زیادی از نگرانی های هواداران داماش برای فصل آتی لیگ برتر برطرف شود و در این میان علیرضا جهانبخش و حسین ابراهیمی مهمترین نفراتی بودند که برای فصل بعد از جمع داماشی ها جدا شدند و با نگاهی به اسامی بازیکنان فعلی داماش و بضاعت مالی و فردی این تیم چنین به نظر می رسد که بازیکنان جوان دیگری برای به بازی گرفته شدن در پست های این دو بازیکن جدا شده مد نظر کادر فنی داماش باشد . صد البته در چنین مواقعی است که ارزش توجه و بها دادن به تیم های پایه ای به عنوان یک پشتوانه محکم بازیکن ساز می تواند بیش از پیش نمایان شود.

بهره گرفتن از بازیکنان پرورش داده شده در دل تیم های رده های سنی باشگاه،  هم می تواند کمک حال چنین تیم هایی در روزهای حساس باشد و حتی از انتقال آنها در آمد خوبی را هم نصیب باشگاه کند.

 

نکته جالب توجه اینکه تیم های رده های نوجوانان ، جوانان و امید های باشگاه داماش در رقابتهای لیگ برتر حضور دارند که در این بین تیمهای نوجوانان و امید ها در سال گذشته بدون دریافت ریالی پول در لیگ برتر روزگار گذراندند و حتی تیم امید داماش در یک بازی در مقابل فجر سپاسی به دلیل نداشتن هزینه سفر ، نتوانست به شیراز سفر کند وبه همین دلیل در برابر حریف ظاهر نشد و البته با وجود این مشکلات در رده هشتم لیگ برتر قرار گرفت و نوجوانان داماش هم با دارا بودن حکایت مالی مشابه ، هم با حریفان خود و هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کردند و در نهایت در گروه خود تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفتند و از صعود به مرحله بعد باز ماندند.

 

در مورد تیم جوانان داماش نکته قابل توجه اینکه آنها با وجود این امکانات ضعیف و در حد صفر موفق به کسب بهترین نتایج و صعود به رقابتهای لیگ برتر شدند تا این موارد نشان دهنده این باشد که تیم های پایه ای این شهر و استان نه تنها مشکلی از بابت پتانسیل نداشته بلکه با مهیا شدن اندک امکانات و حمایت لازم حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت و بی شک یکی از مهمترین مشکلات آنها نبود امکانات است.

این تیم ها نه تنها از حداقل امکانات باشگاهی برخوردار نبوده بلکه قادر به تهیه اتوبوس برای عزیمت تیم خود و نیز حتی توان خرید آب معدنی را هم نداشته تا بیش از پیش به عمق مشکلات آنها پی برده شود. این در حالی است که اندک سرمایه گذاری در مورد آنها می تواند پشتوانه غنی و محکمی را برای بزرگسالان در آینده بسازد و به جای اینکه این تیم ها به دنبال بازیکنان تیم های دیگر باشند و هزینه های بالایی را صرف کنند قادر به استفاده از اندوخته و دست پرورده خود باشند .

به طور نمونه در فصل گذشته مبلغی به بازیکنی که اتفاقا برادر یکی از مدافعان اسبق تیم ملی نیز بوده ، پرداخت شد که در طول فصل به جز یک بازی برای داماش به میدان نرفته و هیچ بازدهی هم نداشته ، که اگر داماشی ها همان پول را برای تیم های پایه ای هزینه کنند می توانند چندین بازیکن مستعد بومی را برای آینده این تیم پرورش دهد.

 

به یاد داشته باشیم زمانی که داماش به تازگی این مجموعه را در اختیار گرفته بود بازیکنانی چون مهرگان گلبرگ و حسین گوهری و صادق محمد دوست از فوتبالیست های نوجوان این مجموعه بودند که در ترکیب تیم ملی نوجوانان در جام جهانی حضور داشتند و این خود نشان دهنده ظرفیت بالقوه این شهر و استان می باشد.

اما نکته دیگر اینکه همان اندازه که تیمهای پایه ای نیازمند تامین امکانات و حمایت از بازیکنان هستند ، مربیان این رده ها هم نیاز به دانش افزایی در زمینه های مختلف و اعزام و شرکت در دوره ها ی مختلف مربیگری و یا برگزاری کلاسهای آموزشی توسط خود باشگاه هستند تا در کنار سایر پارامترها موجب ثمر دهی لازم در فعالیت در بخش های پایه ای شود و این یکی از مواردی است که جای آن در چارت فعالیت باشگاه داماش خالی به نظر می رسد.

با تفاسیر گفته شده به نظر می رسد اندک سرمایه گذاری صحیح در بخش تیمهای پایه ای می تواند فواید و ثمرات مثبتی را در آینده ای نزدیک برای باشگاه به دنبال داشته باشد و امید اینکه باشگاه داماش گیلان اهمیت و اهتمام ویژه ای را برای تیم های پایه ای خود قایل شود.

 

نگارنده : میثم محبوب

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید