در ابتدای مطلب سایت وارش اسپرت تنها تارنمای هواداری داماش گیلان که در سال گذشته بدون کوچکترین چشم داشت و به صورت کاملا خودجوش اخبار تیم های ورزشی داماش گیلان رو بازتاب داد از مدیرعامل باشگاه داماش گیلان،مهندس عابدینی به دلیل عملکرد خوب در امر یارگیری تیم فوتبال داماش تشکر ویژه میکند و سپاس گذاریم بابت تیمی که ترکیبی از بازیکنان بومی و بازیکنان خوب غبربومی مستعد در حال تشکیل است می باشد.

 

اما ایراداتی را در تیم والیبال داماش مشاهده میکنیم که خود را به عنوان یه حامی همیشگی ملزام میدانیم تا با بازگو کردن آن شاید بتوانیم ایراداتی را که هواداران داماش گیلان مشاهده میکنند به گوش شما برسانیم و امیدواریم شما هم بر این پیشنهادات از آنجایی که لیست والیبال نیز به تازگی انتشار یافته به ناچار در آینده ای نه چندان دور جامه عمل بپوشانید.

 

چند ماه پیش وارش اسپرت متنی جنجالی در مورد والیبال داماش گیلان نوشت.متنی که در آن لطف برخی مسئولین والیبال داماش به گیلانی ها رو بازگو کرد.

وارش اسپرت پارسال تنها رسانه ای بود که از ابتدای فصل هشدارهای لازم را داد و حرکات غیرطبیعی ای را که مسئولین تیم بالاخص اسکویی ها و محمدزاده داشتند انجام میدادند را گوشزد کرد.هشدارهایی که تمامی آنها به واقعیت پیوست. همه ی موارد گذشته در یک طرف و ما هواداران نیز با خود میگوییم هر انسانی جائز الخطاست! اما آقای مهندس عابدینی هواداران والیبال داماش گیلان از خود میپرسند، آیا اشتباهات گذشته تجربه نشد؟ آیا شما متوجه کج روی های اطرافیان خود نشدید؟ و یا چشمان تیزبین خود را بر این کج روی ها بسته اید؟ اینها و سوالات بسیاری در ذهن هواداران نقش بسته که به دنبال پاسخی برای آن هستند.

 

متن کامل در ادامه مطلب …

 

آقای عابدینی شاید پول یکی از فاکتورهای قهرمانی باشد ولی مهمترین فاکتور قهرمانی،وجود تعصب و عرق در یک تیم است و مخصوصا در ایران هیچ وقت در تیمی که بازیکن بومی وجود نداشته باشد نمیتوان آن تعصب و عرقی لازم را دید. مگر بازیکنان داماش در فصل قبل از لحاظ شهرت و کار فنی کم بودند؟چند تا مثال میزنیم…

 

میرسعید معروف : کسی که بهترین پاسور آسیا بود و با قراردادی 270 میلیونی به داماش گیلان آمد آیا به اندازه ی یک بازیکن 20 میلیونی برای ما بازی کرد؟

علیرضا نادی:بهترین سرعتی زن ایران و یکی از بهترین های آسیا،بازیکنی که در دوفصل قبل یکی از باتعصب ترین بازیکنهای داماش بود ولی در تیم تمام غیربومی پارسال حتی به درگیری لفظی با هواداران هم پرداخت.کسی که همیشه هواداران واقعا فهیم و بی نظیر رشت از لقب نادیه باتعصب از او یاد میکردند ولی در سالی که 170 میلیون گرفت اون نادیه همیشگی بود؟

و …

و از همه مهمتر آیا متین اسکویی که هرگز برای تیم بازی نکرده و اصلا در سطح بازیکنان درجه 2 هم به شمار نمیرود آیا باز هم باید در تیمی که پدر و عمویش سرپرست و مدیرفنی تیم هستند جایی داشته باشد؟

 

مهندس عابدینی، در فصل گذشته وقتی بعد از نیم فصل اول تیم والیبال قدم رنجه فرمود و پاهای از جنس طلایشان را در سرزمین باران های نقره ای گذاشتند هواداران رشتی در کمال ادب و فرهنگ به اعتراض برعلیه این کج روی های بزرگ آقایان پرداختند.ولی مسئولین تیم آمدند گفتند شما فقط اجازه دهید امسال تمام شود سال بعد شرایط را بهتر خواهیم کرد .همین آقایان که حتی تحمل دیدن یک پلاکارد را نداشتند و دستور به کندن آن را دادند،در حالی که اصلا فحاشی و توهین در آن وجود نداشت.

 

 

بگذارید منظورمان را به صراحت بازگو کنیم؛والیبال اولین رشته ای بود که آقای خسروی مالک محترم باشگاه تصمیم گرفتند در زادگاه خود سرمایه گذاری کنند و جنابعالی هم آمدید و فرمودید ما برای حمایت از والیبال به این خطه آمدیم.حال این سوال برایمان بوجود آمده:
مسئولین تیم والیبال که این همه میگویند داماش باید پایه سازی شود،چه کرده اند؟در این سه سال آیا یک بازیکن گیلانی پرورش داده شد؟ ثمره والیبال داماش جز نابود شدن همین بازیکنان فعلی گیلانی چیز دیگر بوده است؟
و متاسفانه به این هم خوب پی برده ایم که وجود فرید آخوندزاده در تیم داماش شاید فقط به عنوان یک صدا خفه کن عمل میکند ! 

 

در لیست امسال هم که حتی یک بازیکن جوان گیلانی هم وجود ندارد! آیا حتی 5 بازیکن گیلانی نوجود ندارند که در این لیست جایی داشته باشند؟شاید هم داماش جایی برای بازیکنای گیلانی ندارد!که در واقع این داماش به خواسته آقایان نزدیک میشود که پارسال پسوند گیلان را هم از اسم داماش در خانه والیبال حذف کرده بودند!

 

اگر یک نگاهی به لیست بازیکنان داماش در این سه سال کنیم به نکات جالبی برخورد میکنیم که برای هواداران گیلانی خیلی جالب است:

*سال 88-87 بازیکنان گیلانی داماش 7 نفر بود که اسامی آن ها به شرح زیر می باشد:

خداپرست،محمود توانایی،مرتضی صالحی،سجاد خجسته،مرتضی شیاری،رسول صالحی،مرتضی مرادی

*سال 89-88 بازیکنان گیلانی داماش 6 نفر بود که اسامی آن ها به شرح زیر می باشد:

خداپرست،مرتضی شیاری،محمود توانایی،سجاد خجسته،مرتضی صالحی،حامد باقرپور

*سال 90-89 بازیکنان گیلانی داماش 2 نفر بود که اسامی آن ها به شرح زیر می باشد:

حامد باقرپور، سجاد خجسته

*سال 91-90 بازیکن گیلانی در لیست وجود ندارد!!!!

 

نتیجه؛ سال به سال بازیکنان بومی این تیم کم شدند تا بالاخره بازیکن گیلانی در تیم والیبال گیلان نداشته باشیم!اما در حال حاضر به نظر میرسد که این حرکات مسئولین والیبال داماش باز هم ادامه داشته باشد و منجر به …

پس کجا رفت شعاری که هر فصل دم از آن زده میشد ؟ مگر این آقای " X " همان بازیکنی نبود که در دو فصل قبل به دلیل مسائل اخلاقی ازاین تیم رفت؟و هنوز هم رفتارش از ذهن هواداران رشتی پاک نشده است!مگر این " X " همان کسی نیست که جناب آقای خسروی فرمودند که این بازیکن علاوه بر داماش باید از این شهر برود حتی اگر یک الماس باشد؟در حالی که امسال مطمئنا رقم کمی را هم دریافت نکرده است . مگر داماش گیلان اول یه باشگاه فرهنگی نیست؟

 

آقای مهندس عابدینی پارسال چندین بار گفتیم و امسال باز هم میگوییم ما تیم پر از ستاره نمیخواییم تیمی که میخواهید میلیاردی براش هزینه کنید و آخرش هم بازیکنانش بروند و به ریش دومیلیون و نیم گیلانی بخندند.ما تیمی میخواهیم که اشل آن جوان های همین سرزمین باشند و به عشق شهر و مردمشان بازی کنند.شاید تیمی که ما میخواهیم حتی هزینه اش به یک میلیارد هم نرسد!

 

 

مهندس عابدینی دو فصل قبل در فوتبال هم از شما بازیکنان بومی خواستیم و شما هم انصافا به خواسته هواداران عمل کردید و تیم را بومی کردید و نتیجه اش را دیدید و الان شاید در آینده نه چندان دور هم یک تیم والیبال اشل اصلی آن بومی باشد را میخواهیم.تیمی میخواهیم که وقتی هواداران روی سکوها شعار دادند رشتی باتعصب،تعصبش گل کند نه اینکه وقتی خواستیم شعارهایی از این قبیل بدهیم با خود بگوییم کدام یک رشتی هست؟ حتی یه رشتی هم روی نیمکت داریم یا نه؟

 

و یا پیشنهادی دیگر؛ میتوانید یک تیم دیگر با هزینه کمتر ولی با بازیکنان بومی و متعصب در رشت فعالیت کند.
شاید دیگر امسال مقدور نباشد که به چنین آرزویی دست پیدا کنیم اما ما تیم والیبالی میخواهیم که باعث غرور این مردم و استان شود.تیم والیبالی که از آستارا تا چابکسر و حتی تا چالوس به آن عشق بورزند(رشت هم که جای خود دارد)تیمی که باعث افتخار گیلان شود نه مثل پارسال باعث سرشکستگی.

وارش اسپرت در این مدت، کم برای تیم والیبال مایه نذاشت با اینکه مسئولانش باعث دلسردی ما میشدند.امیدواریم که مسئولین و در راس آن مهندس عابدینی به خواسته های هواداران توجه داشته باشند و در آینده تیمی با استخوان بندی از جوانان همین شهر و استان را در داماش گیلان نظاره گر باشیم.

در پایان هم باید اضافه کنیم که هر کدام از مسئولین داماش که مطالب فوق را غیرواقعی می دانند شخص نگارنده مطلب با آمادگی کامل حاضر می باشد که مصاحبه ای آزاد برای بهتر روشن شدن قضایا داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از این مطلب در جهت منافع و مقاصد خاص ممنوع خواهد بود