جاسم یاسر الهائی! لطفا به صورت بخش بخش و با لهجه شدید عربی بخوانید؛ طوری که خود او این اسم را اعلام می کند…

می گوید بوشهری ها او را یاسرالهی صدا می کردند و این نام برایش مانده است اما در واقع تلفظ صحیح نامش همین است که برگرفته از نام شهر و البته قبیله ای است که در 35 کیلومتری اهواز قرار دارد. متولد 1365 است و تقریبا تمام دوران فوتبالش را در بوشهر و تیم هایی مثل همای دیلم، ایرانجوان و شاهین بوشهر سپری کرده است تا امروز به تیم لاجوردی پوش شهر باران، رشت بپیوندد.

بی شک او را می توان یکی از ارکان اصلی نتایج مناسب داماش گیلان در فصل اخیر لیگ دو و جام حذفی باشگاه های کشور دانست…

مصاحبه وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، با جاسم یاسرالهایی گلر اول فصل جاری داماشی ها که در استادیوم نوستالژیک رشتی ها عضدی انجام شد را در ادامه خواهید خواند:

 

Varesh-Sport.Com: پس یاسرالهایی درسته؟

دقیقا در شناسنامه ام هم همین است. و الان هم که به تازگی روزجهانی زبان مادری پشت سر گذاشته ایم، پس تلفظ صحیح آن را هم میگویم. (با لهجه خاص عربی نامش را تکرار می کند و می خندد).

 

Varesh-Sport.Com: اخیرا کلیپی را هم روی وارش اسپرت گذاشته بودیم، که اتفاقا مکالمه یک بانوی گیلانی و یک پسربچه عرب بود. ارتباط شما در این مدتی که اینجا بودید با گیلانی ها چگونه بود؟

بله، مربوط به فیلم باشو غریبه ای کوچک.

خدا را شکر می کنم که در شهری بازی می کنم که واقعا فوتبال خیز است و پیشینه اش از استقلال رشت تا داماش و سپیدرود را همه خوب می دانند. افتخاری است برای من که در اینجا دارم فوتبال بازی می کنم و باید بگویم خدا را شکر اصلا اینجا احساس غربت نکرده ام.

 

Varesh-Sport.Com: چه شد که داماش را انتخاب کردی؟ آیا بحث مالی ملاک اصلی بود یا مسائل دیگری هم در میان بوده است؟

اگر بنا بر وضعیت مالی بود که خب خودتان کاملا در جریان هستید وضعیت مالی داماش به چه شکل است. واقعیت این است که من به این دلیل اینجا قرارداد بستم که تیم هدف داشت؛ هدفش صعود به لیگ یک بود و همیشه تیم هایی که هدفی را مشخص می کنند، برای رسیدن به آن تلاش می کنند. خودم هم آدمی هستم که فوتبالم باید هدفمند باشد تا برای باشگاه و هواداران مثمر ثمر باشم.

 

jasem-yaser-elhaei-EJEzADD

 

Varesh-Sport.Com: قبل از اینکه به رشت بیای چه شناختی از این شهر داشتی؟

من پیش از این چندین بار به رشت آمده ام و با تیم های داماش و سپیدرود در لیگ یک بازی کرده ام. جو فوق العاده تماشاگران اینجا همیشه مرا جذب می کرده است. الان هم یک فصل است که به چشم خودم بارها دارم می بینم که در هر وضعیت جوی و بارندگی که وجود دارد، هوادار می آید و نود دقیقه بدون وقفه تیمش را حمایت می کند.این خودش انگیزه است و البته وظیفه ما را هم در برابر چنین آدم هایی که بدون چشمداشت حمایتمان می کند را سنگین تر می کند. دقیقا یکی از چیزهایی که باعث شد به رشت و داماش بیایم همین تماشاگران است. خدا را شکر جو خیلی دوستانه ای را در تیم و هواداران میبینم که این مطمئنا روی عملکرد هم تاثیر گذار می شود.

 

Varesh-Sport.Com: با نگاه خودت، چقدر از عملکرد امسالت راضی هستی؟

فصل را با مصدومیت آغاز کردم. کمی طول کشید تا خودم را با شرایط تیم وفق بدهم، اما باز هم خدا را شکر روند رو به رشدی رو داشتم که امیدوارم بهتر از این هم شود. دوست دارم همه چیز را با صعود تمام کنم.

با توجه به اینکه شما جایگزین مسلم حق شناسی شدی که عملکرد مناسبی را سال گذشته از خود در داماش به جای گذاشته بود شدی؛ به نظر می رسد که هواداران هم از عملکردت رضایت داشته اند.

مسلم یکی از دوستان من است. وقتی که مادرش فوت شد و آن اتفاق برایش افتاد همه ناراحت شدیم. اینکه ایشان آمد و بعد از دو سه روز از فوت مادرش برای داماش بازی کرد، به نظر من از خود گذشتگی بود وواقعا بسیار قابل تقدیر. خدا را شکر مردم رشت و هواداران داماش هم قدر این مرام و معرفت ها را می دانند و سر پا ایستادند و تا الان هم اسم مسلم برایشان بسیار قابل احترام است.

خوب با توجه به اینکه من هم جای مسلم آمدم کارم سخت بوده است، اما همیشه سعیم را کرده ام که عملکرد خوبی را داشته باشم و خدا را شکر می کنم که هواداران هم راضی بوده اند.

 

جاسم یاسر الهایی

  

Varesh-Sport.Com: داستان جام حذفی برایت چطور بود؟

جام حذفی همیشه جامی بوده است که تیم های رده های پایین تر می توانند خودشان را آنجا نشان بدهند. هدفمان در هر بازی مشخص بود. می خواستیم هر آنچه که داریم را فارغ از نتیجه ای که حاصل می شود در زمین بگذاریم. کافی بود هر کدام از ما که وارد زمین شد، جوری فوتبال کند که از خودش بعد از بازی راضی باشد. متاسفانه من در اولین بازی که برای داماش در حذفی انجام دادم، اخراج شدم اما باز هم خدا را شکر که توانستیم پله به پله بالا بیاییم. توکل به خدا در فینال هم هر آنچه که داریم را خواهیم گذاشت و امیدواریم که با یک اتفاق بهتر جام را به پایان برسانیم.

 

Varesh-Sport.Com: بعد از خراب شدن پنالتی آخر ماشین سازی در تبریز، حس کردم که احساساتی شدی و گریه کردی. کجا در جام حذفی حس کردید که می توانید کاری انجام دهید؟

از همان روز اولی که قرعه کشی شد، گفتیم هفت بازی تا فینال حذفی داریم که هر کدام یک فرصت است. قبل از اینکه ضربات پنالتی در مقابل ماشین سازی شروع شود، در چشم بچه ها که نگاه می کردید، متوجه می شدید همه عطش این را داشتند حالا که تا اینجا آمده اند، این بازی را هم درست تمام کنند. من هم تمام انرژی ام را گذاشتم تا بتوانم حداقل یکی از توپ ها را بگیرم. خدا را شکر یکی را گرفتم و پنالتی آخرشان هم که به تیر خورد و توانستیم به بازی سایپا در نیمه نهایی برسیم و بازی سایپا هم که همه چیز رویایی شد.

 

Varesh-Sport.Com: درصورت صعود به لیگ یک دوست داری فوتبالت را در همینجا ادامه دهی؟

همه چیز این شهر برای من خوب است. از تماشاگرش، از مردمش، از وضعیت امکاناتی باشگاه اما این را هم قبول داشته باشید که وضعیت مالی هم برای هر شخصی ملاک است. دینی بر گردن ما است که وقتی قرارداد امضا می کنیم باید به آن متعهد باشیم. اگر قرار است، شرایط مالی هم یک مقدار دیر و زود شود موردی ندارد ولی واقعیت این است که ما می جنگیم تا پولی که در می آوریم را حلال کنیم. راستش اگر شرایطش باشد و باشگاه هم بخواهد و شرایط جور باشد، چرا که نه؟ کجا بهتر از اینجا؟

 

جاسم یاسر الهایی

 

Varesh-Sport.Com: بازی با کاسپین قزوین را چطور می بینید؟

بازی بسیار سختی است اما محکومیم به پیروزی. با تمام توان می رویم تا نتیجه لازم را بگیریم و برای پنج بازی بعد برنامه ریزی کنیم.

 

Varesh-Sport.Com: احیانا تیم که در تفکر دومی که نیست؟

به هیچ وجه! همه شرایط جدول را می دانیم که به چه شکل است، همه می دانند که بازی های ما، مقاومت و خوشه طلایی چگونه است. شرایط جدول به شکلی است که شاید تا دقیقه نود بازی آخرمان با فولاد نوین در اهواز وضعیت صعود تیم ها مشخص نباشد؛ اما مطمئنا ما با تمام وجود می جنگیم که به عنوان تیم نخست به لیگ صعود کنیم.

 

Varesh-Sport.Com: مهمترین دلیلی که داماش کمی از صدر عقب ماند به نظر شما چه بود؟

شاید یک مقدار وقفه ای که به دلیل جام حذفی برای ما ایجاد شد و کمی دور شدن شرایط ذهنی مان نسبت به لیگ دو! اینکه کمی تفکراتمان نسبت به اول مسابقات متفاوت شد، باعث شد نتایج لازم را نگیریم. حلال موضوع تنها یکی از ارکان باشگاه شامل کادرفنی، مدیریت، بازیکن و… نیست. همه باید در کنار هم تلاش کنیم و این خودمانیم که باید به داد خودمان برسیم و بتوانیم نتیچه آخرکه صعود به لیگ یک هست بدست بیاوریم.

 

Varesh-Sport.Com: درون دروازه تیمی قرار گرفته اید که ملی پوشان زیادی را در گذشته داشته است. آیا شناختی از آن ها داری؟!

بله آقایان طباطبایی، فروزان، هرندی و بقیه دروازه بانان مثل محمد محمدی که آمدند و اینجا بازی کردند. به قول معروف تکیه بر جای بزرگان نتوان زد هرگز، اما من سعیم را کرده ام که از این وضعیت شرایط مثبتی برای خودم ایجاد کنم.قطعا این موضوع هم بار مسئولیتم را سنگین تر می کند، اما این خودش یک انگیزه هم است.

 

Varesh-Sport.Com: شرایطی پیش آمد که بهنام لایقی فر از نیم فصل به بعد همراه تیم نیست. آیا بین شما هم بحثی وجود داشته است؟

بهنام شرایطی برایش پیش آمد که نتوانست ادامه دهد. او هم ترجیح داده است که به وضعیت زندگی و معیشت خودش برسد تا بحث فوتبال. چیزی که من متوجه شدم بیشتر به خاطر دخترش بود که مجبور شد چند بازی را نباشد و تا الان هم که نیست.

واقعا بهترین رفیقم در مجموعه ای که هستیم بهنام لایقی فر بوده است. هیچوقت هیچ مشکلی با همدیگر نداشته ایم و الان هم که در کارواش است گاهی می رویم آنجا و خودمان را شستشو می دهیم.

 

Varesh-Sport.Com: و حرف پایانی؟

ابتدا جا دارد که از طرف کلیه بازیکنان و کادرفنی داماش، درگذشت هوادار داماش، ارسلان صبوری را به تمام جامعه هواداری داماش تسلیت بگویم. مطمئنا سعی خواهیم کرد که با صعود روح او را هم شاد کنیم.

و در خصوص هواداران داماش، هیچ چیزی نمی توان گفت جز اینکه همیشه سنگ تمام گذاشته اند… منتظر حضور هواداران در بازی قزوین با همان شعار ما برمیگردیم معروف هستیم تا انشالله به این شعار جامه عمل بپوشانیم.

از مدیریت و کادرفنی داماش هم تشکر می کنم که به واقع آن ها این وفاق را در تیم ایجاد کرده اند.

صحبت پایانی اما با مسئولان شهر است. متاسفانه از نعمتی که اینجا وجود دارد درست استفاده نمی شود. نعمت زمین استادیوم عضدی…زمین در وسط شهر که شاید برای کسانی که به لحاظ مالی و یا زمان در مضیقه هستند و نمی توانند تا استادیوم سردارجنگل بیایند، بسیار شرایط مناسبی داشته باشد. من در این استادیوم (عضدی) مقابل داماش بازی کردم. زمانی که با ایرانجوان اینجا آمدم و استادیوم کاملا پر بود.

ما الان بعد از دو سه ماه آمدیم اینجا تمرین کردیم و یک بازی دوستانه انجام دادیم. واقعا چرا نباید از این نعمت و پتانسیل استفاده کنند؟! فقط باید سکویی درست شود که اگر هم فعلا این امکانش نیست ان منطقه را ببندند و فقط چمن را شانه بزنند. از این زمین می توان استفاده بهتری داشت و واقعا حیف است.

 

مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده

منبع: www.Varesh-Sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان