وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: تعدادی از هواداران داماش از رئیس هیات فوتبال گیلان خواستند تا مانع ادغام داماش و سپیدرود شود.

به گزارش وارش اسپرت، جمعی از هواداران تیم فوتبال داماش گیلان ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در مقر هیات فوتبال استان گیلان در جلسه ای که حدود 90 دقیقه به طول انجامید ضمن گفتگو با الماسخاله رئیس این هیات از وی خواستند تا مانع انتقال امتیاز داماش به سپیدرود شود.

 

قربانعلی الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان نیز در پاسخ به هواداران داماش گفت: به شما قول میدهم که داماش، سپیدرود نمی شود، چرا که حداقل بضاعت شهر رشت این است که دو تیم سطح بالا هم داشته باشد.

 

چکیده گفت و شنود جلسه و گزارش تصویری را در ادامه مطلب مشاهده فرمائید

 

هواداران داماش: خاطراتمان با داماش رقم خورد است

 

جلسه ابتدا با صحبت های چند تن از هواداران داماش آغاز شد. که در ادامه بخشی گوشه از این صحبت ها را می خوانید:

یکی از هواداران با بیان اینکه سپیدرود را هم پس از داماش دوست دارد گفت: ما برای داماش خون دل ها خورده ایم، این تیم را به هر شهری که رفته همراهی کردیم و خاطرات زیادی را با این تیم داریم؛ آیا درست است که عده ای در خصوص تیمی که ما همیشه از آن حمایت کرده ایم تصمیم گیری کنند؟ امروز وقتی فیلم های گذشته را نگاه می کنیم به خاطر آن همه شور و حرارتی که در جوانان به وجود آمده بود حسرت می خوریم. پدر من 40 سال است هوادار سپیدرود است اما خاطرات من با داماش رقم خورده است.

وی ادامه داد : تماشاگران عاشق داماش هستند و حتی حاضر هستیم که تیم در لیگ استانی باشد اما باشیم.

 

 

یکی دیگر از هواداران با بیان اینکه جمعی که حاضر هستند به نوعی مشتی نمونه خروار به شمار می روند و تفکر عموم هواداران داماش را انتقال می دهند، اذعان داشت: شاید به دلیل مسائل غیر ورزشی که وجود دارد فراخوانی داده نشد و مطمئنا اگر هماهنگ می شد هواداران زیادی می آمدند تا این دردل ها را بگویند.

وی افزود: داماش هنجار مثبت یک شهر و استان و نشان اتحاد مردمانش است. روزی طرفداران سرخابی زیادی به استادیوم عضدی می آمدند اما شاید الان اگر قانون حداقل 10 درصد وجود نداشت، هواداران داماش همان 10 درصد باقی مانده در بازی با استقلال و پرسپولیس را پر می کردند.

 

هواداری دیگر با بیان اینکه شاید بحث هایی وجود داشته باشد که بخواهند داماش دیگر نباشد از رئیس هیات فوتبال استان، خواستار توضیح در این خصوص شد.

 

الماسخاله

 

*الماسخاله : قول میدهم داماش، سپیدرود نمی شود

 

در ادامه رئیس هیات فوتبال استان گیلان با بیان اینکه پیش وجدانم راحت هستم که برای داماش کم نگذاشته ام گفت: زمانی بود که داماش مشکل نداشت و ملوان دچار مشکلاتی شده بود؛ در آن زمان به ملوان کمک های خوبی را انجام دادیم و بعد از اینکه این مشکلات برای داماش به وجود آمد سعی کردیم تا حد توانمان به داماش نیز در زمینه هایی که می توانیم کمک کنیم.

وی ادامه داد: شما میدانید که در ابتدا با برگزاری بازی ها در استادیوم عضدی مخالف بودند اما در همان زمان ما تلاش کردیم تا برای رفاه حال تماشاگران بازی ها در همین استادیوم برگزار شود.

وی اظهار داشت: به شما قول میدهم که داماش، سپیدرود نمی شود، چرا که حداقل بضاعت شهر رشت این است که دو تیم سطح بالا هم داشته باشد.

 

 

الماسخاله گفت: در حال حاضر چند گزینه برای خریداری امتیاز داماش آمده اند و حتی یک گروه نیز دیروز در جلسه ای به ما گفت که نه قصد تغییر در نام داماش را دارد و نه قصد مالکیت را دارد بلکه فقط می خواهد کمک کند که خب مطمئنا انتظاراتی را در ازای هزینه ا که انجام میدهند از ما دارند که بحثش جداست.

وی ادامه داد: ما باید بررسی کنیم که ببینیم بنیه مالی و انتظارات افراد از ما چیست و بعد تصمیم گیری کنیم و نشود بحث برخی افرادی که به فوتبال استان آمدند و خیلی زود هم رفتند. در حال حاضر این کسانی که آمده اند فقط در حد مذاکرات بوده و هیچکدام قطعی نشده است. اگر در نهایت هم کسی پیدا نشود و بحث انحلال کامل تیم باشد، آن موقع باید بنشینیم و روی آینده فکر کنیم.

 

 

رئیس هیات فوتبال استان گیلان با رد شایعات مطرح شده در خصوص مسائل امنیتی برای نابودی داماش گفت: اصلا چنین مسئله ای وجود ندارد و ما با هر کس که صحبت می کنیم این را متذکر می شویم که داماش نام منطقه ای از گیلان است نه یک برند تجاری. اینکه ما تیم بیشتری داشته باشیم در درجه اول به نفع من هم هست و فدراسیون مسلما در این حالت ارزش بیشتری را برای فوتبال گیلان قائل خواهد بود. این را به شما قول میدهم که تمام تلاش مان را برای بقای داماش در رشت و با همین نام انجام میدهیم.

 

*در حاشیه

 

– در حاشیه جلسه برخی از هواداران در خصوص وضعیت قراردادها از قلی زاده قائم باشگاه پرسیدند که چرا وی قراردادها را امضا نمی کند که وی در پاسخ گفت: اختیارات قائم مقام باشگاه از سوی مدیرعامل تنفیذ می شود و من تصمیم گیرنده نیستند.ضمن اینکه آقای عابدینی ابتدا باید سرمربی را معرفی و حکم وی را ابلاغ کند. البته باید این را در نظر گرفت که باشگاه در حال حاضر وضعیت مشخصی ندارد و امضای قرارداد تعهدی را ایجاد می کند که شاید مالک جدید آن را قبول نداشته باشند.

قلی زاده در پاسخ به یکی از هواداران که گفت پس چرا عبدالله مرغوب حکم کمیته فنی گرفته است و چه کسی این حکم را داده؟ عنوان کرد که وی نمی تواند در این بخش پاسخگو باشد و خواستار این شد که پس از حل مشکلات فعلی داماش به آن پرداخته شود.

 

 

– در بخش های از جلسه در مورد مسائل مربوط به فصل گذشته داماش پرداخته شد که الماسخاله در بخش مربوط به اعتراضات به عابدینی گفت: قصد طرفداری از عابدینی را ندارم اما نباید در حین مسابقات شعاری داده می شد و برعلیهش جبهه گیری صورت می گرفت. عده ای از آقایان آمدند و گفتند خریدار داریم و تیم را به حاشیه بردند، پس چرا الان سکوت پیشه کرده اند؟ عابدینی هم مثل هر شخص نقاط ضعف و قوتی را دارد اما یک مجموعه در کنار هم معنا میگیرد و در تورنمنت همه از مدیرعامل، بازیکن و مربی گرفته تا مسئولین فوتبالی و تماشاگر باید همپوشانی کنند تا نقاط ضعف و قوت دیده نشود.