varesh-sport.com : بیوگرافی مختصری از خودتان برای خوانندگان وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان بفرمائید.

علیرضا جهانبخش هستم متولد 1372/5/20 ، اصالتا گیلانی هستم اما در قزوین بزرگ شده ام . فوتبالم را با بازی در تیم های پیام البرز و پرشین قزوین آغاز کردم و از آنجا به باشگاه جوانان داماش تهران رفتم و یک سالی را در تیم های جوانان و امید داماش تهران بازی کردم و از همانجا به تیم ملی جوانان ایران دعوت شدم که با آقای دوستی مهر به مسابقات آسیایی رفتیم . بعد از آن به خاطراینکه در اردوی تیم ملی بودم از نیم فصل دوم در تیم بزرگسالان داماش تهران بازی کردم و توانستم در 12 بازی 7 گل به ثمر برسانم و با این تیم از لیگ دو به دسته اول صعود کنیم که البته امسال این تیم به نام پارسه تغییرنام داد . سپس به تیم ملی امید دعوت شدم اما به خاطر اینکه در لیگ دو حضور داشتم و در لیگ برتر بازی نکرده بودم نتوانستم در این تیم بازی کنم .

بعد از اتمام اردوی تیم ملی به داماش گیلان آمدم که در این فصل هم مسابقات مقدماتی آسیا را با تیم ملی داشتم که خدا را شکر توانستیم از گروهمان صعود کنیم و به مسابقات آسیایی راه پیدا کنیم .

مربیانم در جوانان آقای حنیفی و آقای کولیوند بودند و سال گذشته در داماش تهران و لیگ دو آقای مارکار آقاجانیان مربی من بودند و امسال هم که آقای دینورزاده ،قاسمپور و تارتار مربیان من بودند . در تیم ملی جوانان هم که سه سال قبل دعوت شدم در خدمت آقای دوستی مهر بودم و در تیم ملی امید هم در خدمت آقای منصوریان بودیم که متاسفانه آن قضایای بازی با عراق پیش آمد و تیم ملی جوانانی هم که امسال در آن حضور دارم آقای اکبر محمدی مربی ما هستند.

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

varesh-sport.com : پست تخصصی ات کجاست ؟

پست تخصصی من فوروارد و هافیک راست است اما در داماش گیلان آقای دینورزاده در اوایل فصل از من به عنوان دفاع راست هم استفاده کرده و الان آقای تارتار در هافبک چپ هم از من استفاده کرده اند، اما روی هم رفته از آنجایی که بازیکن هجومی ای هست در جلو بهتر بازی می کنم .

 

varesh-sport.com : قراردادت با داماش چند ساله است؟

من سال آینده هم به شکل توافقی با داماش قرارداد دارم .

 

varesh-sport.com : خودت را در داماش امسال به چه شکل دیدی؟

به خاطر اردوهای تیم ملی ای که داشتیم کمتر توانستم به داماش برسم و باید در خدمت تیم ملی می بودم اما بعد از بازیهای مقدماتی تیم ملی با تیم داماش گیلان در نیم فصل دوم کم و بیش و برای دقایقی هم که شده بازی کردم . 

متاسفانه تا الان برای داماش گیلان فقط توانستم یک گل به ثمر برسانم که خدا را شکر گل حساسی بود و توانستیم در بازی با فجرسپاسی سه امتیاز بازی را بگیریم . در تمام بازیها سعی کردم بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشم و بتوانم برای داماش و مردم این شهر که واقعا برای این تیم خیلی زحمت می کشند و چه باخته ایم و چه برده ایم و در سرما و گرما به حمایت تیم آمده اند مثمرثمر باشم.

من اولین سالی است که در بین چنین جمعیتی بازی می کنم که این انگیزه خاصی به من داده است . گیلانی ها و مخصوصا مردم رشت علاقه خاصی به فوتبال دارند و همیشه از ما حمایت می کنند که جا دارد از آنها تشکر کنم و امیدوارم در این 8 بازی باقی مانده هم حمایت کامل را از ما داشته باشند تا انشالله بتوانیم به 10 تیم بالای جدول صعود کنیم و بتوانیم دل مردم رشت را شاد کنیم .

 

varesh-sport.com : از حضورت در تیم ملی جوانان و امید بگو…

در تیم ملی امید متاسفانه چون بازی نکردم نتوانستم گلی هم به ثمر برسانم اما در دو سالی که در خدمت تیم ملی جوانان بودم دربازیهای دوستانه گل های زیادی زدم که حساب آنها از دستم در رفته است! حدود 8 گل آسیایی به ثمر رساندم که پنج تا از آنها در بازیهای مقدماتی امسال بوده است و در مقدماتی سال گذشته هم 3 گل به ثمر رساندم .

 

varesh-sport.com : سطح تورنمنت اخیری که در کشور روسیه برگزار شد و شما هم به همراه تیم ملی جوانان در آن حضور داشتید را چطور دیدید؟

12 تیم از امیدهای اروپا شرکت کرده بودند ، تیم جوانان اوکراین که سال گذشته قهرمان اروپا شده بود و خود روسیه که تیم های پایه آن جزو 4 تیم برتر اروپا است در این مسابقات شرکت داشتند . سطح مسابقات واقعا خیلی خوب و بالا بود و البته تیم ما هم خیلی خوب کار کرد . ما در 6 مسابقه ای که برگزار کردیم 4 تا بردیم و یک بار مساوی کردیم و یک باری هم که متاسفانه باختیم در ضربات پنالتی بازی یک چهارم نهایی به تیم لیتوانی بود .

تیم ما آنقدر خوب کار کرده بود که همه را متعجب و شگفت زده کرد و می گفتند تیم ملی جوانان ایران شگفتی ساز این مسابقات است. وقتی تیم ما از گروه خودش صعود کرد با وجود آنکه هنوز مشخص نبود که آیا در 4 تیم قرار میگیریم یا خیربه ما welcome (خوش آمد) سال بعد را گفتند و خواستند که در تورنمنت سال بعد هم حتما شرکت کنیم .

فعلا که مشخص نیست چه کسی در فدراسیون روی کار خواهد آمد اما امیدوار هستم که بعد از این هم از این تیم ملی حمایت شود و همین کادر و بچه ها بمانند چون حدود یک سال و نیم- دو سال هست که اردوهای سختی را گذراندیم و زحمات زیادی را کشیدیم . اگر این حمایت صورت بگیرد مطمئن باشید این پتانسیل در تیم ما وجود دارد که حتما به جام جهانی صعود کند .

 

 

varesh-sport.com : برگردیم به داماش و حرکتی که پس از تنها گل این فصلت برای داماش انجام دادی . خیلی زود در دل هواداران جا باز کردی …

بله درست است و از این بابت خدا را شکر می کنم . در 7 بازی امتیازاتی را که باید می گرفتیم که اکثرا روی بدشانسی نمی توانستیم به این امتیازات دست پیدا کنیم و در برخی بازیها هم واقعا داوری اشتباهات بسیار مشخص و تاثیرگذاری را داشت که ما را از رساندن به امتیاز دور می کرد . بازی با فجرسپاسی واقعا خیلی حساس شده بود و وقتی که داشتم وارد میدان می شدم با این نیت که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشم به بازی آمدم و خدا را شکر که گل حساسی را به ثمر رساندم و سه امتیاز حساس را بدست آوردیم . باز هم اینجا جا دارد از هوادارنمان تشکر داشته باشم که واقعا حمایت کردند . من این حق را به تماشاگرانمان می دهم که وقتی در این وضعیت سخت می آیند از تیم حمایت کنند نتیجه هم بخواهند اما باز هم از آنها می خواهم که مثل گذشته از تیم حمایت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بازیهای آینده را هم به خوبی بگذرانیم .

 

varesh-sport.com : داماش امسال را به طور کلی چطور دیدی؟ ما در طول این 26 هفته 3 مربی داشته ایم ..

آقای قاسمپور می توانست با تیم ادامه دهد که به هر حال ایشان نماندند و رفتند اما اگر به بازیهای داماش دقت کنید ما در طول فصل فراز و نشیب زیادی داشتیم ولی در زمان حضور هر سه مربی بازیهای خوبی را از خودمان نشان دادیم .

شاید عدم نتیجه گیری در برخی بازیها را می توان به برخی عوامل جانبی مثل بدشانسی هایی که برای توپ هایمان پیش می آمد و گل نمی شد یا مشکلات تاثیرگذار داوری و یا حتی مسائل مربوط به تیم مثل وضعیت مالی نسبت داد ؛به هر حال این ها خیلی در روند نتایج تیمی موثر هستند . درست است که غیرت و تعصب و به خاطر تماشاگر بازی کردن هست و باید باشد، اما به هر حال یک فوتبالیست بازی می کند تا مخارج خود را تامین کند و واقعا خیلی بد بوده که یک فوتبالیست در این سطح بیاید و از مشکلات مالی خودش حرف بزند.

 

varesh-sport.com : حالا که این مشکلات در حال حل شدن است آیا فکر می کنید روند نتایج تیم هم خوب خواهد شد؟!

خب فعلا که حل نشده ، اما مطمئنا اگر این مشکلات برطرف شود بی تاثیر نخواهد بود . من داشتم به همین قضیه فکر می کردم که چقدر این موضوع تاثیر گذار بوده… قبل از بازی با راه آهن آقای عابدینی آمدند در هتل و با بچه ها حرف زدند که این مشکل در شرف حل شدن است و دیدید که تاثیر مثبت و خوبی را در آن بازی به جا گذاشت . انشالله با برطرف شدن این مشکلات در بازیهای آینده و با ساپورت تماشاگران دوباره به آن روند خوب قبلی برگردیم .

 

varesh-sport.com : با توجه به بازیهای باقی مانده رتبه داماش امسال را چه چیزی پیش بینی می کنی؟

فکر می کنم ما می توانیم رتبه تک رقمی را داشته باشیم و سیاست باشگاه هم از ابتدا همین بوده و رتبه هشتم و نهم را برای امسال در نظر گرفته بودند . البته اگر این مشکلات پیش نمی آمد مطمئنا ما می توانستیم به رتبه ای خیلی خوب در بالای جدول دست پیدا کنیم ولی خب این مشکلات ناخواسته روی روند تیمی تاثیرات خودش را گذاشت.

 

 

varesh-sport.com : فکر می کنی بتوانی از داماش به تیم ملی بزرگسالان هم برسی؟

صد در صد! من از برنامه ریزی هایم این است که در طی حداکثر دو سه سال آینده به تیم ملی بزرگسالان برسم . من آینده ام را به شکلی ترسیم کرده ام که انشالله بتوانم به بالاترین مراتب فوتبال برسم . حاج آقا عابدینی هم با انتخاب هایی که برای من داشته اند خیلی در روند پیشرفت من تاثیر گذار بوده اند . من می توانستم از جوانان یک ضرب به لیگ برتر بیایم و یا اینکه سال گذشته برای داماش گیلان در لیگ یک بازی کنم اما سال گذشته را در داماش تهران بازی کردم تا به تجاربم افزوده شود و امسال بتوانم برای داماش گیلان بازی کنم . اینجا جا دارد از ایشان هم به خاطر کمک هایشان تشکر کنم و امیدوار هستم که در آینده هم به من و دیگر جوان ها کمک کنند و مطمئن باشید که همینطور خواهد بود چون داماش در حال انجام سرمایه گذاری خوبی بر روی جوانان و رده پایه است و در آینده مطمئنا شما اثرات آن را مشاهده خواهید کرد .

 

varesh-sport.com : سقف فوتبال را در کجا می بینی؟

شک نکنید که من از کسانی خواهم بود که می توانم لژیونر خوبی برای ایران باشم ! 

 

varesh-sport.com : روحیه جاه طلبی تو تحسین برانگیز است … دوست داری در کدام کشور خارج از ایران بازی کنی؟

من علاقه زیادی به باشگاه های انگلیس و اسپانیا دارم و دوست دارم در بالاترین سطح باشگاه های این کشورها بازی کنم و این پتانسیل را برای خودم با توجه به پشتکار و توکل به خدایی که دارم می بینم . توکل به خدایی که همیشه در سختی ها و مشکلات و در بعضی مسائل که اصلا فکرش را نمی کردم حل شود و موفق باشم، کمکم کرده است و انشالله با توکل به او می توانم به آن چیزی که می خواهم برسم.

 

varesh-sport.com : به کدام یک از باشگاه های اروپایی علاقمندی؟

منچستر در انگلیس و رئال مادرید در اسپانیا

 

varesh-sport.com : چیزی که همیشه در مصاحبه هایت جالب توجه بوده این قضیه است که با وجود آنکه در گیلان زندگی نکرده ای اما به گیلانی بودن خودت اشاره داری…گیلکی هم می توانی صحبت کنی؟

گیلکی متوجه می شوم اما آنطور که باید و شاید نمی توانم صحبت کنم . البته از آنجایی که اصلیت ما نزدیک به خود منطقه داماش برمیگردد و پدر و مادرم هم اهل خود جیرنده و داماش هستند زبان اصلی ما تاتی است . من همیشه به اینکه یک گیلانی هستم افتخار می کنم چون پدر و مادرم از بچگی همیشه به ما گفته اند و یاد داده اند که سعی کنید اصالت خودتان را حفظ کنید.

 

هادی محمدی - علیرضا جهانبخش

 

varesh-sport.com : و صحبت پایانی …

در برنامه نود به خاطر شرایطی که وجود داشت نتوانستم از کسانی که در زندگی فوتبالی من تاثیر گذار بوده اند تشکر داشته باشم . پدر و مادرم در زندگی فوتبالی من خیلی تاثیرگذار بوده اند و جا دارد از آنها تشکر ویژه ای را داشته باشم . تشکر می کنم از تمامی مربیانم ازجمله آقای مارکار آقاجانیان که واقعا سال گذشته برای من زحمات زیادی را کشیدند و از طریق ایشان توانستم به تیم ملی امید هم دعوت شوم تا این قضیه کمک خوبی باشد که امسال در تیم داماش گیلان حضور داشته باشم . همینطور از آقای عابدینی هم باید تشکر داشته باشم که برایم انتخاب های خوبی را داشته اند و…. همیشه می گویند دوست خوب خیلی می تواند به یک شخص کمک کند … از تمامی دوستانی که واقعا به من کمک کردند که یکی از آنها (اشاره به هادی محمدی )اینجا ایستاده است تشکر می کنم که همیشه از من حمایت کرده اند و در آخر جا دارد یک بار دیگر از تمامی تماشاگران رشتی و گیلانی که از تیم داماش گیلان حمایت می کنند تشکر کنم و امیدوارم که این حمایت همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم جواب زحمتشان را بدهیم .