دیار وارش: مصداق خورشید بی غروب و دریای بی ساحل است… کمتر مربی را در ایران مشاهده می کنید که در اوج سلامت، کاریزماتیک، تئوریسین و پرافتخار باشد. ابتدای فصل اعتبار چهل ساله مربیگری اش در فوتبال کشور را به پای میراث فوتبالی های رشت یعنی همان داماش گیلان گذاشت… تیمی را بی منت تحویل گرفت که هیچ نقشی در بسته شدن لیستش نداشت و حتی واهمه ای از سناریوچینی ها به دل راه نداد. مجید جهانپور با صداقت و بعد از هشت سال دوری در میان استقبال و البته نگرانی دوستدارانش هدایت دردانه ی نیم جان رشتی ها را برعهده گرفت و در این میان هم شاید بعضی ها به این خیال بودند تا خود را پشت اعتبار و شخصیت والای جهانپور پنهان کنند و در زمان مناسب سنگ اندازی ها را آغاز کنند!
 
اما حمایت بی نظیر و همه جانبه هواداران داماشی در اوج ناکامی ها تمام نقشه ها را برهم زد و شکست خونه به خونه توسط داماش گیلان خط بطلانی بر نقشه های چندین ماهه برخی چسبیده ها و وابستگان آن ها بود!
 

سرمربی پرافتخار داماشی ها در جلسه پیشکسوتان و قهرمانان با استاندار گیلان دومین سخنران این مراسم بود و از مشکلات تیم های فوتبال گیلان به خصوص داماش سخن گفت. در ادامه مصاحبه ای تفصیلی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با پدرفوتبال رشت را مشاهده می کنید…
 
varesh-sport.com: ابتدا از شرایط بازی داماش برابر پیکان بگویید که در میان حضور چشمگیر هواداران رشتی و ستاره های اسبق فوتبال رشت از تیم پیکان تهران شکست خورد…
در هدف گذاری خودمان از این موضوع آگاه بودیم که به دلیل تعطیلی مسابقات هر نتیجه ای برابر پیکان می گرفتیم اثراتش تا سه هفته باقی می ماند. مجموعه تیم با انگیزه زیادی در تلاش بودند تا تیم پرامکانات و صدرنشین پیکان را شکست بدهند و بازی خوبی هم کردیم اما متاسفانه در غافلگیری هایی دو گل دریافت کردیم. از سویی به خاطر سه هفته تعطیلات و از همه مهمتر حضور چشمگیر علاقه مندان به داماش دل ما بیشتر سوخت که نتوانستیم هواداران را با خوشحالی به خانه هایشان بفرستیم در صورتی که اگر ما این بازی را می بردیم، شاید در بازی بعدی پنجاه درصد به هواداران بازی با پیکان افزوده می شد و از این بابت واقعا خیلی متاسف شدیم.
 
varesh-sport.com: چه تمهیداتی برای تعطیلات نیم فصل در نظر داشتید؟
پس از بازی با پیکان استراحتی داشتیم و پس از وقفه ای کوتاه به این امید که بتوانیم اردویی داشته باشیم و نفراتی را اضافه کنیم، تمرینات را از سر گرفتیم که متاسفانه برگزاری اردو میسر نشد؛ هنوز زمان نقل و انتقالات باقی مانده است و از کانال های مختلف سعی داریم تا تیم را تقویت کنیم. در راستای آماده سازی تیم دو بازی تدارکاتی با شهرداری فومن و پاس رشت برگزار کردیم تا آمادگی تیم برای آغاز نیم فصل دوم را ارزیابی کنیم و بتوانیم بازی های بهتری نسبت به نیم فصل اول انجام بدهیم. البته باید این را هم در نظر بگیریم که اکثر تیم ها تقویت شده اند و داماش باید با تمرکز بیشتری وارد مسابقات شود.
 

مجید جهانپور

 
varesh-sport.com: در چه پست هایی نیاز به تقویت داریم و چه بازیکنانی جذب تیم شده اند؟
تا آنجایی که بررسی کردیم می توانیم شش بازیکن را به تیم اضافه کنیم و در پست های هافبک و دفاع چپ ، دفاع میانی ، هافبک میانی و به خصوص مهاجم باید تقویت بشویم، چون از لحاظ پرداخت مالی با سوال مواجه بودیم این را به باشگاه منتقل کردیم. تا این لحظه کسی رسما به لیست تیم اضافه نشده است و اجازه بدهید تا اسامی محفوظ بماند اما شاخص ترین آنها که می توانم اسم ببرم محمدرضا مهدوی است و امیدواریم به توافق برسند تا بتوانند به تیم شهرش کمک کند.
 
varesh-sport.com: پیوستن مهدوی به داماش قطعیت دارد؟
رضا سرمایه فوتبال رشت است و قطعا می تواند به ما در بحث فنی و مدیریت داخل زمین کمک بکند اما وی را  آزاد گذاشتم تا با باشگاه به توافق برسد. پیوستن مهدوی زمانی قطعی می شود که به لیست اضافه شود.
 
varesh-sport.com: برنامه بدنسازی هم در تعطیلات نیم فصل داشتید؟
ما یک ریکاوری در نظر گرفتیم و سپس در هفته میانی به نوع و فشار تمرین تا حدی که راه داشت اضافه کردیم اما زمان تعطیلات به شکلی بود که حتی نمی شد برنامه پنجاه درصدی بدنسازی را اجرا بکنیم؛ به این ترتیب سعی کردیم کار با وزنه، انرژی و تنفسی بازیکنان مان افزایش پیدا کند و سپس وارد فاز تاکتیک شدیم اما متاسفانه هنوز هم از بازی با پیکان مصدومیت هایی همراه و گریبانگیر بازیکنان هستند.
 
varesh-sport.com: هر چه فصل به جلوتر رفت، میتوان گفت که روند تیم در بحث دفاعی بهتر شد اما باز هم به نظر می رسید که عملکرد دفاعی داماش در بیست دقیقه پایانی بازی ها با اشتباهات فردی بیشتری همراه بود، آیا موافق هستید؟
بله با این نظر موافقم و دلیلش هم این بود که هفت تا هشت هفته طول کشید تا ما به آمادگی نسبی قابل قبول رسیدیم و به تدریج روی وظایف انفرادی و تیمی در فازهای دفاعی و حمله عملکرد بهتری داشته باشند. به تدریج در بحث دریافت گل در نیمه دوم نیم فصل اول عملکرد بهتری داشتیم.
اینکه اشتباهات فردی در نیمه دوم نیم فصل اول بهتر شد، چند تا دلیل داشت؛ یک آنکه نوع بازی ما به گونه ای بود که بازی های پرفشاری را ارائه می دادیم و ارائه بازی های پرفشار موقع دفاع اجتناب ناپذیر است اما آهنگ بازی در زمان مالکیت توپ در اختیار شماست و زمانی که توپ داشتیم می بایست استراحت می کردیم، این تداوم مالکیت را نداشتیم و زمان های پایانی بازی را با کمبود قوای جسمی مواجه می شدیم. تمام تلاش مان را می کنیم تا میزان اشتباهات فردی را به حداقل برسانیم. برای مثال دو گلی که در بازی با پیکان دریافت کردیم، تمام نکاتی بود که به بازیکنان گوشزد کرده بودیم که چه وظایفی را برعهده دارید اما همان اتفاقات افتاد.
 
varesh-sport.com: در برهه ای هادی سهرابی هافبک محبوب داماشی ها را با درخواست هواداران به تیم برگرداندید. چه شد که در آن شرایط چنین تصمیمی گرفتید و عملکرد سهرابی در آن زمان را چگونه ارزیابی کردید؟
این اشتباهات در هر تیمی پیش می آید، اما از بازیکنان با تجربه انتظار داریم که وظایف خودشان را به نسبت بیشتری از بقیه بازیکنان انجام بدهند. بازیکنان در ترکیب، نیمکت و سکو یک سری وظایفی دارد که باید از آن پیروی کند. گاها که این اتفاقات پیش می آید سعی می کنیم تا آن بازیکن را متوجه اشتباهش بکنیم و قصدم این بود تا آن بازیکن از اشتباهش درس بگیرد. به این نتیجه رسیدم که هادی برای این تیم زحمت کشیده است و همان مقدار زمان برای هادی کافی است و لازم به ذکر است قبل و بعد از آن اتفاق هادی سهرابی بازیکن بدون حاشیه ای بود و هیچوقت هم وارد حاشیه نشده بود و در همان زمان تنبیه هم با سکوتش به تیم ملحق شد.
 
varesh-sport.com:تیم داماش لیست مازاد دارد؟
لیست ما جای خالی زیادی دارد و اینقدر کمبود داریم که نیازی به لیست مازاد نیست. اما هرکس که نمی تواند با شرایط نیم فصل دوم کنار بیاید بهتر است همین الان بیاید و به ما بگوید، چون بعد از آن عذری پذیرفته نمی شود.
 

مجید جهانپور

 
varesh-sport.com: از جلسه ای که در استانداری گیلان با حضور جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش گیلان برگزار شد برای ما بگویید…
به دعوت اداره کل ورزش و جوانان گیلان برای تجلیل از خیرین ورزش یک جلسه ای در حضور دکتر نجفی و معاونین ایشان برگزار شد. تعدادی از شرکت کنندگان نظر خودشان در مورد ورزش استان را بیان کردند که در آن جلسه وقتی نوبت به من رسید به عنوان یک فوتبالی مشکلات جامعه فوتبال به خصوص تیم پرطرفدار داماش گیلان را بیان کردم که باید استانداری از بخش خصوصی حمایت بیشتری به عمل آورد و وضعیت باشگاه داماش گیلان به شکلی است که نیاز به یک حمایت فوری دارد. علی رغم اینکه مهندس عابدینی دارند حمایت می کنند و هزینه ها بالا هست به حمایت استانی هم نیازمندیم و در واقع باید به دنبال منابع مالی پایدار برای باشگاه های داماش، سپیدرود و ملوان باشیم که در انتها آقای دکتر نجفی در تایید این مسائل عنوان کردند اگر راه حلی اجرایی برای رفع این مشکلات وجود دارد به استانداری گیلان ارائه شود و قطعا پیگیری خواهند کرد. این موضوع به باشگاه منتقل شد و قطعا باشگاه هم از طریق اداره کل ورزش و جوانان یا هیات فوتبال پیشنهاد خود را به استانداری ارائه خواهد کرد.
 

مجید جهانپور

 
varesh-sport.com: استاد جهانپور شما سه نسل از هواداران رشتی را دیده اید، تفاوتی میان نسل جدید و جوان هواداران داماش با نسل های قبل مشاهده می کنید؟
حضور پرشور این هواداران بزرگترین انگیزه حضور من در داماش است و هنوز هم انرژی می گیرم. نمی توانم هواداران داماش را با تیم دیگری مقایسه کنم چون نظیر آنها در هیچ جایی وجود ندارد و بی نظیر تشویق می کنند… نود دقیقه و ایستاده بی توجه به نتیجه بازی و بدون وقفه ای از تیم حمایت می کنند و این واقعا یکی از فاکتور های مثبت داماش در بازی های داخل خانه است و همه بازیکنان انگیزه دارند تا به احساسات پاک و پرشور این هواداران پاسخ بدهند. کیفیت این هواداران از نسل های قبل بی نظیرتر است و دلیل کمیت هم حضور تیم در لیگ یک می باشد و قطعا با بهبود شرایط داماش ورزشگاه مملو از هوادار خواهد شد.
 
varesh-sport.com: در گذشته ثابت شده است که هوادار داماش نسبت به عملکرد یک مربی خیلی کم طاقت است و در صورت عدم نتیجه گیری واکنش نشان خواهد داد. اما این فصل با حضور شما علاوه بر اینکه شاهد اعتراضی نبود، بلکه حمایت ها از مجید جهانپور در اوج ناکامی های تیم به نوعی افزایش هم پیدا می کرد… دلیل این رویکرد هواداران داماش که اکثرا جوان و مسلما باید احساسی باشند از نگاه خودتان نشات گرفته از چه موضوعی است؟
معمولا روی سکوهای جو احساسی حاکم است اما در سکوهای رشت تعقل و شعور حرف اول را می زند. هواداران در جریان مشکلات باشگاه قرار دارند که با چه وضعیتی مسابقات را استارت زده اند اما با وجود همه این شرایط ممنون این عزیزان هستم. انگیزه من شاد کردن دل این عزیزان است و فقط نگران این مسئله بودم که افرادی با سوء نیت در جمع این عزیزان نفوذ نتوانند بکنند و از احساسات پاک این جوانان سواستفاده کنند و تا الان هم من چنین چیزی ندیدم. نه اینکه از من حمایت کردند و من چنین مسئله ای را بیان می کنم، به هیچ عنوان؛ برداشت خالصانه من این بوده است که فقط به فکر موفقیت فوتبال شهرشان هستند. خدا شاهد است اگر روزی حس کنم یک درصد با جدایی از داماش به تیم کمک می شود یا هواداران خواهان جدایی من هستند، لحظه ای دریغ نخواهم کرد زیرا هدف من شاد کردن این هواداران و انگیزه ام شور و احساس این جوانان است. نمی توانید تصور کنید وقتی در بازی های خانگی نتیجه نمی گیریم، چقدر اذیت می شوم که نتوانستیم جواب حمایت طرفداران را بدهیم که در بدترین شرایط حامی تیم محبوب شان هستند.
 
varesh-sport.com: حدود شش سال پیش و در اولین ماه های فعالیت وارش اسپرت شما اولین پیشکسوتی بودید که با آن مصاحبه داشتیم. در پنج سال ابتدایی داماش گیلان به دلیل کج سلیقگی هایی از وجود شما به عنوان پدر فوتبال رشت در شاکله باشگاه استفاده نکرد اما کم و بیش از سایت وارش اسپرت شناخت داشتید، اکنون که یک نیم فصل در داماش را گذراندیم ، دوست داریم بی تعارف اگر انتقاد یا پیشنهادی به عملکرد وارش اسپرت دارید از زبان شما بشنویم تا آن را در ادامه راه مورد نظرمان قرار دهیم…
واقعا از اینکه فوتبال ما با زمان پیش می رود بسیار خوشحال هستم. اینکه از وجود چنین رسانه هایی سکوهای ما بیشترین بهره را می گیرند بسیار خوب است… همین ارتباطات و رسانه ها باعث شده است که آگاهی هوادار داماش از اتفاقات تیم بالا برود و علاقه مندی از طریق به خصوص سایت شما و سایت های مشابه باعث شده است، بیشتر شود. من موردی خاصی را از سایت وارش اسپرت ندیدم که بخواهم انتقادی بکنم، اما امیدوارم که با حضور در رده های بالاتر و رونق فوتبال در رشت و به طبع آن بازدید از سایت وارش اسپرت بیشتر از پیش شود.