در هفته های اخیر بلاتکلیفی در بحث مالکیت باشگاه داماش گیلان به بحث روز فوتبال استان تبدیل شده است و بعد از اعتراض هواداران داماش، اکنون یکی از پیشکسوتان این تیم هم نگرانی خود را از آینده مبهم تیم محبوب دیار گیل و دیلم اعلام داشتند.

مجید جهانپور در ابتدا با تکذیب خبر مذاکره باشگاه داماش با وی برای قبول پست مدیرفنی این تیم، به خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان گفت: من به هواداران داماش حق می دهم که نگران باشگاه باشند. آنها منتظرند تا خبرهایی از باشگاه داماش بشنوند اما چنین خبری صحت ندارد. به جای اینگونه شایعات، باشگاه داماش باید در وهله ی اول وضعیت فعالیت تیم را مشخص کند و سپس به فکر نیروی انسانی اعم از کادرفنی و بازیکن برای تیم باشد.

 

پیشکسوت ارزنده فوتبال گیلان با ابراز تاسف از بلاتکلفی چهارساله باشگاه داماش گیلان گفت: در طول این چهارسالی که باشگاه داماش با بلاتکلیفی دست و پنج نرم می کرد اقداماتی انجام شد، اما موانع برطرف شدن مشکلات را همه می شناسند!

 

وی در ادامه گفت: در روزهای اخیر در نامه ای که امیر عابدینی به هیات فوتبال نوشته بود، خود را نماینده سهامداران باشگاه معرفی کردند؛ طبیعتا جلسه ای باید مابین خودشان برگزار شده باشد که این تصمیم را گرفته اند که تیم به استان یا خریداران جدید واگذار نمایند. تربیت بدنی هم خواستار رعایت جنبه حقوقی نامه شد و اکنون هم منتظر سهامداران باشگاه داماش است.

 

الطافی - جهانپور - خوشکلام

 

سرمربی سابق استقلال رشت و پگاه گیلان با اشاره به سهولت واگذاری امتیاز این تیم در ادوار گذشته، خاطرنشان کرد: انتقال امتیازی که در سالهای گذشته از استقلال رشت به شهرداری رشت، پگاه گیلان و داماش صورت گرفت با شرایط چند سال اخیر که داماش با آن دست و پنجه نرم می کرد فرق داشت، حالا که در سال 94 شنیده می شود این باشگاه از زیر نظر قوه قضائیه خارج شده است انتظار می رود با همدلی بین مسئولان امر داماش از بلاتکلیفی در بیاید.

وی ادامه داد: من احساسم این است که در تشکیلات داماش تمایل به تیمداری وجود دارد، اما این کافی نیست بلکه باید منابع مالی پایدار هم باشد و این نامه نگاری ها باعث هدر رفتن زمان می شود که به ضرر فوتبال رشت است.

 

مجید جهانپور با بیان اینکه تیم های رشتی همیشه در لیگ یک از مدعیان صعود محسوب می شد ، اظهار داشت: داماش کنونی در تمام ادواری که با نام های استقلال و پگاه و حتی داماش در لیگ یک شرکت می کرد با تمام مشکلاتی که داشت، اما همیشه از مدعیان صعود محسوب می شد که چند بار آن را من به عنوان سرمربی این تیم بودم که صعود کردیم . در باقی بقیه دوره ها هم تا یک قدمی صعود به لیگ برتر پیش می رفتیم.

سرمربی کارکشته و اسبق فوتبال رشت، با ابراز نا امیدی از آینده داماش با وضعیت کنونی، خواستار مشخص شدن هرچه سریعتر وضعیت مالکیتی این تیم شد و گفت: امیدوارم هرچه سریعتر این واگذاری انجام شود تا زمان از دست نرود، چون فصل نقل و انتقالات برای یک تیم از اهمیت بالایی برخوردار است تا در طول فصل جوابگوی خواسته های هواداران داماش بشوند. متاسفانه با مشکلات مالکیتی که باشگاه داماش با آن مواجه است آینده روشنی برای این تیم محبوب شهرباران نمی بینم و امیدوارم در کمترین زمان ممکن وضعیت این تیم مشخص شود تا اسپانسری بیاید و تیم قدرتمند را برای فصل آینده راهی مسابقات کند.

 

جهانپور که در بین اهالی فوتبال گیلان به پدر فوتبال رشت ملقب است، با درخواست از مسئولین گفت: ما باید قدر سرمایه ای به نام تیم داماش با چنین هواداران پرشوری را بدانیم و برای خروج از این بحران باید تعاملی مابین مدیران باشگاه داماش، هیات فوتبال گیلان و مسئولین استان ایجاد شود تا وضعیت این تیم مشخص شود چون در حال حاضر این تیم مشکل مالکیتی دارد و باید با تعامل این مشکل برطرف شود.

 

 

 

 

مجید جهانپور، استقلال رشت، داماش گیلان، پگاه ،