varesh-sport.com : ضمن عرض خوش آمد به شما یه بیوگرافی از خودتون برای خوانندگان وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان بفرمائید.

جهانگیر عسگری هستم متولد 1/9/1365 . در تیم های جوانان استقلال ، امیدها و بزرگسالان صباباتری ، نیروی زمینی ، پیکان بازی کردم و الان هم در خدمت تیم داماش گیلان هستم.

 

varesh-sport.com : اصلیت تون کجاییه؟!

یه جورایی هم کردم هم لر.

 

varesh-sport.com : تو چه پستی بازی میکنید؟

من توی چند تا پست بازی کردم هافبک چپ ، راست و فوروارد هم بازی کردم.

 

varesh-sport.com : فکر میکنید کادر فنی تو چه پستی روی شما نظر داره؟

برای من فرقی نمیکنه که توی کدوم پست بازی کنم. سعی میکنم توی هر پستی که هستم برای تیم مثمر ثمر باشم.

 

varesh-sport.com : من فکر میکنم کادر فنی بیشتر روی سرعت شما حساب باز کنند و در جناحین ازتون استفاده بشه، خودتون چی فکر میکنید؟

بله خب من بازیکن سرعتی هستم و آقای دینورزاده هم که با من صحبت میکرد به نظر چنین نظری رو داره و ممکنه از من برای فوروارد راست استفاده کنه تا بتونم به تیم کمک کنم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : تمرینات داماش رو تو این یک هفته ای که حضور داشتید چطور دیدی؟

خدا رو شکر تمرینات خوبی رو از زیر نظر کادر فنی و آقای خداداد که از بهترین مربیان ایران هستند انجام دادیم و از این هفته هم تمرینات سخت تر میشه که امیدوارم این سختی رو بچه ها بتونند براحتی تحمل کنند که برای بازیها آماده بشند.

 

varesh-sport.com : فکر میکنی بتونی چند تا گل بزنی تو این فصل؟ میل هجومیت بالایی داری درسته؟

شک نکنید!من از بچگی هم فوروارد بازی میکردم حالا به دلیل اینکه پارسال تیم مون کمبود بازیکن داشت من رو به عنوان هافبک چپ و راست استفاده میکردند. حالا نمیگم چند تا گل میزنم چون این مهم نیست و مهم اینه که تم خوب کار کنه و من هم برای تیم مثمر ثمر باشم و گل زدن یا نزدن من اهمیت چندانی رو نداره.

  

 

varesh-sport.com : در مورد بازیکنانی که امسال به داماش جذب شدند و سطح فنی شون نظرتون چیه؟

داماش جدا از این خریدها تیم خیلی خوبی رو داشته و البته خریدهای خیلی خوبی رو هم انجام داده و بازیکنان بزرگی روجذب کرده که میتونند به این تیم کمک کنند و هدف همشون هم کمک کردن به تیم هست.

 

varesh-sport.com : و نظر شما در خصوص مقایسه با استیل آذین سال گذشته…

نه نمیشه این مقایسه رو کرد. هر تیمی بالاخره خریدهایی رو انجام میده ولی به نظر من یکی از مشکلات استیل آذین سال گذشته این بود که تمام خریدهاش رو تو خط هافبک و مهاجم انجام داده بود و من ندیدم دفاع آنچنانی تو بخش تدافعی جذب کنه.داماش درسته که تو خط هافبک و مهاجم بازیکن گرفته اما از قبل هم مدافعان خیلی خوبی رو داشته و داره و چند نفر دیگه هم احتمالا به تیم اضافه بشن. به هر حال ما امیدواریم که تیم با این خریدها موفق باشه.

 

varesh-sport.com : و البته هواداران داماش هم روی تیم تاثیر خودشون رو بذارند..

یکی از دلایلی که داماش امسال تونست به لیگ برتر صعود کنه همین تماشاگران پرشور بودندکه واقعا هم شنیدم و هم دیدم که برای تیمشون سنگ تموم میذارند.
من فکر میکنم یکی از فاکتورهای سقوط استیل آذین سال قبل هم نداشتن تماشاگر بود و فکر میکنم داماش با این تماشاگران پرشوری که داره مقام خوب و بالایی رو تو لیگ بدست بیاره

 

varesh-sport.com : با این اوصاف چه رتبه ای رو برای داماش پیش بینی میکنی؟

والله پیش بینی که سخته ولی با این تیمی که من میبینم فکر میکنم جز 5-6 تیم بالای جدول باشیم.

 

varesh-sport.com : درسته که سال اول حضور توی لیگ برتره ولی فکر میکنم اکثر هواداران یه گوشه چشمی به جام حذفی و همینطور سهیمه آسیا توی لیگ برتر داشته باشند.فکر میکنی تا چه حد میتونه به واقعیت نزدیک باشه؟

خب تماشاگر حق داره… این که میاد توی سرما و گرما از تیمش حمایت میکنه باید هم انتظار داشته باشه که تیمش توی رتبه های بالای جدول قرار بگیره اما خب واقعیت های فوتبال هم اینه که همه چیز توی زمین مشخص میشه . من معتقدم اگر تماشاگران مثل قبل بیان و از این تیم به خوبی حمایت کنند ما جز 5-6 تیم اول جدول خواهیم بود.
من یه چیزی به شما میگم که شاید از نظر خیلی ها غیرقابل باور باشه اما از نظر من بدست آوردن سهمیه آسیایی هم خیلی راحته و اگر جز 4 تا تیم اول جدول لیگ هم نشیم توی جام حذفی خیلی راحت تر میشه به این مهم دست پیدا کرد چرا که یک تیم توی جام حذفی میتونه با 4-5 بازی قهرمان بشه و دیدید که همین امسال ملوان بندانزلی تا فینال هم رسید. البته منظورم این نیست که ملوان شانسی اومده بالا،
 بلکه منظورم اینکه تونستند با چند بازی این شانس آسیایی شدن رو به خودشون نزدیک کنند. امیدوارم که امسال با کمک هواداران ما هم بتونیم این سهمیه روبگیریم.

 

varesh-sport.com : در مورد سقوط پیکان، تیم سال قبل چه نظری داری؟ فکر میکنی برای چی این اتفاق افتاد؟!

پیکان تیم خوبی از جوانان و باتجربه ها بسته بود اما من تو مصاحبه های قبلیم با جاهای دیگه هم گفته بودم که تیم ما خیلی بدشانسی آورد. ما تو هر بازی حداقل 2-3 تا موقعیت صد در صد گل رو داشتیم که با بی دقتی مهاجمان یا با بدشانسی نتونستیم ازش استفاده کنیم. به هر حال قسمت این بود که پیکان سقوط کنه ولی واقعا حق این تیم سقوط نبود چون واقعا تیم خیلی خوبی داشتیم.

 

varesh-sport.com : شاید این تمرین توی تهران و بازی توی قزوین هم بی تاثیر نبوده که حتی تماشاگران هم انگیزه چندانی رو نداشتند که به استادیوم بیان..

نه من اصلا به چنین چیزی اعتقاد ندارم! میومدن و از تیم حمایت میکردند اما خب ما چون بعضی از بازیها رو نتیجه نمیگرفتیم این استقبال کمتر شد.خب معمولا تو ایران اینطوره که وقتی یه تیم نتیجه نمیگیره تماشاگر یهو ناپدید میشه و پیش خودش میگه اصلا برای چی بیام وقتی که تیمم نتیجه نمیگیره؟!

تیم پارسال ما هم یه همچین وضعیتی پیدا کرده بود وگرنه وقتی که نتیجه میگرفیتم همه میومدند و حمایت میکردند. ولی با این همه من قبلا هم تو مصاحبه های دیگم گفتم که به نظر من تیم ما فقط و فقط به خاطر بدشانسی بود که نتیجه نگرفت و من هیچ کدوم از عوامل؛ چه مدیریتی ، چه کادر فنی و بازیکنان رو مقصر نمیدونم . همه تلاش خودشون رو کردند اما متاسفانه اون تیم سقوط کرد.

 

varesh-sport.com : و صحبت پایانی…

ممنون از شما .جا داره اینجا از هواداران بخوام که مثل سال های گذشته بیان و از این تیم حمایت خوبی رو داشته باشند. قصد ندارم که کار فنی یک تیم رو زیر سوال ببرم اما من معتقدم که 50 درصد از نتیجه یک بازی رو تماشاگرانش میتونند رقم بزنند . افتخار میکنم که به گیلان و شهر رشت اومدم و قراره برای این تیم بازی کنم و امیدوارم که با حمایت هواداران داماش بتونیم یکی از سهمیه های آسیایی رو بدست بیاریم.