مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال گیلان صبح امروز پنجشنبه 7 آذر 98 در حالی در هتل نرگس منطقه آزاد انزلی برگزار شد که علاوه بر غیبت رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز که به عنوان نایب رئیس مجمع می بایست حاضر می شد، حضور نداشت و حیدر بهاروند نایب رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس، انتخابات را برگزار کرد.

در ادامه گزارش حاشیه نگاری خبرنگار وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان از برگزاری این مجمع را خواهید خواند:

*مجمع انتخابات هیات فوتبال گیلان، در شرایطی برگزار شد که اداره کل ورزش و جوانان گیلان طبق اطلاعیه ای برگزاری آن را غیرقانونی می دانست. علاوه بر بحث های اشکالات مطروحه به اساسنامه و گزارش سازمان بازرسی، عدم حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش که رئیس و نایب رییس مجمع به شمار می روند از دلایل اداره کل ورزش برای غیرقانونی دانستن این مجمع بود. همین مسئله باعث شده بود که برخی حاضرین در جلسه به نقل از اداره کل ورزش، زمزمه های ابطال انتخابات را مطرح کنند.

*طالقانی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که نام شهرداری رشت از بین رای دهندگان، بدلیل عدم تیم داری حذف شده است. همچنین باشگاه ملوان نیز چون در دو بخش آقایان و بانوان تیمداری می کند دو حق رای دارد.

*شش عضو مجمع در این انتخابات حاضر نشدند. اعضای باشگاه ملوان که در این مجمع چهار حق رای داشتند از غایبین مورد توجه این جلسه بودند. پژمان نوری به عنوان مدیرعامل باشگاه ملوان، محمد احمدزاده به عنوان نماینده مربیان مرد استان، پگاه نوری به عنوان نماینده بازیکنان زن استان و اعظم غلامی سرمربی بانوان ملوان انزلی، این چهار رای را شامل می شدند. همچنین علیرضا نظری مدیرعامل باشگاه شهرداری فومن به دلیل اینکه دیر به مجمع رسید، اجازه رای پیدا نکرد و مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان هم با اعلام عدم مشروعیب انتخابات، حاضر به حضور نشد.

*محمد مجیدیان رئیس هیات فوتبال صومعه سرا، مجید مرات رئیس هیات فوتبال فومن و محمد حیدری رئیس هیات فوتبال رودبار، با اعلام داوطلبی به عنوان بازرسین مجمع انتخابات مشخص شدند!

*قربانعلی الماسخاله در بخشی از صحبت های کوتاه خود گفت: از حاضرین جلسه که با حضورشان تائیدی بر استقلال داشتن فوتبال کشور داشتند تشکر می کنم. وی پیش از آغاز رای گیری نیز عنوان کرد که با توجه به اعتراض ها به حق رای او، رای سفید خواهد داد.

*امیر فرحسینی پس از ایراد سخنرانی و در پایان آن گفت: انتظار داشتم که آقای تاج به احترام فوتبال گیلان در این جلسه حضور داشته باشند لابد صلاح ندانستند. من با احترام به اعضای مجمع و مهمانان محترم و آرزوی موفقیت برای کاندیداهای محترم، به علت اعتراض به شکل برگزاری مجمع و عدم تعامل لازم بین وزارت ورزش و جوانان کشور و فدراسیون فوتبال، انصراف خودم را اعلام می کنم.
پس از این صحبت ها، برخی از حاضرین برای او دست زدند.

*بهاروند در خصوص عدم حضور تاج عنوان کرد: ایشان امروز با ویلموتس در ترکیه جلسه داشتند. وی در ادامه در خصوص بحث وزارت ورزش و فدراسیون گفت: انتخابات فوتبال با سایر هیات ها فرق دارد و این نواب رئیس و فدراسیون هستند که مسئول برگزاری هستند نه اداره کل ورزش و سایر مجموعه ها. فدراسیون در این زمینه مستقیم و مستقل عمل می کند.

*در پایان این مجمع، قربانعلی الماسخاله با 22 رای برای بار سوم به عنوان رئیس هیات فوتبال گیلان انتخاب شد. اسماعیل شاد با 6 رای و افشین ناظمی با 3 رای دیگر آرا را به دست آوردند و یک رای نیز سفید بود.