دیار وارش: حاشیه نگاری اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان از دیدار تیم های داماش گیلان و شهرداری فومن را در این مطلب خواهید خواند. این بازی با تک گل حامد اکبری پور به سود داماشی ها خاتمه یافت.

 

-پنج هزار هوادار داماش گیلان از این دیدار خانگی استقبال کردند. همچنین حدود هفتاد هوادار از شهرداری فومن نیز در جایگاه میهمان حاضر بودند که البته در اکثر دقایق مسابقه در سکوت به تماشای بازی پرداختند.

 

-با توجه به حوادث رخ داده در شهر فومن، به مانند دیدار برگشت دو تیم در مرحله اول مسابقات لیگ دو، برای جلوگیری از تنش با توافق دوباشگاه و ناظر بازی، نیمکت و رختکن دو تیم میزبان و میهمان تغییر یافت و به طبع جایگاه تیم مهمان نیز به همین منوال تغییر پیدا کرد.

 

-برای اولین بار در فصل جاری رقابت های لیگ دو، این بازی به طور زنده از شبکه استانی گیلان (باران) پخش شد. قرار است با توافقی که مابین باشگاه داماش گیلان و سروش سیما صورت پذیرفته است، دو بازی خانگی دیگر داماشی ها نیز از شبکه باران پخش شود.

 

-علاوه بر گودرز حبیبی فریبرز که ناظر این مسابقه تعئین شده بود، فریبرز محمودزاده رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ یک نیز در این مسابقه به عنوان ناظر در کنار زمین حضور داشت!

 

-این بازی نیز به مانند سایر دیدارهای امروز لیگ دسته دوم بزرگسالان از هفته ششم، با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه به یاد و احترام درگذشت هموطنان عزیزی که در سیل اخیر جانشان را از دست دادند برگزار شد.

 

-بازیکنان شهرداری فومن چندین و چند بار از همان ابتدای مسابقه خود را به زمین می انداختند تا بلکه بتوانند داور مسابقه را مجاب به پنالتی گیری نمایند. در یکی از همین صحنه ها داور با کارت زرد بازیکن خاطی را جریمه کرد.

 

Damash-guilan---shahrdari-fouman--32--donya-faghat-rasht-BSDWKBC

-برخلاف حوادث ناگوار و تلخ در استادیوم آزادی فومن و خارج از آن که توسط تماشاگران شهرداری فومن برای داماشی ها رقم خورده بود، هواداران داماش گیلان در تمام طول مسابقه بدور از هر گونه حاشیه ای به تشویق تیم خود مشغول بودند و هیچ شعار حاشیه ای و توهین آمیزی را بر روی سکوهای عضدی شاهد نبودیم.

 

-حامد اکبری پور در همان ثانیه های ابتدایی نیمه دوم، روی یه حرکت تیمی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و توانست توپ را به خوبی وارد دروازه حریف نماید، اما این گل از سوی کمک داور مسابقه آفساید اعلام شد. گویا در تصاویر تلویزیونی این صحنه آفساید تشخیص داده نشد.

 

 Damash-guilan---shahrdari-fouman--41--CyFEDMH

-در دقیقه 71 بازی درحالی که علیرضا صبوری وینگر داماشی ها با دروازه بان شهرداری فومن تک به تک شده بود و در حین عبور از وی توسط وی سرنگون می شود اما داور مسابقه در تصمیمی عجیب به صبوری اخطار نشان می دهد! اما این تصمیم با مشورت با کمک داور اول بازی عوض می شود و دروازه بان فومنی ها از میدان اخراج می شود.

این تغییر تصمیم به مزاج تیم فومنی خوش نمی آید و همین مسئله باعث می شود که برای نزدیک به هشت دقیقه بازی متوقف شود و اعضای تیم شهرداری فومن نیز با فراخوان سرمربی تیمشان به کنار زمین بیایند.

 

Damash-guilan---shahrdari-fouman--43--hadi-tabatabayi-BJVHMVI

-برخی از تماشاگران قصد داشتند تا شعاری را برعلیه حسن اشجاری کاپیتان محروم و پرحاشیه تیم شهرداری فومن طرح ریزی کنند که این موضوع بلافاصله از سوی اکثریت هواداران داماش گیلان جمع شد.
در این لحظه هواداران جایگاه تیفوسی داماش گیلان با شعار “عیبه، عیبه ، فحش دادن عیبه” که با استقبال و همراهی هادی طباطبایی و دست زدن های سرمربی داماش گیلان همراه بود، کاری جالب را انجام دادند.

 

paksazi-azodi-ide-aal--2--yXHCSN4

 

paksazi-azodi-ide-aal--1--BEKNYBZ

 

paksazi-azodi-ide-aal-yZzHvGo

-در پایان مسابقه جمعی از فعالان محیط زیستی از موسسه سرزمین ایده آل ما و هواداران داماش گیلان به پاک سازی استادیوم شهید دکتر عضدی رشت پرداختند. این گروه دو روز قبل و در بازی سپیدرود بخشی از استادیوم را که مدت ها غرق در زباله بود را پاکسازی کرده بودند اما نکته جالب توجه اینکه هیات فوتبال گیلان با گذشت دو روز، همچنان کیسه های زباله را جا به جا نکرده بودند!