دیار وارش: دیدار تیم های شهرداری فومن و داماش گیلان در زمین باتلاقی آزادی فومن در حضور هفتصد هوادار دو تیم با یک گل به سود تیم میزبان خاتمه یافت. این دیدار با حواشی قابل پیش بینی نیز رو به رو بود. حاشیه نگاری دیدار شهرداری فومن و داماش گیلان از نگاه خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان را در ادامه خواهید خواند:

 

sh-Fouman---Damash--19--zNOMIys

 
-علی رغم بارش شدید باران حدود 150 هوادار داماش با اتوبوس های تدارک دیده شده از سوی باشگاه داماش و همچنین ماشین های شخصی به استادیوم کوچک آزادی فومن آمدند تا ازتیم محبوب خود حمایت کنند. در جایگاه در نظرگرفته شده برای هواداران داماش تنها 120 صندلی تعبیه شده بودند!
 
-علی فلاح سرمربی شهرداری فومن توسط هواداران داماش در ابتدای بازی مورد تشویق قرار گرفت. فلاح سابقه بازی در ریشه داماش گیلان (استقلال رشت) و هدایت تیم های پایه داماش را دارد.
 
-بارش شدید باران به شکل عجیبی زمین مسابقه را تبدیل به باتلاق کرده بود تا شرایط کار برای هر دو تیم سخت باشد و بازی روند فیزیکی تری به خود بگیرد. استفاده از تکنولوژی فرغون و بیل برای خارج کردن آب در بین دو نیمه از نکات جالب این دیدار بود.

 

sh-Fouman---Damash--19-1--zFCCKDc

 
-استادیوم کوچک آزادی فومن تنها در یک سمت دارای سکو بود و تنها یک در ورودی کوچک داشت. عبور تماشاگران تیم مهمان (داماش) از جلوی هواداران شهرداری فومن برای رسیدن به جایگاه خود، منازل مسکونی در اطراف استادیوم و همچنین نیمکت های کادر وبازیکنان که تنها هشت صندلی را در بخش مسقف خود داشت از دیگر نکات قابل توجه در این استادیوم بود.
 
-در حالی که تماشاگران داماش تنها در حال تشویق تیم محبوب خود بودند، حسن اشجاری بازیکن سابق ملوان و کاپیتان 37 ساله تیم شهرداری فومن که ید طولایی در حاشیه سازی دارد، قبل از ارسال اوت دستی در دقیقه 23 به سمت تماشاگران داماش آمد و با حرکتی شنیع، به فحاشی بر علیه مردم رشت و هواداران داماش پرداخت. این موضوع برای دقایقی موجب تنش در زمین و بر روی سکوهای استادیوم و مابین هواداران دو تیم شد.
در سابقه رفتارهای اشجاری می توان به فحاشی رکیک این بازیکن به تماشاگران دربازی پخش زنده  و اخراج وی به همین دلیل توسط باشگاه استیل آذین اشاره کرد.

 

sh-Fouman---Damash--16-1--BWNUEzD

 
-حضور تعدادی از تماشاگران با لباس تیم ملوان در بین تماشاگران شهرداری فومن از نکات قابل تامل و توجه حاشیه این بازی بود. هواداران شهرداری فومن پس از حاشیه سازی اشجاری و به تبعیت از برخی تماشاگران خاص به شدت به توهین برعلیه هواداران داماش پرداختند.متاسفانه این توهین ها به صورت جسته و گریخته تا پایان بازی ادامه داشت تا فضایی آلوده در استادیوم داخل شهر فومن ایجاد شود.
 
-شدت باران و گل آلود بودن زمین مسابقه سبب شد تا دو تیم در بین دو نیمه از لباس های دیگری استفاده کنند. شهرداری فومن که در نیمه نخست از لباس سفید استفاده کرده بود با لباس های راه راه سبز و سفید و داماشی ها نیز که از پیراهن های لاجوردی خود استفاده کرده بودند از لباس های سوم به رنگ سرمه ای در نیمه دوم استفاده کردند.

 

sh-Fouman---Damash--32--yHIFOPm

-در پایان بازی اسماعیل حاجی پور مالک و مهندس الطافی مدیرعامل داماش گیلان هنگام خروج هواداران داماشی از استادیوم تا اتوبوس، طرفداران را دلداری دادند تا عازم رشت بشوند.
حاجی پور در پاسخ به گلایه هواداران از نوع بازی تیم پاسخ داد: انشالله همین هفته با تشکیل هیات مدیره تصمیم مقتضی را جهت بهبود وضعیت تیم را اتخاذ خواهیم نمود.

-فرماندار فومن در حین برگزاری مسابقه در کنار اسماعیل حاجی پور مالک و مهندس الطافی مدیرعامل داماش گیلان به تماشای این دیدار پرداخت. مالک باشگاه داماش گیلان در انتهای مسابقه از عملکرد نیروی انتظامی در حفظ نظم استادیوم کمال تشکر را از رییس شورای تامین و فرماندار شهرستان فومن اعلام کرد.

 

sh-Fouman---Damash-hajipour-farmandar-fouman-12--xNBvTAm

 
-لیدرهای فومن در پایان بازی با اعلام عذرخواهی از هواداران رشتی خود را از حامیان داماش در سالهای گذشته قلمداد کردند که برای حمایت از تیم گیلان به استادیوم سردارجنگل می آمدند. آن ها اتفاقات پیش آمده را پیش بینی شده و به علت شیطنت داخل زمین و تعدادی از هواداران غیرفومنی حاضر در سکوی فومنی ها اعلام نمودند!