وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : لباس زرد به او نمی آمد…! عادت کرده بودیم حسین ابراهیمی را با پیراهن آبی پر رنگ داماش شهر باران ببینیم و وقتی سر تمرین نفت تهران رفتیم و او را با پیراهن زرد رنگ این تیم دیدیم برایمان عجیب بود.

دلش پر بود و کل مصاحبه پرحرارت حرف میزد اما هنوز دقایقی از خداحافظی مان نگذشته بود که زنگ زد و خواست تا برای حفظ حرمت ها بخش بخصوصی از حرف هایش را ننویسیم ما هم به رسم امانت همین کار را کردیم. مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان در شب مسابقه نفت تهران و داماش گیلان با حسین ابراهیمی هافبک راست اسبق داماش گیلان…

 

varesh-sport.com: چه شد که از داماش جدا شدی؟!

شاید در بحث جدایی من فقط30 درصد بحث مالی وجود داشته باشد اما 70 درصد دیگر مشکلاتی بود که در مورد بخش اعظم آن نمی خواهم چیزی بگویم. خوب هر بازیکنی دوست دارد که پیشرفت داشته باشد و بحث دیده شدن و تیم ملی هم وجود داشت. متاسفانه نگاه ها به داماش خیلی کم است و خیلی های می گویند اگر رضا مهدوی 5-6 سال پیش می رفت شاید الان 70-80 بازی ملی داشت.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

گاهی در افکار خودم که غرق می شوم، خیلی بابت جدایی از داماش احساس شرمندگی می کنم. اینکه می گویم داماش منظورم هواداران داماش است چون در واقع تمام هویت داماش از همین هوادارانش است وگرنه بازیکن پول یا چیز دیگری ندارد که به آن دلخوش باشد . شاید اگر داماش این هواداران را نداشت یک تیم معمولی بود اما چیزی که باعث شده سایر تیم ها از این تیم بترسند فقط هواداران است و همین ها باعث شدند که ما در سال های قبل تیم های بزرگ را شکست دهیم. من در این تیم بازی کرده ام و به خوبی میدانم که بازیکنان چقدر به این هواداران وابسته اند. باز هم می گویم که دلیل اصلی جدایی ام را بهتر است. انشالله یک روزی به یک نحوی دلیل رفتنم برای همه مشخص شود اما این را به قاطعیت می گویم که دلیل رفتنم پول نبوده است .

 

varesh-sport.com: به چه علت این دلیل اصلی را نمی گویی؟ به تو احترام نگذاشته اند؟

نه… من اصلا کاری برای این تیم نکرده ام و اگر هم کاری کرده ام وظیفه ام بوده و هیچ منتی هم نیست . یک سری حرف ها و برخوردها بوده که شاید برخی بازیکنان دیگر بتوانند با آن کنار بیایند اما من نتوانستم. من تمام حرف هایی را که نمی خواهم بگویم را به آقای مرغوب گفته ام. آقای مرغوب با جدایی بازیکن بومی خیلی مخالف است اما بعد از اینکه حرف هایم را گفتم، قبول کرد و گفت : انشالله که دوسال دیگر بر میگردی.

در آخر هم به ایشان گفتم که اگر باز هم فکر می کنند دلیل مالی است یک شرط نشدنی میگذارم و حاضرم قرارداد سفید دو ساله امضا کنم و ماهی 300 هزارتومان دستمزد بگیرم.

بنده خدا علی نظیف کار هفته دوم مصاحبه می کند و می گوید که بیایید و تکلیف تیم را مشخص کنید، چرا؟ نظیف کار اگر اشک مرغوب را نمی دید امضا نمی کرد یا محمد آبشک اگر ازدواج نمی کرد شاید نمی ماند . نه به خاطر اینکه چشم سفید باشند که بخواهند بروند… بازیکنی که از یک شهر می رود به خدا روی چشم سفیدی نیست. فقط بگویم که متاسفانه همیشه مرغ همسایه غاز است .

باور کنید منی که در این جای سرسبز بزرگ شده ام و میان این همه هوادار پرشور بوده ام، بعضی وقتا دلم در تهران می گیرد . بعضی وقت ها یک بازیکنی محبوب نیست و از یک شهر می رود ولی من که اینقدر رابطه خوبی با تماشاگران داشتم و حتی اگر یک بازی هم روز خوبم نبوده با من رفتار بدی نشده برای چه باید بروم؟! رفتنم فقط یک دلیل اصلی داشت…..

 

varesh-sport.com: چهار سال در داماش بودی و سال اول را که به عنوان پدیده مطرح شده بودی را اگر کنار بگذاریم شنیده ایم در سه سال بعد هم مبلغ دریافتی ات زیاد نبوده…دست است؟

سه سال160 میلیون دریافتی داشته ام . بخشی از پولم را بخشیدم و بخشی دیگر را هم که حدود 120 میلیون تومان است را اصلا قبول نکردند پرداخت کنند! البته من اصلا آن پول را نمی خواستم و کوتاه آمده بودم اما آن اوایل رفتنم صحبت از 40 درصد شد که من هم این بحث را مطرح کردم . طبق قانون بازیکن زیر 23 سال باید 20 درصد از مبلغ قراردادش را به تیم پیشین بدهد و 20درصد هم از قرارداد فصل گذشته، اما آقای عابدینی همه را با هم جمع زده بودند و گفتند 40 درصد قرارداد جدید . فعلا هم که این قضیه به نتیجه خاصی نرسیده است .

 

varesh-sport.com: اول حرف هایت گفتی نگاه ها به داماش کم است، یعنی چه؟

به هیچ وجه منظورم این نیست که داماش تیم بدی است…اصلا اینطور نیست منظورم نگاه به داماش است. کمک های کیروش سر تمرین نفت می آیند اما شما یک بار حتی سر بازی داماش با پرسپولیس و استقلال نمی بینید که آقای کی روش بیایند یا کمک شان را بفرستند. یا پارسال ما چند بازی را بدون تماشاگر و محروم بودیم؟ محروم کردید دیگر بازی را برای چه می برید قزوین که ما بازی را واگذار کنیم؟ مگر سه امتیاز کم است؟ یک تیم سر یک امتیاز قهرمان می شود یا سر یک امتیاز سقوط می کند . همین نفت سر یک امتیاز کمتر از فولاد آسیایی نشد… این ها چه چیزی را نشان میدهد؟

 

حسین ابراهیمی - داماش

 

varesh-sport.com: نفت چطور است؟ اینجا با این همه هوادار و نفت یک تیم بی هوادار…

درست است…به شخصه از اینکه پشتوانه ای به عنوان هوادار نداریم برایم زیاد جالب نیست اما از یک لحاظ تیم ما یکدست است و بازیکنی نداریم که بخواهد برای تیم حاشیه سازی کند یا به لحاظ سطح بازیکنی نداریم که با دیگران آنقدر فاصله داشته باشد که مغرور باشد . تیمی یکدست ، جوان و دونده…به نظرم این تیم می تواند جز 4-5 تیم بالای جدول باشد .

 

varesh-sport.com: در نفت با چه کسی ارتباط بیشتری داری؟

خانه من و پویا (نزهتی) در یک خیابان قرار دارد و با هم رفت و آمد خانوادگی هم داریم اما به غیر از او که در ملوان همبازی بودیم با امین حاج احمد ، رضا نوروزی و مهرداد اولادی خیلی جور هستم .

 

varesh-sport.com: این قضیه کارت قرمزت در بازی قبل چه بود؟

کارت زرد اول را قبول دارم چون واقعا بازیکن را زدم اما کارت زرد دوم را به هیچ وجه . توپ را از وسط زمین سانتر کردند و من استپ سینه کردم که اول خطای هند گرفت اما در ادامه داور در حرکتی عجیب به حرف رضا عنایتی و مرتضی کاشی که گفتند: "کارت داره" گوش داد و به من کارت زرد دوم را داد!

 

varesh-sport.com: میدانی که چقدر سر این کارت قرمزت حرف در آمد؟

بله شنیدم که بحث بازی با داماش را مطرح کردند اما اصلا چنین چیزی نبوده است . وقتی که وارد زمین شدم باور کنید اصلا یادم نبود که هفته بعدش بازی با داماش است . قبول دارم که بعضی بازیکنان ممکن است برای اخراجشان برنامه ریزی کنند اما خداوکیلی برای من اینطور نبود. من یک استپ سینه کردم و داور سوت زد که گفتم چه شده گفت: هند . به یکباره دیدم بازیکنان حریف آمدند وگفتند کارت دارد و داور هم کارتش را در آورد !

 

varesh-sport.com: کادرفنی و مسئولین نفت در این خصوص چیزی به تو نگفتند؟

نه هیچ کدام از مسئولین و کادر فنی هیچ حرفی به من نزدند و فقط فردای روز بازی آقا یحیی به من گفتند حسین چرا دیروز اینقدر عصبی بودی…

عصبانیت من به این خاطر بود که مجید حیدری در بازی پارسال ما با صبا که سه بر سه مساوی کردیم و پنالتی ما را نگرفتند هر سه بار که گل زدیم از سمت او بود و از او رد می شدم و به همین دلیل روی من عقده داشت . حتی یک فحش بد هم به من داد … در این بازی هم همان اول بازی یک خطای بد روی من انجام داد و من هم در ادامه یک جورایی به قصد او را زدم . البته کار من اشتباه بود و اگر قرار باشد یک بازیکن چنین رفتاری را داشته باشد که مسی باید همه را بزند و در هر بازی 4 بار با کارت قرمز بگیرد.

 

varesh-sport.com: برای بازی داماش و نفت به استادیوم می آیی؟

صد درصد . تا موقع گرم کردن در کنار زمین می مانم و پس از آن به جایگاه می روم. گل هم برای هواداران و سرمربی سفارش داده ام تا تقدیمشان کنم.

 

varesh-sport.com: باتوجه به اینکه در سالیان گذشته از بازیکنان محبوب داماش بودی ،فکر می کنی اگر در بازی حضور داشتی عکس العمل هواداران چگونه بود؟

نمی توانم چیزی را تصور کنم !

اما در این تمرین آخرم با نفت که توسط هواداران داماش تشویق شدم باز هم شرمنده شدم؛ اینجور چیزها را که می بینم دلم می خواهد بلندگو دستم بگیرم و در شهر فریاد بزنم که دلیل رفتنم پول نبوده است، اما وقتی نمی توانی همه چیز را بگویی بقیه هر طور حساب کنند فکر می کنند بخاطر پول بوده است. اگر بخاطر پول می خواستم بروم به فولاد می رفتم و 800 میلیون می گرفتم.

 

حسین ابراهیمی - کارلوس کی روش

 

varesh-sport.com: چه خاطره یا حرکت خوبی بر روی سکوها برایت شیرین تر بوده؟

خاطرات زیادی بوده است اما آن بنری که به زبان پرتغالی و خطاب به کی روش برایم زده بودند خیلی جالب بود.

 

varesh-sport.com: اولین باری که روی سکو تشویق شدی را یادت می آید؟

دقیقا یادم نیست اما اولین باری که خیلی تشویقم به من چسبید سال قبل بعد از رفتن محمد غلامی بود که با همان روش محمد من را تشویق می کردند . آن موقع انرژی بیشتری میگرفتم و مثلا اگر دقیقه 80 بود و این شعار را می شنیدم انگار دارم دوباره بازی را شروع می کنم و انرژی دقیقه یک بازی را داشتم و واقعا لذت می بردم.

 

varesh-sport.com: و حرف پایانی؟

قبل ازهر چیز از شما تشکر می کنم که وقت گذاشتید و به سراغ من آمدید.

وقتی دیروز به این شهر (رشت) آمدم دلم گرفت . این مردم واقعا به گردن من خیلی حق داشتند… کسانی که الان در داماش هستند شاید به اندازه کسی که از این شهر می رود قدر این تماشاگران را نداند و شاید تنها مرتضی ابراهیمی که در سایپا بازی کرد متوجه حرف من شود. من هر چه دارم از همین هواداران داماش است و فوتبالم را مدیون مردم رشت هستم .

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار

www.varesh-sport.com

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید