المپیاد استعدادیابی ورزش کشور در رشت با محوریت دو رشته شطرنج و تکواندو با حضور ۷۰۰ ورزشکار دختر و پسر در رشت برگزار می‌شود.
به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در نشست خبری نخستین المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته‌های شطرنج و تکواندو اظهار کرد: ۷۰۰ نفر از دختران و پسران در رشته‌های تکواندو و شطرنج در المپیاد استعدادیابی گیلان حضور دارند و برای المپیک ۲۰۲۰ حمایت می‌شوند.
مریم بخشی برگزاری چنین المپیادی را موجب خرسندی و افزایش انگیزه ورزشکاران نوجوان برشمرد و افزود: شورونشاط در استعدادیابی پنج‌روزه شطرنج و سه‌روزه تکواندو از بزرگ‌ترین هدف این المپیاد است و باید این روحیه در ورزشکاران افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به نام این المپیاد استعدادیابی گفت: دلیل برگزیدن نام «فک کاسپین» برای این المپیاد ورزشی، شناساندن این‌گونه جانوری خاص و معرفی آن به هم‌وطنان است.
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به قهرمان‌پروری در المپیادهای ورزشی اظهار کرد: استعدادیابی شروع کاری برای قهرمانی است و پس‌ازآن باید قهرمانان موردحمایت قرار بگیرند.
ابوالفضل صادقی با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی آمادگی کامل برای استعدادیابی ورزشی دارند افزود: دو هزار و 500 نفر در تمامی رشته‌ها در کشور منتخب و موردحمایت ورزش و جوانان قرار خواهند گرفت.
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه استعدادیابی ورزشی گیلان روز پنجشنبه هفته جاری در سالن یادگار امام برگزار می‌شود گفت: ۳۱۰ نفر در رشته شطرنج و ۴۱۰ نفر در رشته تکواندو از گیلان حضور خواهند یافت.
صادقی با بیان اینکه گیلان در شطرنج و‌ تکواندو همیشه قطب بوده افزود: گیلان در رشته‌های شطرنج و تکواندو همیشه روی سکوی برتر ورزشی بوده و امیدواریم استعدادهای دیگری در کنار قهرمانان شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه ۳۴ تیم از بانوان و آقایان در شطرنج و ۳۲ تیم از بانوان در تکواندو حضور دارند افزود: فرایند استعدادیابی شطرنج پنج روز و تکواندو در سه روز به پایان می‌رسد.
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به فراهم‌سازی امکانات به‌صورت رایگان برای استعدادهای ورزشی در استان خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش جوانان علاوه بر فراهم‌سازی امکانات لازم برای شرکت‌کنندگان به‌صورت رایگان، شناسنامه جامعی از وضعیت استعدادهای برتر در تمامی رشته‌ها تشکیل می‌دهد.