وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داربی گیلان در لیگ برتر جوانان با تساوی خاتمه یافت.

به گزارش وارش اسپرت، در چارچوب نخستین هفته از رقابت های لیگ برتر جوانان کشور عصر امروز تیم های جوانان داماش گیلان و ملوان انزلی در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت با هم رو در رو شدند که این تقابل در نهایت با نتیجه تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

 

ابتدا این داماش گیلان بود که روی حرکت ترکیبی و سانتر کوتاه محمدرضا نقدی پور به یک ضربه پنالتی دست یافت که این توپ را همایون پورابراهیم به زیبای هر چه تمامتر به تاق دروازه ملوان دوخت. در دقیقه 45 ملوانی ها که زیر فشار حملات جوانان داماش بودند و یک توپ هم به شکلی خطرناک به دیرک دروازه شان خورده بود، بر روی یک ضد حمله توانستند دروازه داماش را باز کنند تا بازی به تساوی کشیده شود.

نیمه دوم بار دیگر داماشی ها اینبار روی یک ضربه کرنر ارسالی و ضربه سر بازیکن شماره 9 خود، محمدصبوری به گل دوم دست یافت اما در دقیقه 86 ملوان باز هم بر روی یک ضد حمله و جاماندن مدافعان توانست توسط جواد گشتی به گل تساوی دست یابد تا در نهایت این دیدار با تساوی دو بر دو خاتمه یابد.

 

 * نکات برجسته و در حاشیه بازی

 

– تیم های پایه ای داماش که از لباس های دوسال گذشته داماش (آبی با رگه های قرمز) استفاده می کنند در رده جوانان نیز از همین لباس ها استفاده کردند. البته تفاوت نصب لوگو باشگاه بر روی لباس ها بود در حالی که مشخص نیست چرا پیش از این علاوه بر عدم درج نام یک اسپانسر لوگو هم بر روی لباس ها الصاق نمی شد.

 

– همچون دو رده دیگر پایه ملوان (امید و نوجوانان) بازیکنانی در ترکیب این تیم حضور داشتند که به لحاظ جثه و قواره چندان به این رده سنی نمی خوردند و باید دید آیا فدراسیون راهکارهایی برای زیرنظر تیم ها به لحاظ صغر سنی در نظر گرفته است یا خیر که این ابهامات وجود نداشته باشد؟!

 

– حدود 200 تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند .

 

– داوری این دیدار هرچه به اتمام مسابقه نزدیک تر می شد عجیب تر می شد! بازیکنان ملوان در چندین صحنه با وجود آنکه خود بازیکن داماش را دچار مصدومیت می کردند از بیرون زدن توپ امتناع میکردند و وقتی هم توپ به بیرون می رفت داور نسبت به سلامتی بازیکن احساس مسئولیتی نمی کرد و در یکی از صحنه ها نیز پس از چند حرکت بازیکن مصدوم بیرون رفت تا تعویض شود.