وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش گیلان در این روزها ، بحرانی ترین لحظات حیات خود را تجربه می کند ، سرنوشت این تیم گیلانی امروز یکی از دل نگرانی های مردمی است که عاشقانه این تیم را دوست دارند ؛ مردمی که چشم انتظار هستند تا مسئولان و بزرگان فوتبال این سرزمین به این دردانه دوست داشتنی یاری برسانند ، روایتهایی که در پی می آید نگاهی دارد به شرایطی که این تیم امروز در آن قرار گرفته …

 

روایت اول

فصل گذشته در چنین روزهایی مربی جوان اما نام آشنای گیلان با حمایت همه جانبه هواداران داماش سکان هدایت این تیم را به عهده گرفت و در بازی هایی که کارشناسان فوتبال برای داماش شانس زیادی قائل نبودند به نتایجی دست یافت که خاطره خوش آن هرگز از یاد هواداران این تیم شمالی نخواهد رفت. مردی که آنچنان در دل هواداران جا باز کرده بود که علی رغم نتایج نا امید کننده داماش در هفته های اخیر و با وجود انتقادات بسیار بر نوع عملکردش حتی از نگاه همین هواداران، اما هرگز از سکوها فریاد اعتراض آمیز نسبت به او را نشنید . بدون شک افشین ناظمی یکی از سرمایه های فوتبال گیلان است که به حاشیه رفتنش می تواند لطمات سنگینی بر فوتبال گیلان وارد کند . مربی جوانی که حاشیه های داماش بخصوص در نیم فصل دوم هرگز اجازه نداد تا او به معنی واقعی از لحاظ فنی مورد آزمون قرار بگیرد.

 

حاشیه هایی که این مربی جوان متاسفانه هرگز نتوانست برای کنترل آن به راهکاری دست یابد ، شاید جمله " یک روز خوش مربیگری در داماش نداشتم" از زبان او ، خود گویای حوادث و حواشی تلخی است که اینروزها بر داماش گذشته است . جدا شدن افشین ناظمی از داماش را بدون شک نمی توان با رفتن دیگر مربیان این تیم مقایسه کرد ، و یکی از دلایل اثبات این ادعا ، صحبتهای او در برنامه تلوزیونی 90 است که حتی تحسین مجری این برنامه را نیز برانگیخت . مردی که سالهای سال در کنار این تیم روزهای تلخ و شیرین بسیار ، تجربه کرده را هرگز نمی توان از این تیم جدا شده دانست چرا که داماش خانه اوست و درهای این خانه همیشه برویش باز خواهد بود .

 

روایت دوم

در شش هفته مانده به پایان لیگ ، علی نظر محمدی دروازبان محبوب رشتی ها عهده دار هدایت این تیم بحران زده شد. مربی جوانی که شاید با یکی از چالشی ترین مراحل حرفه ایی خود روبه رو می شود . بدون شک جدا از نواقص فنی که در بازی داماش به وضوح دیده می شود، یکی از اصلی ترین مسئولیتهای او برخورد و کنترل حواشی مخربی است که متاسفانه داماش را از تیمی منسجم و یکدل خارج کرده . علی نظر محمدی خود به طور کامل از این مشکلات خبر داشته و نتیجه مماشات و کوتاه آمدن در برابر این حواشی را به وضوح دیده است . وجه تمایز داماش با سایر تیمهای لیگ ارتباط عمیق و یکدلی تحسین برانگیز هواداران و بازیکنان تیم بوده که متاسفانه با حوادث تلخ و عملکرد و مصاحبه های نابجا مورد آسیب قرار گرفته ، ترمیم این زخم و بازگرداندن داماش به همان تیم هماهنگ و یکدست سابق که تشکیل شده از هواداران، بازیکنان ، کادر فنی و مدیریت بود ، می تواند اولین گام برای رسیدن به اهداف مورد نظر باشد . این مربی جوان خود بهتر می داند که داماش بدون رسیدن به فاکتور یاد شده هرگز نمی تواند از بحران ایجاد شده به سلامت و سربلندی عبور کند . به عبارت دیگر تنها با حل این مشکل می توان امیدوار بود که علی نظر محمدی این فرصت را پیدا می کند تا توان فنی خود را اثبات بنماید.

 

روایت سوم

قرار گرفتن مجید جهانپور به عنوان مدیر فنی داماش شاید همان تکه پازل گم شده ای است که این تیم برای آن بهای سنگینی پرداخت کرده اما هنوز ساعاتی از پخش این خبر خوشحال کننده نگذشته بود که خبر عدم موافقت حهانپور برای پیوستن به داماش دلهایی که برای لحظاتی نسبت به آینده این تیم امیدوار شده بود را همچنان در نگرانی فرو برد . وجود مجید جهانپور با کوله باری از تجربه ، درایت و آرامش در کنار مربی پر انرژی و جوان داماش می توانست ترکیبی ایده ال برای هدایت تیمی باشد که این روزها به شدت به جسارت و درایت نیازمند است. شخصیت قابل احترام جهانپور در بین هواداران و بازیکنان می توانست به حل بسیاری از مشکلات داماش کمک کند ، مشکلاتی که در غیاب چنین چهره ای و جایگرینی افرادی نالایق در گذشته، متاسفانه پاشنه آشیل داماش را شکل داد . البته شاید بتوان عدم پذیرش چنین مسئولیتی را تا حدی درک کرد اما مجید جهانپور بدون شک می داند که اینروزها خیل عظیمی از مردم گیلان و هواداران فوتبال نگران داماش بحران زده و مظلوم هستند . و بسیاری امیدوارند که وجود مردی مانند او می تواند داماش شهر باران را به روزهای اوجش برگرداند… در اینکه شرایط سختی در مقابل این بزرگ فوتبال گیلان قرار خواهد گرفت تردیدی نیست و بدون شک هیچ کس او را در قبال عدم موفقیت احتمالی مقصر نخواهد دانست، اما شاید سکوت و به نظاره نشستن سقوط دردانه شهر رشت در حالی که دست نیازش را بسویش دراز کرده بوده ، طعم تلخی خواهد بود که هرگز از یاد مردی چون مجید جهانپور نخواهد رفت .

 

نگارنده: مجید محمدی

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان