فصل 95-96 با تمام فراز و نشیب هایش برای داماش گیلان تمام شد و عملکرد سینوسی لاجوردی پوشان در نتیجه گیری، مانع از صعودش به لیگ یک شد.

در طول فصل سعی کردیم با تمام انتقاداتی که وارد بود سکوت کنیم و به عنوان رسانه ی هواداری داماش، از تمام ارکان باشگاه حمایت لازم را انجام دادیم، اما در این مقاله سعی داریم تا بی پرده و به طور کلی اتفاقات فصلی که گذشت را واکاوی کنیم و اصلا قصد تخریب شخصی را نداریم بلکه در طول فصل ایراداتی را که مشاهده کرده بودیم را به رشته تحریر در می آوریم:

 

اپیزود اول: ناهماهنگی بازیکنان بلای جان تیم نوپای داماش!

تیم امسال داماش، به مانند پازلی بود که بیشترین ضربه را از ناهماهنگی درون تیمی خورد. نوپا بودن شاکله ی تیمی داماش در فصلی که گذشت امری طبیعی بود، چرا که سقوط داماش از لیگ یک موجب جدایی اکثر بازیکنان تاثیرگذار از این تیم شده بود و از سویی دیگر ترافیک شدید در پست هافبک میانی و کمبود بازیکن در پست هایی نظیر دفاع چپ، مهاجم و … نشات گرفته از سپردن سکان هدایت داماش به یک مربی غیربومی و بی اطلاع از جو فوتبال رشت بود؛ هرچند که منصفانه نمی توان کتمان کرد اکثر بازیکنانی که از بیرون جذب شدند ، سابقه حضور در جام باشگاه های آسیا، لیگ برتر و لیگ یک را داشته اند و بازیکنانی که از لیگ دو جذب شدند نیز از بهترین های تیم فصل گذشته خود بودند و سوالی پیش می آید مگر دیگر تیم های لیگ دو از چه بازیکنانی بهره می بردند؟

از سویی دیگر، صعود سپیدرود دیگر تیم رشتی به لیگ یک و انتخاب مجدد نظرمحمدی که تخصص خاصی در تیم بستن ابتدای فصل دارد (داماش 93-94 و سپیدرود 94-95) به عنوان سرمربی سپیدرود موجب شد تا علاوه بر بازیکنان فصل گذشته حتی گزینه های مدنظر داماش، سپیدرود بدون پول اما لیگ یکی را به داماش متمول و البته تا آن موقع بدون امتیاز شرکت در لیگ کشوری را ترجیح دهند چرا که داماشی ها در حالی پای مذاکره با بازیکنان می رفتند که در مراحل مذاکره برای خرید امتیاز لیگ دویی بودند! اما با تمام این تفاسیر نمی توان از شکل جذب بازیکن در برخی پست ها که کمبود در آن حس می شد عبور کرد.

 

داماشی ها در طول فصل و با نظر مساعد سرمربی جدید خود اقدام به انعقاد قرارداد با پنج بازیکن کردند که به غیر از متوسل زاده و صبوری، دیگر خریدهای جدید نتوانستند گره ای از ضعف فنی تیم باز کنند. البته نباید از یاد برد جذب بازیکن در طول فصل و با توجه به گزینه های موجود به طبع دشوارتر نسبت به ابتدای فصل است.

 

همه موارد فوق را گفتیم اما از حاشیه سازان نگفتیم… در ابتدای فصل که با تغییر و تحولات مالکیتی و مدیریتی باشگاه داماش گیلان همراه شده بود، دست منفعت طلبانه برخی افراد از ساختار نوپای باشگاه داماش گیلان دور شد تا دیگر داماش حیات خلوت آن افراد نباشد اما همان چسبیده ها و لمپن هایشان در خفا اقدام به جو سازی بر علیه تیم کردند تا در روز موعود فریاد وامصیبتا سر بدهند! تا حدی که در سخت ترین شرایط مسابقات این زخم بیرون زد و جو برخی سکوها بر علیه بازیکنانی شد که باید تا انتهای فصل داماش را همراهی می کردند و به خوبی در دور نهایی مسابقات، اثرات و استرس های ناشی از آن در ساق بازیکنان نظاره می شد.

 

اپیزود دوم(کادرفنی) و اپیزود سوم(مدیریت) در یادداشت های بعدی…