فصل 95-96 با تمام فراز و نشیب هایش برای داماش گیلان تمام شد و عملکرد سینوسی لاجوردی پوشان در نتیجه گیری، مانع از صعودش به لیگ یک شد.

در طول فصل سعی کردیم با تمام انتقاداتی که وارد بود سکوت کنیم و به عنوان رسانه ی هواداری داماش، از تمام ارکان باشگاه حمایت لازم را انجام دادیم، اما در این سلسه مطالب سعی داریم تا بی پرده و به طور کلی اتفاقات فصلی که گذشت را واکاوی کنیم و اصلا قصد تخریب شخصی را نداریم بلکه در طول فصل ایراداتی را که مشاهده کرده بودیم را به رشته تحریر در می آوریم:

 

*اپیزود دوم(کادرفنی): انتخابی از روی اجبار!

انتخاب رامیز محمداُف در ابتدای فصل به عنوان سرمربی داماش به یکی از جدی ترین انتقادات فوتبال دوستان رشتی تبدیل شده است. انتقاداتی نظیر جذب بازیکن از روی فیلم، ترافیک در خط میانی، جذب بازیکنان غیربومی در لیگ دو و … که نشات گرفته از عدم شناخت کافی سرمربی باکوئی و سابق داماش از جو فوتبال رشت بود. البته سلامت و صداقت رامیز از خصوصیات غیرقابل کتمان سرمربی اسبق داماش بود.

گرچه انتخاب رامیز محمد اُف در ابتدای فصل حکایت هندوانه دربسته است اما نباید از یاد ببریم که انتخاب این مربی خارجی، انتخاب فنی نبود بلکه حکایت همان ضرب المثل است که می گوید: اول وجود و بعداَ سجود بود تا از این طریق اسپانسر باکوئی داماش برای تیمی که هم زبانش سکاندار هدایتش است، جهت سرمایه گذاری بیشتر ترغیب شود.

بعد از جدایی رامیز محمداُف از داماش، مالک باشگاه در تماس تلفنی با هادی طباطبایی توانست رفیق دیرینه اش را ترغیب به پذیرفتن هدایت داماش بکند تا به این ترتیب “بازگشت شیر کپنهاگ به خانه” به تیتر یک رسانه های کشوری تبدیل بشود.

طباطبایی در اولین تجربه سرمربی گری اش روزهای پر فراز و نشیبی را با داماش سپری کرد، تیم طباطبایی همان قدر که در خانه قدرتمند ظاهر می شد، اما در خارج از خانه ناکام بود تا حدی که مدیر روابط عمومی باشگاه بعد از یک تساوی خارج از خانه، طلسم شکنی داماش را تیتر کرد.

طباطبایی در مدتی که در داماش بود ابتدا سعی کرد نظم تیمی را سر و سامان بدهد که گهگاهی سخت گیری هایش موجب عدم استفاده از بازیکنان کلیدی در بزنگاه های حساس شد، اما طباطبایی حاضر نبود اصولش را زیر پا بگذارد. قطعا طباطبایی ابتدای مسیر مربیگری است و تجربه داماش می تواند برایش در ادامه مفید باشد تا فوتبال رشت در آینده ای نزدیک مربی بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کند.

شنیده ها در اطراف تیم، حکایت از احتمال قطع همکاری هادی طباطبایی و باشگاه داماش در فصل آینده دارد و این شنیده ها زمانی موثق تر می شود که این روزها شایعه نزدیکی یک از مربیان بومی اسبق فوتبال رشت به داماش بیش از پیش به گوش می رسد!

 

اپیزود اول: ناهماهنگی بازیکنان بلای جان تیم نوپای داماش!