وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان علی رغم یک بازی برتر مغلوب پرسپولیس شد تا لقب دوبله سوبله شده با پیروزی داماش به پرسپولیس تعلق نگیرد .

 

به گزارش وارش اسپرت در چارچوب هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران ، تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم آزادی تهران مهمان پرسپولیس بود که علی رغم یک بازی برتر با یک گل مغلوب حریف تهرانی خود شد . تک گل این دیدار توسط حسین ماهینی در دقیقه 39 از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رسید .

داماش با این شکست همچنان 24 امتیازی و در رتبه سیزدهم جدول رده بندی باقی ماند . داماش گیلان جمعه 6 بهمن از هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت از مس کرمان پذیرایی خواهد کرد .

 

آمار ، گزارش و حواشی بازی در ادامه مطلب

پرسپولیس 1 (دقیقه 39 حسین ماهینی)-0 داماش

نتیجه بازی رفت: داماش 1-0 پرسپولیس

تماشاگر: سی هزار نفر – هوا: آفتابی

داور: تورج حق وردی – کمک داوران: محسن فریمانی ، بهرام کیانی

کارت زرد:محمد مختاری دقیقه 31،دقیقه 50 محمدرضا مهدوی،محمد آبشک دقیقه 82 (داماش)

 

پرسپولیس تهران : نیلسون،جلال حسینی،محسن بنگر،مهرداد پولادی،حسین ماهینی،رضا خقیقی،کریم انصاری فرد(از دقیقه 78 هادی نوروزی)،عادل کلاه کج(از دقیقه 61 میثم نقی زاده)،محمد نوری،غلامرضا رضایی،مارکو پروویچ(از دقیقه 69 امیر حسین فشنگچی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

داماش گیلان : میلاد فراهانی،علی رضا نظیف کار،محمد مختاری،ملو داسیلوا،ابوذر رحیمی،محمد آبشک،حسین ابراهیمی،علی رضا جهانبخش(از دقیقه 75 سعید حلافی)،هادی سهرابی(از دقیقه 67 افشین چاووشی)،امین متوسل زاده(از دقیقه 80 نیکبخت واحدی)،محمدرضا مهدوی

سرمربی : حمید درخشان

 

شرح بازی:

دو تیم دوازدهم و سیزدهم جدول در حالی در تهران مقابل هم قرار گرفتند که هرکدام با شرایطی خاص گام به زمین گذاشتند.پرسپولیس با یحیی گل محمدی که این روزها خوب نتیجه می گیرد آمده بود تا همچنان به مثال بازی های پیشین نتایج بد دور رفت را جبران کند و بازهم به روند صعودی خود ادامه دهد وگام به گام بالا رود و از رتبه ی لعتی دوازدهم کنده شود. از سوی دیگر داماشی ها که در رشت هر دو تیم قرمز و آبی تهران را برده بودند  می خواستند در تهران هم حداقل امتیاز را کسب کنند و دست خالی به خانه بازنگردند. این در حالی بود که هر دوتیم چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشتند.پرسپولیس بدون کریمی و مهدوی کیا و داماش بدون رودباریان،کبه،حاجتی،کوشکی و مرتضی ابرهیمی به میدان آمده بودند.

نیمه اول بر خلاف انتظار با میدان داری داماش آغاز شد.به طوری که تا دقیقه بیست و پنج مالکیت توپ 59-41 به سود شمالی ها بود.البته آنها از برتری عددی خود استفاده ای در این دقایق نکردند و شاید تنها موقعیت آنها شوت مهدوی بود که با فاصله به خارج رفت.در ادامه پرسولیسی ها کمی به خود آمدند و توانستند چند حمله پی در پی اما کم جان روی دروازه داماش ترتیب دهند که مهمترینشان شوت پشت محوطه جریمه پروویچ بود که به خارج رفت. دقیقه 39 مهمترین اتفاق بازی برای پرسپولیس روی داد.جایی که تک به تک رضایی با فراهانی به پنالتی و گل پیروزی بخش پرسپولیس منجر شد.پس از گل داماشی ها دست به حمله زدند که مهمترینشان فرار حسین ابراهیمی از جناح راست پرسپولیس و سانتر او برای متوسل زاده بود،شوت کم جان او را نیلسون به سختی از روی خط دروازه برگشت داد،ضربه ریباند را ابراهیمی نواخت که این بار ماهینی از خط دروازه دفع کرد.داماشی ها اعتقاد داشتند که ماهینی با دست این کار کرد. پس از این صحنه داور سوت پایان را به صدا در آورد تا پرسپولیس با برتری به رختکن برود.

 

نیمه دوم : در این نیمه هم به تیم داماش از ابتدا عنان بازی را در دست گرفت،منتها بر خلاف نیمه اول تا پایان بازی سوار توپ و میدان بود و پرسپولیس را در زمین خود محبوس کرده بود.نخستین موقعیت خطرناک بازی شوت آبشک در دقیقه 52 بود که از فاصله ای نزدیک به بیرون رفت.در دقیقه 65 سانتر خطرناک داسیلوا با ضربه سر متوسل زاده همراه شد که توسط نیلسون به سختی مهار گردید. در ادامه بازی که انگار یک گله شده بود مهمترین موقعیت داماش در دقیقه 70 حاصل شد که سانتر داسیلوا و ضربه سر مهدوی با فاصله بسیار نزدیک از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت. درخشان وقتی دید تیمش آن برندگی را برای گلزنی ندارد دست به سه تعویض پیاپی در خط تهاجم تیمش زد و در طرف دیگر گل محمدی نیز با آوردن نوروزی و فشنگچی می خواست یک روح تهاجمی به تیمش بدهد که البته چندان موفق نبود.

حملات داماش توسط گلنزنهایش یکی پس از دیگری به هدر می رفت که شاهکار آن سانتر تمام و کمال حسین ابراهیمی و موقعیت تک به تک سعید حلافی داخل محوطه شش قدم پرسپولیس بود که با بی دقتی محض این بازیکن به هوا فرستاده شد.

پرسپولیس که از کسب سه امتیاز و نگرفتن کارت زرد توسط بازیکنان دو کارته اش کاملا راضی به نظر می رسید با اداره بازی توانستند سه امتیاز شیرین را در روزی که بیشتر از یک نیمه در زمین خود حبس بودند به کیسه بریزد.این البته اتفاق خوبی برای پرسپولیس هست،روح و میل پیروزی حتا در روزی که شایسته اش نبودند در تیم وجود دارد.در سوی دیگر داماش و درخشان در چندمین بازی پیاپی در حالی که شایسته برد و کامیابی بودند به دلیل نداشتن چند گلزن تمام و کمال و شش دانگ از آن محروم شدند و این بار به موقعیت سنجی پرسپولیس باختند.حالا درخشان باید راه چاره را در جایی دیگر جستجو کند.

 

شرح گلها:

پرسپولیس 1-0 داماش : فرار غلامرضا رضایی در عمق دفاع پرسپولیس و تک به تک او با فراهانی موجب سرنگونی او شد .ضربه پنالتی را حسین ماهینی برخلاف جهت فراهانی به گل تبدیل کرد.

 

بهترین بازیکن : شاید در روزی که پرسپولیس برنده شده باشد باید از تیم برنده بهترین را انتخاب کرد.مثلا حسین ماهینی که یک گل زد و یک توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.یا نیلسون که یک تنه در برابر حملات داماشی ها مقاومت کرد.اما واقعیت این است که داماش در این بازی بهتر بازی کرد و در بین آنها حسین ابراهیمی یکی از بهترین ها بود.او بارها با فرارهایش و سانترها و پاس های خطرناکش مهاجمان تیمش را در موقعیت عالی قرار می داد.مهاجمانی که هیچکدام قدرشناس این پاسها نبودند.

 

در حاشیه

 

– 350 هوادار داماش گیلان از رشت به طور سازماندهی شده برای این بازی اعزام شده بودند . همچنین به غیر از این تعداد حدود 700 هوادار گیلانی دیگر نیزدر استادیوم حاضر بودند . این هواداران اکثرا گیلانی های مقیم پایتخت بودند و عده ای نیز با ماشین های شخصی از استان گیلان و رشت خود را به استادیوم رساندند .

 

– شعار گیلانی با غیرت از شعارهای جالب توجه ای بود که چندین بار در استادیوم آزادی و در سکوت هواداران پرسپولیس طنین انداز شد .

 

– داوری عجیب و پر از اشتباه این بازی باعث عصبانیت هواداران ، بازیکنان و کادرفنی داماش گیلان شده بود . داور در اقدامی عجیب از خطاهای پرسپولیس ها چشم پوشی می کرد و از دادن کارت به بازیکنان این تیم خودداری می کرد تا بدین شکل در بازی داربی هفته آینده پرسپولیس محرومی را نداشته باشد !

هواداران داماش با شعارهایی بدور از توهین شدیدا به داوری این دیدار اعتراض کردند. آنها با نشان دادن پول نیز اعتراض خود را به داوری نشان دادند .

 

– جمعی از هواداران داماش گیلان با همراهی "گروه شهر ایده آل ما " در پایان بازی سکوهای بخش مهمان را زباله زدایی کردند .

 

– پس از پایان بازی دوربین برنامه نود به سمت هواداران معترض داماش آمد و به تهیه گزارش پرداخت .

 

– چند اتوبوس هواداران داماش ، همزمان با اتوبوس بازیکنان و کادرفنی داماش گیلان به رشت رسید تا همین امر سبب شود این دو گروه در جلوی کوچه باشگاه با یکدیگر به گفتگو بپردازند . هواداران داماش در مقابل اظهار تاسف بازیکنان به خاطر شکست به آنها دلداری دادند و بابت بازی خوبشان از آنها تشکر کردند .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید