وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : همه ساله با آغاز نوروز و سفر صدها هزار از هم میهنانمان به شمال، رشت به عنوان پایتخت شمال کشور کانون توجه و مرکز گردهم آمدن اقوام ایران بزرگ، حال و هوایى دیگر دارد و امسال هم که به دلیل فشار اقتصادى از شمار مسافرت هاى خارجى کم گردیده، تعداد این مسافران فزونى یافته است. و گویى به همین دلیل است که سازمان لیگ تصمیم گرفته که رشت تنها شهرى باشد که در نوروز میزبانى تیمى از یک استان دیگر را بر عهده داشته باشد. نبردى که بین دو تیم پر طرفدار لیگ ما انجام خواهد شد و به یقین ورزشگاه عضدى رشت لبالب از تماشاگر مشتاق خواهد شد.

 

آغاز یک پایان، با یک قرعه منحصر به فرد

اما اهمیت و حساسیت مسابقه دو تیم داماش و تراکتور تنها به دلیل خیل هواداران مشتاقش نخواهد بود، اصل حساسیت این داستان از این روست که این مسابقه آغاز یک تورنمنت پنج هفته اى براى پسران شهرباران است که طى آن داماشى ها یک تنه توانایى آن را دارند که قهرمان و نایب قهرمان لیگ و جام حذفى، حتی کاندیداهاى سهمیه لیگ قهرمانان را مشخص کنند و البته تیمهاى سقوط کننده را هم. چرا که داماش باید در پنج هفته متوالى به دیدار تراکتور،نفت تهران، سپاهان و استقلال در لیگ و پرسپولیس در نیمه نهایى جام حذفى برود.به نوعى این شروع سناریویى است که طى آن داماش لیگ را آن گونه که مى خواهد به پایان مى رساند.

 

شاید کمتر اتفاق بیفتد که قرعه حکم دهد یک تیم باید در پنج مسابقه به دیدار تیمهاى اول تا ششم جدول برود، آن هم در هفته هاى پایانى. برد، باخت یا مساوى داماش در هر کدام از این بازى ها همانقدر که در سرنوشت خودش تاثیر دارد به همان نسبت و البته شاید هم بیشتر براى تیمهاى دیگر سرنوشت ساز است. و اصلا نکته مهم این بازى ها در همین است که چون داماش هنوز ماندنش در لیگ قطعى نشده نمى خواهد و نمى تواند که این بازى ها را سرسرى بگیرد و نسبت به آن بى تفاوت باشد و از این روست که نگاه تیمهاى سقوط کننده هم به بازى هاى داماش است.

 

به روایت دیگر از این پس نتیجه هر بازى داماش علاوه بر اینکه براى دو تیم داخل زمین حایز اهمیت است براى تیمهاى بالا نشین و در حال سقوط هم به همان نسبت مهم خواهد بود.داماش مى تواند با بردن تراکتور و سپاهان پیش از هفته پایانى تاج قهرمانى را بر سر آبى پوشان بگذارد و یا بر عکس با امتیاز دادن به هر کدام از آنها و بردن استقلال در ایستگاه آخر قهرمانى را از آنها بگیرد.و در پایین جدول، گرفتن امتیاز کامل بازى هاى پیش رو از سوى داماش یعنى امضا شدن سند سقوط آلومنیوم و ذوب و به خطر افتادن موقعیت فجر و ملوان و سایپا براى پلى آف و صد البته باخت داماش در بازى هاى فوق یعنى جابجا شدن این تیم با ذوب یا آلومنیوم.

 

حواشى داماش بودار است؟

و چیزى را که نباید فراموش کرد حضور داماش در جام حذفى است که مى تواند در رشت با بردن قرمز پوش هاى تهران همه ى آرزوهاى تیم کهکشانى لیگ را براى آسیایى شدن نقش برآب سازد و خود در کمال ناباورى مدعى لیگ قهرمانان شود و یا با باخت امید آسیا را براى پرسپولیس زنده نگه دارد.

و این از بد شانسى مردمان شهرباران است که درست در این روزهاى حساس گروهى به مانند موریانه بر روح و جان این تیم افتاده اند و دارند آرامش را از داماش دور مى کنند. اتفاقى که فقط به نفع رقیبان داماش است و خون دلش براى مردم شهرباران. از این رو است که یک شایعه ى قوى در رشت دهان به دهان چرخیده که فرداى بازى جام حذفى همه چیز در داماش گل و بلبل مى شود!!

 

شمالى ها خاطره ساز مى شوند؟

اما حتا اگر داماشى ها شب عید را بدون پول سر کرده باشند، سایه شوم دعواى مدیریتى را بالاى سر خود داشته باشند و هر روز یکى بیاید و حاشیه اى تازه برایش بسازد و هزار مشکل دیگر، هیچکدام شان براى خیل هواداران دو آتشه و متعصب داماش دلیلى بر ناامیدى و عدم نتیجه گیرى در این بازى هاى دشوار نخواهد بود، مخصوصا که اگر نظرى به نتایج امسال داماش در برابر این تیمها بیندازیم: داماش با تراکتور در تبریز مساوى کرده و در جام حذفى برنده از میدان خارج شده است. پرسپولیس را در حالى که داماش حدود یک نیمه ده نفره بود در رشت شکست داد و در تهران در حالى که شایسته حتا برد بود، یک بر صفر بازى را واگذار کرد و استقلال را بک بر صفر و نفت را دو بر صفر مغلوب کرد و تنها سپاهان را امسال نتوانسته مغلوب کند و در اصفهان بازى را واگذار کرد.

رشتى ها امیدوارند تا با سربلندى در این آزمون هاى دشوار هم براى خود افتخار بیافرینند و هم سند فوتبال پاک را امضا کنند و آن را به همه ى ایران تقدیم نمایند. آنها در این راه بیش از هر چیزى روى قول مدیرعامل خود حساب کرده اند. عابدینى روز دوشنبه در مجمع کانون هواداران داماش اعلام کرد: کارى مى کنیم که این بازى ها براى همه ى شمالى ها خاطره ساز شود، خاطره اى شیرین و ماندگار که سالها از آن به نیکى یاد کنند…. آرزویى که همه ى فوتبال ایران امید محقق شدنش را دارند.

 

 

نگارنده : رادنی دیدار

سایت گل

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید