وارش اسپرت:

 

تیم فوتبال داماش گیلان در ادامه روند خوب خود موفق شد تیم نفت مسجد سلیمان را در رشت با نتیجه 3 بر یک شکست دهد تا علاوه بر تداوم صدرنشینی و نزدیک شدن به لیگ برتر ، انتقام اتفاقات بازی رفت و تساوی در دقیقه 90 را از این تیم بگیرد.

 

داماش بازی را کاملا طوفانی آغاز کرد به نحوی که هنوز 3 دقیقه از زمان بازی نگذشته بود که با حرکت تیمی بازیکنان داماش، افشین چاوشی در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با چند حرکت ریز و یک ضربه بغل پای تماشایی توپ را به قعر دروازه تیم نفت دوخت تا خیلی زود استادیوم سرپا هیجان شود. پس از این گل شرایط دو تیم از لحاظ موقعیت های نصفه و نیمه برابر بود اما از دقیقه 20 بازی بار دیگر این تیم داماش بود که بهره گیری از تماشاگران و تشویق های آنها بهتر و کاملا روانتر از تیم مسجد سلیمان عمل میکرد و چیزی که بیشتر از همه چیز در کل این مسابقه مثل همیشه دیده میشد پاسکاری های منظم بازیکنان داماش بود.

 

در دقیقه 35 مسابقه و بر خلاف جریان بازی تیم نفت مسجد سلیمان در یک ضد حمله تند تیز و یک سانتر از بازیکنان این تیم و در نهایت ضربه سر یوسفی بازیکن نفت صاحب گل تساوی شد.پس از این گل بازی روندی کاملا متعادل گرفت تا دو تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به رختکن بروند.

 

با شروع نیمه دوم باز هم این تیم داماش گیلان بود که بازی را در اختیار گرفت و اینبار تا پایان مسابقه این روند را حفظ کرد به نحوی که تیم نفت در این نیمه تنها یک موقعیت بر روی دروازه داماش ایجاد کرد که آن هم از بالای دروازه علی نظرمحمدی به بیرون رفت.

باز هم حرکت تیمی و تاکتیکی در دقیقه 50 مسابقه تاثیر گذار بود و محمد آبشک بازیکن آینده دار داماش با یک سانتر زیبا میختاریان را صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز با یک ضربه توپ را برای دومین بار به کنج دروازه نفت دوخت.

و بالاخره در دقیقه 70 مسابقه مصطفی حاجتی که در این دیدار یکی از ستاره های بلامنازع حرکات تاکتیکی داماش بود با سانتری مورب و نمایشی بهنام افشه را صاحب توپ کرد و دروازه بان که خود را با بازیکن تند و تیز داماش تک به تک میدید بر روی او مرتکب خطا شد تا داور مهربان بازی که در چند صحنه صدای تماشاگران و نیمکت داماش را در آورده بود مجبور به اعلام ضربه پنالتی شود. این ضربه نیز توسط افشین چاوشی تبدیل به گل شود تا با احتساب این گل ، او مصطفی شجاعی از تیم فولاد نطنز با زدن 11 گل در صدر جدول گلزنان قرار گیرند و داماش شهر باران نیز با 44 امتیاز بر صدرنشینی خود تداوم بخشد.

 

نکات و حواشی جالب این مسابقه و همچنین سایر نتایج در ادامه مطلب…

 

*از این بازی که در هوایی آفتابی و بهاری برگزار میشد چیزی در حدود 10 هزار تماشاگر دیدن کردند.

 

*داماش با این ترکیب در این دیدار حاضر شد:

نظرمحمدی (دروازه بان ) ، حسینی ، نظیفکار ، میکائیلی ، رضایی ، حاجتی (سهرابی) ، آبشک (لوینیان ) ، مهدوی ، میختاریان (ترکاشوند) ، افشه ، چاوشی

 

*داوری این مسابقه در چندین و چند صحنه بسیار بد عمل کرد که از آن جمله میتوان به گل کاملا صحیح داماش که بر روی فرار زیبای افشه و ضربه مهدوی به ثمر رسید و همینطور خطای مشهود پنالتی بر روی بازیکنان داماش و چندین و چند خطای مسلم پشت محوطه جریمه نفت اشاره کرد که بر روی محمد آبشک صورت گرفت. علارغم تمامی اشتباهات با وجود آنکه خطای پنالتی بر روی افشه کاملا درست و مشخص بود کادر فنی مسجد سلیمان شروع به اعتراض کردند که به نظر میرسد به خاطر اتفاقات داوری در بازیهای گذشته این تیم ، کادر فنی نفت حساس شده اند.

 

*امیرعابدینی به مانند بسیاری از دیدارهای فوتبال داماش در رشت از نزدیک شاهد هنر نمایی داماشیها بود.

 

*سخنان پژمان نوری هافبک ملوان انزلی در برنامه هفته گذشته 90 چندان به مذاق هواداران با تعصب رشتی خوش نیامد و آنها از اینکه این بازیکن اینگونه قدرنشناسانه از تیم پگاه حرف زده ناراحت بودند و با شعارهایی نسبت به این حرکت وی اعتراض خود را نشان دادند.

 

سایر نتایج امروز و دیروز لیگ یک:( تیمهای میزبان در طرف چپ قرار دارند)

 

 

ابومسلم 1 – 1 پیام مخابرات شیراز 

کاوه تهران 0 – 3 تربیت یزد

گل گهرسیرجان 0 – 0 شهرداری بندرعباس

ماشین سازی تبریز 0 – 1 مقاومت سپاسی

همیاری اراک 0 – 0 شهرداری یاسوج

نفت مسجد سلیمان 1 – 3 داماش گیلان 

اتکا گرگان 0 – 0 مس رفسنجان 

گسترش فولاد تبریز 2 – 1 آلومینیوم هرمزگان 

پیام مشهد 2 – 1 فولاد نطنز

برق شیراز 1 – 1 فولاد یزد

شیرین فراز کرمانشاه 0 – 0 صنعت ساری

داماش لرستان 0 – 1 سپیدرود رشت 

ایران جوان بوشهر 0 – 3 مس سرچشمه کرمان