وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در انزلی داربی را به ملوان استیل آذین انزلی واگذار کرد .

به گزارش وارش اسپرت ، عصر سه شنبه و در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، داماش گیلان در استادیوم تختی انزلی و در حضور 4 هزار تماشاگر مهمان تیم ملوان بود که در نهایت این دیدار را با نتیجه 3 بر یک به حریف خود واگذار کرد .

 

جلال رافخایی در دقایق 9 و 94 از روی نقطه پنالتی و محمد نزهتی در دقیقه 76 برای ملوان و سعید حلافی در دقیقه 95 برای داماش گلزنی کردند. همچنین محمد آبشک ، هادی سهرابی و ابوذر رحیمی از داماش و جواد شیرزاد از ملوان در این دیدار از احمد صالحی داور جنجالی این دیدار اخطار دریافت کردند .

داماش گیلان با این شکست همچنان با 24 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده بندی باقی ماند . داماش روز یکشنبه 15 بهمن در استادیوم تختی تهران ، دیدار معوقه خود برابر پیکان تهران را برگزار خواهد کرد . 

 

آمار ،گزارش و حواشی بازی در ادامه مطلب

ملوان استیل آذین انزلی 3- داماش گیلان 1

گل‌ها: جلال رافخایی (9 و 94-پنالتی)، محمد نزهتی (76) برای ملوان- سعید حلافی (95) برای داماش

سه‌شنبه 10 بهمن ماه1391-ساعت 15:30

ورزشگاه تختی بندرانزلی

تماشاگر: حدود 4 هزار نفر

داور: احمد صالحی

کمک‌ها: رضا سخندان و علیرضا کنعانی

اخطار: محمد آبشک ، هادی سهرابی و ابوذر رحیمی از داماش- جواد شیرزاد از ملوان

اخراج: حسن رودباریان (دقیقه 96) از داماش

 

ملوان استیل آذین : سرگئی پاشنکو- سعید سالارزاده- احمد آهی- بابک پورغلامی- جواد شیرزاد- پژمان نوری- سعید یوسف‌زاده- سعید عزت‌اللهی (از دقیقه 53 مازیار زارع)- محمد نزهتی- مهرداد اولادی- سیدجلال رافخایی

سرمربی: محمد احمدزاده

 

داماش گیلان: حسن رودباریان- علیرضا نظیف‌کار- مرتضی ابراهیمی- ملو داسیلوا- ابوذر رحیمی- محمد آبشک (از دقیقه 72 مصطفی حاجتی)- هادی سهرابی- حسین ابراهیمی- رسول سروش‌نیا (از دقیقه 58 سعید حلافی)- محمدرضا مهدوی- امین متوسل‌زاده (از دقیقه60 افشین چاووشی)

سرمربی: حمید درخشان

 

شرح بازی

با شروع بازی ملوانی ها به سرعت حاکم توپ و میدان شدند و در دقیقه 9 با میدان‌داری پژمان نوری و ضربه سر رافخایی به گل رسیدند. ملوانی‌ها در ادامه نیز چند موقعیت خوب را توسط اولادی و نوری روی دروازه داماش به وجود آوردند. از اواسط نیمه اول اما این داماش بود که صاحب توپ و میدان شد و چند موقعیت بر روی دروازه ملوان تدارک دیدند که مهم‌ترین آن‌ها شوت رسول سروش‌نیا در محوطه جریمه بود. این بازیکن در حالی که هیچ‌کس هم مزاحم او نبود ضربه خودش را با بی‌دقتی به بیرون زد. در این نیمه داور میدان برای به اصطلاح کنترل بازی با سوت‌های پی‌درپی از سرعت بازی کاسته بود .

 

نیمه دوم : در این نیمه تا 15 دقیقه پایانی بازی، دو تیم رقابتی پایاپای را دنبال کردند اما موقعیت چندانی روز دروازه‌ها خلق نشد تا اینکه در دقیقه 76در حالی که داماش کم‌کم بر بازی مسلط می‌شد، بر اثر اشتباه داسیلوا نزهتی گل دوم ملوانان را به ثمر رساند. بعد از این گل یاران داماش سعی در جبران نتیجه داشتند که در این امر موفقیتی حاصل نشد و این ملوان بود که در موقعیت تک ‌به تک دیگری که این بار هم توسط نزهتی به دست آوردند، به یک ضربه پنالتی مشکوک دست یافتند که ضربه پنالتی را رافخایی به گل سوم ملوان تبدیل کرد. در پی اعلام این ضربه پنالتی حسن رودباریان نیز توسط داور از زمین مسابقه اخراج شد در حالی که به نظر می‌رسید خطا در بیرون از محوطه جریمه و توسط نظیف‌کار برروی مهاجم ملوان صورت گرفته است!

 

شرح گل‌ها:

 

ملوان 1-0 داماش، دقیقه 9: نفوذ و سانتر پژمان نوری را رافخایی در دقیقه 9 با ضربه سر به تور دروازه داماش رساند.

 

ملوان 2-0 داماش، دقیقه 76: اشتباه مبتدیانه داسیلوا، بازیکن برزیلی داماش نزهتی را در موقعیت تک‌به‌تک با رودباریان قرار داد که نزهتی هم قدر این موقعیت بادآورده را دانست و نتیجه را 2-0 کرد.

 

ملوان 3-0 داماش ؛ دقیقه 94: موقعیت تک به تک دوباره نزهتی با حسن رودباریان و سرنگونی نزهتی در دقیقه 90 بازی، منجر به اعلام یک ضربه پنالتی به نفع ملوانان شد. در حالی که به نظر می‌رسید خطا توسط مدافع داماش و در بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاده است، ضربه پنالتی را رافخایی به گل سوم ملوان تبدیل کرد.

 

ملوان 3-1 داماش ؛ دقیقه 96: سعید حلافی در یک فرصت روی سانتر در ضربه ایستگاهی بر روی محوطه جریمه ملوان تک ‌گل دیرهنگام داماش را به ثمر رساند.

 

در حاشیه :

 

– به محض ورود هواداران داماش به استادیوم ، تمامی تماشاگران ملوان شروع به فحاشی بر علیه مردم رشت کردند که هواداران داماش شعار آبای بی تربیت را به عنوان پاسخ سردادند . فحاشی و توهین های یک جانبه تماشاگران ملوان در طول بازی ادامه داشت و هرگز قطع نشد و این در حالی است که مدیرعامل این تیم مدعی ادب تماشاگران تیم ملوان بود و لیدر ملوان نیز دقایقی پیش از آغاز بازی از تماشاگران درخواست کرده بود که فحاشی نکنند.

 

– در حالی که آب و هوای انزلی بارانی بود، دقایقی پیش از آغاز بازی 1200 هوادار داماش سکوهای جایگاه مهمان را کاملا پر کردند.این در حالی است که تنها 3 هزار هوادار ملوان در این بازی حاضر بودند . هواداران داماش گیلان در تمسخر ادعای هواداران ملوان در خصوص پرهوادار بودن شعار ملوان پرهوادار را سردادند . همچنین در ادامه شعار استادیوم خالیه رشتی ها جا ندارند سرداده شد . 

 

– بنر میرزا و چند پرده نوشته بر روی فنس های استادیوم تختی انزلی نصب شد . 

 

– هواداران داماش گیلان پس از هر فحاشی به هواداران ، بازیکنان داماش و مردم رشت خطاب به حسن زاده رئیس کمیته انضباطی شعار میدادند که "حسن زاده گوش بده" ، اما رئیس کمیته انضباطی گویا همچون بازی رفت سال گذشته در اظهار نظری عجیب حواشی دربی را ناچیز دانست! همچنین داماشی ها در اعتراض به فحاشی ها شعار "با این همه فحاشی والله خجالت داره" را سردادند .

 

– داوری های بودار داوران برای داماش در این دیدار نیز ادامه داشت و احمد صالحی با سوت های نامناسب ریز و درشت و ادبیاتی نامناسب خطاب به بازیکنان داماش به لحاظ روحی و روانی هواداران و بازیکنان تحت تاثیر قرار داد. شاهکار صالحی یک پنالتی کاملا نادرست بود… وی در صحنه پنالتی در حالی که پای مدافع داماش به مهاجم ملوان حتی در خارج از محوطه جریمه هم برخورد نکرده بود اعلام پنالتی کرد و حسن رودباریان دروازه بان داماش را اخراج کرد!! لازم به ذکر است که در این صحنه به دلیل انجام هر سه تعویض هادی سهرابی به جای رودباریان در درون دروازه قرار گرفت .

 

– پس از پایان بازی دشنام و فحاشی هواداران ملوان خطاب به بازیکنان و هواداران داماش تمامی نداشت . افشین چاوشی که قصد ورود به رختکن را داشت با شعارهای توهین آمیز ملوانی ها مواجه شد و بلافاصله با برخوردی نامناسب یک از عوامل نیروهای امنیتی به داخل رختکن فرستاده شد .

 

– در پایان مسابقه عوامل نیروی امنیتی استادیوم برخورد نامناسبی را با هواداران داماش داشتند. همچنین هواداران با سردادن شعار های نسبت به نتایج اخیر تیم اعتراض کردند . 

 

– درودگر مدیرعامل (!) ملوان در اقدامی عجیب بین عکاسان لباس ملوان توزیع می کرد ، در حالی که اینکار در نوع خود عجیب جز وظایف تدارکات تیم است ! وی همچنین در ادامه و خطاب به یکی از خبرنگاران جراید که راجع به فحاشی ها پرسیده بود ادبیات بسیار بدی را به کار برد که قابل نوشتن نیست!!

 

– اتاق کنفرانس استادیوم تختی انزلی شرایطی بسیار عجیب داشت! حضور عوامل غیرمرتبط و هوادار در اتاق کنفرانس و پرسیدن سوال از سوی هوادار و عکاس انزلی به جای خبرنگار در نوع خود جالب توجه بود ! همچنین عکاس-هواداری به شکل عجیب به جای سوال به مکالمه و مجادله با سرمربی داماش می پرداخت تا پی ببریم در انزلی هنوز شرایط برای برگزاری کنفرانس هم مناسب نیست . از طرفی خبرنگار یکی از سایت های بین المللی از سویی دیگر چند هوادار و عکاس داخلی انزلی مورد حمله قرار گرفت !!

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید