عصر امروز در آخرین هفته از رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران،تیم فوتبال داماش گیلان موفق شد در نبردی دیدنی و حیثیتی سه بر دو در برابر تیم مقاومت سپاسی شیراز پیروز شود تا با اقتدار جشن صعود را در استادیوم شهید عضدی رشت برپا کند.

 

بازی با ارزیابی دو تیم از همدیگر شروع شد و دو تیم تا دقیقه 10 بازی برابری از خود نشان دادند تا اینکه در یک ضدحمله در دقیقه 12 بازیکنان سپاسی شیراز در موقعیت خوبی قرار گرفتند که با اشتباه مسلم میلوش دروازه بان خارجی داماش این توپ با ضربه چیپ یونس شکوری وارد دروازه داماش گیلان شد.

پس از این گل داماش بر حملات خود افزود به نحوی که تا دقیقه بیستم بازی چندین چند موقعیت ایده آل توسط بازیکنان از دست رفت تا اینکه سرانجام در دقیقه 25 بازی بر روی سانتر زیبای مصطفی حاجتی و ضربه سر افشین چاوشی و اشتباه دروازه بان حریف، داماش به اولین گل خود در این دیدار دست یافت.

 

هشت دقیقه پس از این گل  و بر روی یک ضربه ایستگاهی داماش گل دوم را هم دریافت کرد تا اینکه نیمه اول با حساب دو بر یک به سود تیم سپاسی پایان پذیرد.

اشتباهات دروازه بان خارجی داماش به حدی بود که وی در بین دو نیمه با بهنام لایقی فر دروازه بان سوم داماش تعویض شد، هر چند که با اشتباه مسلم داوری بهنام در دقیقه 70 از بازی اخراج شد که در گزارش حاشیه به آن خواهیم پرداخت. ثانیه های ابتدایی نیمه دوم مسابقه بود که بار دیگر و بر روی کار گروهی زیبا بازیکنان داماش، مصطفی حاجتی صاحب یک موقعیت خوب شد و با یک ضربه بغل پا از کنج محوطه جریمه توپ را به گوشه دروازه تیم شیرازی دوخت تا بازی به تساوی دو بر دو برسد.

پس از این گل داماش بر شدت حملات خود افزود و موقعیت های فراوانی را بر روی دروازه مقاومت ایجاد کرد تا اینکه سرانجام بر روی یک ضربه ایستگاهی و سانتر کاپیتان مهدوی و در یک رفت و برگشت و ضربات سر افشه و در بازگشت اشاره افشین چاوشی داماش به گل سوم خود در این دیدار دست یافت.

در ادامه داماش شهر باران چندین موقعیت مسلم دیگر را در شرایطی که از دقیقه 80 بازی با اخراج محمد آبشک، 9 نفره به بازی ادامه میداد از دست داد که از آن جمله میتوان به از دست دادن توپ در دهانه دروازه خالی توسط افشین چاوشی اشاره کرد تا در نهایت این مسابقه با حساب 3 بر دو به سود داماش گیلان پایان پذیرد تا با صعودی مقتدرانه جشن صعود گرفته شود.

 

حواشی این مسابقه و جشن سپاس در ادامه مطلب..

 

 

*داماش گیلان با ترکیب :

میلوش (لایقی فر) دروازه بان – رضایی – طاهری – حسینی – حاجتی (سهرابی) – نظیفکار – آبشک – میختاریان – چاوشی ( محمدصادق) – افشه – مهدوی وارد میدان شد.

 

*این بازی در هوایی ابری و در حضور 8 هزار هوادار در استادیوم شهید عضدی رشت برگزار شد. قبل از شروع بازی تعدادی تیشرت ، شیرینی ، پرچم و همینطور پوستر در بین هواداران پخش شد که متاسفانه این قضیه با مقداری بی نظمی انجام شد.

 

* شاهین حاج بابایی داور مثلا لیگ برتری این دیدار اشتباهات فاحش و عجیبی را در طول مسابقه انجام داد که هر بیننده ای که ذره ای درک فوتبالی داشته باشد مسلما متوجه آن میشد. سوت های ممتد، کارت های زرد بی مورد و اخراج های کاملا اشتباه صدای تمامی تماشاگران و کادر فنی داماش را در آورده بود.

از مهمترین اشتباهات وی میتوان به اخراج لایقی فر دروازه بان داماش و محمد آبشک اشاره کرد. در اخراج اول لایقی فر که در یک ضد حمله تیم سپاسی موقعیت را خطرناک دیده بود به جلو آمد و توپ را با پا خارج از محوطه جریمه ضد که متاسفانه در ادامه توپ برای لحظه ای کاملا غیر عمد به دستان وی اصابت کرد تا داور وی را بلافاصله اخراج کند!! و در اخراج دوم در حالی که محمد آبشک چندین بازیکن سپاسی را با تکنیک ناب خود پشت سر گذاشته بود در 5 متری  خارج از محموطه جریمه توسط مدافعان تیم حریف سرنگون شد که در کمال تعجب حاضران استادیوم با کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا تماشاگران یک صدا از داوری این مسابقه انتقاد کنند و ان را جهت دار بدانند.

 

*پس از اخراج بهنام لایقی فر هاملت میختاریان هافبک داماش به مدت 20 دقیقه در درون دروازه داماش شهر باران قرار گرفت که با گرفتن هر توپ بازیکنان سپاسی به شدت از سوی هواداران داماش تشویق میشد.

 

*در بین دو نیمه دو سرود که برای تیم داماش ساخته شده بود و با مجری گری مجتبی پوربخش و اجرای خواننده آن اجرا شد. یکی از این سرود ها دیشب مراحل پایانی خود را طی کرده بود.

 

*علی نظرمحمدی دروازبان بومی داماش که از ناحیه دست مصدوم شده بود از کنار زمین با دستی گچ گرفته به تماشای بازی همبازیان خود پرداخت. ضمن اینکه مسعود میکائیلی از دیگران غایبان اصلی این دیدار به شمار میرفت.

 

*در پایان این دیدار بازیکنان و کادر داماش گیلان با بنری منقش به آرم باشگاه دور قهرمانی را زدند و به شدت از سوی هواداران تشویق شدند.

 

*پس از پایان بازی تعداد زیادی از هواداران به داخل زمین مسابقه آمدند و در کنار بازیکنان به شادی پرداختند. ضمن اینکه تعدادی زیادی توپ نیز از داخل زمین به سوی تماشاگران شوت شد.