وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در استادیوم خالی از تماشاگر عضدی رشت برابر صبا متوقف شد .

به گزارش وارش اسپرت در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم خالی از تماشاگر عضدی رشت میزبان صبای قم که در نهایت با نتیجه یک بر یک برابر این تیم متوقف شد .

 

گل های این دیدار را مهدی مومنی در دقیقه 64 برای صبا و سعید حلافی در دقیقه 72 برای داماش گیلان به ثمر رساندند. مرتضى کاشى و مهدى مومنى از صبا و هادى سهرابى وحسین کوشکى از داماش گیلان بازیکنانی بودند که از جواد شرفی داور این دیدار اخطار دریافت کردند .

داماش که در این هفته به دلایل انضباطی(!) از حضور تماشاگران خود محروم بود با این تساوی 31 امتیازی شد و کماکان در رتبه سیزدهم جدول رده بندی باقی ماند .  داماش جمعه یازدهم اسفند دیدار بعدی خود را در اصفهان و مقابل ذوب آهن برگزار خواهد کرد .

 

داماش ١ (سعید حلافى دقیقه ٧٢ ) – ( مهدى مومنى دقیقه ۶۴ )صبا

ورزشگاه دکتر عضدى رشت – تماشاگر : محروم از حضور

نتیجه بازى رفت: ٣-٣

داور: جواد شرفى – کمک داوران: محسن فریمانى ، مهدى الوندى.

کارت زرد: مرتضى کاشى دقیقه ۴٠، مهدى مومنى دقیقه ۶٨(صبا) – هادى سهرابى دقیقه ٧٧، حسین کوشکى دقیقه  ٨٠ (داماش)

 

داماش گیلان : حسن رودباریان، حسین کوشکى( از دقیقه ٩٠ داسیلوا)،مرتضى ابراهیمى، علیرضا نظیف کار، مصطفى حاجتى، ابوالفضل حاجى زاده( از دقیقه ۵۵ هادى سهرابى)، محمد رضا مهدوى، على رضا جهانبخش، على رضا نیکبخت واحدى( ابوذر رحیمى از دقیقه ۶۴) سعید حلافى، بوبکر کبه

سرمربى: حمید درخشان

 

صبا قم : مهرداد طهماسبى، رامین رضاییان، مرتضى کاشى، مسعود حق جو، سعید لطفى، اکبر صادقى، ابوالفضل ابراهیمى، میلاد نورى( از دقیقه ٩٠ مهدى بدرلو)،مهدى مومنى، میلاد سلیمان فلاح( از دقیقه ٨٠ ایمان رزاقى راد)، کریم اسلامى

سرمربی : صمد مرفاوی

 

شرح بازى:

 

دو تیم داماش و صبا در ورزشگاه خالى از تماشاگر رشت در یک هواى سرد زمستانى در حالى رو در روى هم قرار گرفتند که هر دو تیم به کسب سه امتیاز این بازى نیاز مبرمى داشتند، چرا که داماش اگر این مسابقه را با برد پشت سر مى گذاشت، خیالش تا حدودى از فرار کردن از منطقه خطر جدول راحت مى شد و در غیر این صورت باید دلهره و اضطراب را تا هفته هاى پایانى در اردوى خود یدک مى کشید، صبا هم که تا همین چند هفته پیش سوداى حضور در لیگ قهرمانان را در سر داشت، حالا اگر سه امتیاز این بازى را هم از دست مى داد، به شدت استعداد حضور در جمع قعر نشینان را پیدا مى کرد.

 

نیمه نخست : مسابقه سرد و کسالت آور دو تیم که در ورزشگاه ساکت رشت در حال انجام بود، بهترین قرص براى یک خواب عصرگاهى بود. مسابقه اى که در نیمه اول تعداد موقعیت هاى حساس دو تیم کمتر از انگشتان یک دست بود. مهمترین خطر بازى براى صبایى ها در دقیقه ٢۴ براى آنها بدست آمد که فرار رضاییان و سانتر او از جناح راست داخل شش قدم زیر پاى میلاد سلیمان فلاح افتاد و در آخرین لحظه تکل فداکارانه مرتضى ابراهیمى مانع از ورود توپ به دروازه داماش گردید.

مسابقه در این نیمه مدلى ادامه پیدا مى کرد که اگر به جاى ۴۵ دقیقه ۴۵٠ دقیقه زمان به بازیکنان مى دادند هرگز قرار نبود یک موقعیت صد در صدى دو تیم بر روى دروازه ها فراهم نمایند. به روى این مسابقه در این نیمه بدون گل تمام شد تا امید هر دوتیم براى نتیجه گیرى در نیمه مربیان جستجو شود.

 

نیمه دوم : این نیمه بسیار جذاب تر از نیمه اول از آب در آمد. در ابتدا تقریبا توپ و میدان در دستان قمى ها بود، فشار فزاینده آنها موجب شده بود که داماش در پانزده دقیقه ابتدایى هیچگونه فرصتى نداشته باشد، اما پس از به ثمر رسیدن گل صبایى ها این داماشى ها بودند که خود را بر حریف تحمیل کردند و سرانجام توانستند بازى را به تساوى بکشانند.

پس از این گل هم داماش از حملات خود دست نکشید و با حملات خود سعى داشت گل برترى را به ثمر برساند اما دفاع منطقى و حملات بدون فکر تیم درخشان در نهایت براى پسران شهرباران یک شکست خفیف دیگر به ارمغان آورد، نتیجه اى که با توجه به روند بازى عادلانه به نظر مى رسید.

 

شرح گلها:

 

داماش٠-١صبا: پاس عالى کریم اسالمى پشت محوطه هجده فدم به مهدى مومنى رسید و شوت زیباى او صبایى ها را در رشت جلو انداخت.

داماش١-١ صبا: ضربه ى کرنر را محمدرضا مهدوى ارسال کرد و پس از برخورد به پاى نظیف کار داخل محوطه شش قدم، توپ زیر پاى حلافى رسید و او توانست با یک شوت گل تساوى داماش را به ثمر برساند.

 

در حاشیه :

 

– پیش از آغاز بازی کادرفنی داماش به سمت نیمکت مهمان رفت و ضمن خوش آمد ، خوش و بشی را با مربیان صبا داشتند . همچنین نیکبخت ، کوشکی ، مرتضی ابراهیمی از بازیکنان داماش گیلان نیز به سمت نیمکت مهمان رفتند .

 

– در این بازی همانند دو بازی با پیکان و فجرسپاسی داماش از لباس های سفید رنگ استفاده کرد ، اما اینبار این باور که لباس سفید می تواند برای داماش خوش بمن باشد جواب نداد و یک تساوی در استادیوم بی روح عضدی رشت رقم خورد . جالب اینکه در این بازی هم لباس علیرضا نظیف کار نسبت به سایرین متفاوت بود .

 

– برخلاف ادعای حسین عسگری که اعلام کرده بود برای بازیهای داماش از داوران باتجربه استفاده می کند، کمیته داوران اینبار هم از یک داور کم تجربه به اسم جواد شرفی استفاده کرد . شرفی در دو صحنه مشکوک به پنالتی برای داماش دستور به ادامه مسابقه داد تا باز هم شائبه داوری بر علیه داماش در این بازی هم وجود داشته باشد .

 

– تعدادی از هواداران داماش گیلان از بام های خانه های اطراف استادیوم دکتر عضدی رشت این دیدار را از نزدیک نظاره گر بودند .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید