وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: به جای آنکه داماش ،تیم فوتبال رشت و نماینده استان گیلان تفریح و دل خوشی مردم شود، امروز به دغدغه ای برای جوانان این شهر و استان تبدیل شده است.

در چند روز اخیر مدیریت وارش اسپرت تصمیم گرفته است تا به صورت مستقیم مکاتباتی را در حد توان با امام جمعه ، مسئولین ، نمایندگان و … در خصوص مشکلات باشگاه داماش انجام دهد . بر همین اساس در یکی از فعالیت ها و برای آگاهی هواداران داماش سراغ نماینده فعال شهر رشت یعنی مهندس غلامعلی جعفرزاده رفتیم .

تنها نماینده استان که از نزدیک پیگیر مشکلات تیم محبوب گیلان بوده اند و آن را لمس کردند . در بخشی از مصاحبه ایشان خبر از ادامه پیگیری ها در بحث جذب اسپانسر و نهایی شدن جلسه با قوه قضاییه می دهند.
در مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با مهندس جعفرزاده علاوه بر مسائل ورزشی ، از مشکلات استان گیلان هم سوالاتی شده که در ادامه از نظر می گذرانید :

 

varesh-sport.com : در ابتدا انتخاب شایسته شما به عنوان نماینده مردم کلانشهر رشت و حومه در مجلس شورای اسلامی را تبریک عرض می کنیم و آرزویمان این است که بتوانید برای شهرستان رشت قدم های مثمرثمری بردارید.

در دوران انتخابات بیانیه ای را برای کمک به داماش صادر کردید و پس از آن نیز با پیگیری هایی که بعد از انتخابات از شما دیدیم نشان دادید واقعا به این تیم علاقه مند هستید. این پیگیری ها مخصوصا برای جذب اسپانسر به کجا کشیده شد؟

علی رقم اینکه مجلس در روز چهارشنبه هفته گذشته تعطیل شده بود، طبق صحبت هایی که با مهندس عابدینی داشتیم در تهران ماندم تا به همراه ایشان نزد آقای هدایتی برویم . خوب فکر می کنم متوجه می شوم ، چون خیلی صادقانه عمل کردیم مسئله بدین شکل پیش رفت. الان هم در مورد پیگیری ها چیزی نمی گویم چون ظاهرا فضای خیلی بدی حاکم هست! البته اشکالی هم ندارد و اختیار خودشان است اما آقای هدایتی قول داده بودند…!

 

متن کامل در ادامه مطلب

72 ساعتی که آقای هدایتی اعلام کرده بود ساعت 5 بعدازظهر چهارشنبه به اتمام می رسید؛ هرچند از داخل استان به من خبر رسیده بود که آقای هدایتی با ملوان تمام کرده است اما من باز هم چندین ساعت در تهران ماندم تا وضعیت مشخص شود.

این را باید اضافه کنم که ملوان هم تیم گیلان است و من برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم اما من در حال حاضر مسئول داماش هستم…شاید مسئول قانونی نباشم ولی مسئولیت اخلاقی در مورد این تیم دارم. پس از اینکه از ماجرا مطلع شدم به آقای عابدینی زنگ زدم و متوجه شدم ایشان هم مطلع هستند ولی گویا روی آن را نداشت که به من بگوید و گفت توکل به خدا ، برویم سمت اسپانسرها .

من یک نکته ای را باز هم تکرار کنم،من هیچ گونه وظیفه قانونی در قبال داماش ندارم و این را هم به این دلیل نمی گویم تا شما و هواداران داماش خوششان بیاید… اصلا مدل کار من اینطور نیست و هر حرفی که حق باشد می زنم!

 

 

وقتی مسئولین ما توانایی ایجاد شغل ندارند و در غنی سازی اوقات فراغت جوانان عاجز هستند فقط همین تفریحات ورزشی می ماند که من از آن ها به عنوان تفریحات سالم یاد می کنم. حالا این بچه ها می خواهند دو ساعت داخل استادیوم خوش باشند، سوای آنکه عرق ناسیونالیستی هم وجود دارد .

برای جذب اسپانسر کارهایی داریم انجام می دهیم ؛ من داخل تهران و جاهایی که می شناسم دارم ورود می کنم. یکی از راه کارها پیش فروش تبلیغات داماش است. من در صحبت آخرم با آقای عابدینی متوجه شدم قیمت داماش سرشکن شده و اگر بتوانیم این عدد را تامین کنیم خیلی از مشکلات حل می شود.

 

آقای عابدینی را در همین بحث داماش شناختم،خدا وکیلی خیلی به ایشان کم لطفی و حتی بی رحمی شده است .مثلا مسئولین سیاسی استان ورود کردند که عابدینی باید اخراج گردد! مگر ایشان چه جرمی مرتکب شده اند؟! کسی که آمده زحمت کشیده و تیم را به رتبه هفتم رسانده است باید از ایشان تشکر کرد یا اخراج؟! این اعمال آقایان کم لطفی است و برای آینده استان هم نگران کننده است .

من وقتی برای اولین بار پیش ایشان رفتم فقط به عنوان یک شهروند برای تشکر رفته بودم که آرزوی دیرینه ی رشتی ها برای یه تیم قدرتمند را به تحقق رساندند. به ایشان گفتم آمده ام که به شما کمک کنم … مردم لطف کردند و ما را به عنوان نماینده انتخاب کردند و در اولویت ما نیز جوانان قرار دارند. باور کنید وقتی به استادیوم می روم و من را به قسمت VIP می برند ناراحت می شوم و دوست دارم مثل گذشته دور زمین باشم.

 

به نظر من استانداری باید کل استان را ببیند از بسکتبال داماش که در لنگرود بازی می کند تا ملوان انزلی که آن هم افتخاری برای گیلان هست و همچنین تیم فوتبال داماش گیلان.

به آقای عابدینی قول دادم که با چند بنگاه اقتصادی بزرگ ارتباط برقرار کنم که بعدا متوجه شدم آقای عابدینی هم در چند مورد نفوذ بالایی دارند و قرار شده که زورهایمان را روی هم بگذاریم تا به نتیجه مطلوب برسیم. یکی از کارهایی که به ذهنمان می رسد پیش فروش تبلیغات جایی است که مسئولین عالی رتبه شان در سفر انگلستان هستند و قرار شده هفته دیگر مذاکرات را آغاز کنیم.

در مورد آقای هدایتی هم باید موردی را اشاره کنم…شایعاتی شنیده ام که مسئولین انزلی چراغ سبزهایی به مجموعه ایشان نشان داده است! درست و غلطش را نمی دانم ولی مطمئنا نمیگذارم کار خلاف قانون آنجا انجام شود .

 

 

varesh-sport.com : شما در قستی از حرف هایتان به مسئولین استانی اشاره کردید . اینطور که مسئولین ملوان اعلام کرده اند مسئولین استانی قول مساعد برای پرداخت بخشی از بدهی های این تیم را داده اند و زمین استادیوم نیز به رایگان به این تیم داده خواهد شد. آیا اینکار فراری دادن سرمایه دار از کلانشهر رشت به شهر مذکور تعبیر نمی شود؟

من دعا می کنم به قول هایی که داده اند عمل بکنند.ولی خیلی عملیاتی نمی بینم و حتی از همین الان هم سر و صدایش در حال بیرون آمدن هست و منطقه آزاد بدهی ها را نپذیرفته است. من نمی گویم که فراری داده اند ولی اگر بحث آن باغ سبزی که شنیده ام نشان داده اند باشد، دعا می کنم عملیاتی شود! چرا که کارهای اقتصادی یک سری قوانینی دارد و با هر کاری که خلاف قانون باشد من برخورد می کنم. در هر صورت ما داماش را تنها نخواهیم گذاشت و تلاش مان را انجام خواهیم داد، اما اینکه به کدام طرف خواهیم رفت را بگذارید رسانه ای نکنیم …

 

varesh-sport.com : آیا مجمع نمایندگان استان گیلان در فکر راه حلی برای حل مشکل تیم محبوب استان هست؟

فعلا که اقدامی انجام نشده… شاید این دلیل را بیاورند که نماینده وظیفه اش قانون گذاری و نظارت بر قانون می باشد! ولی من با این نگاه که داماش دل خوشی مردم هست در حال تلاش هستم.

 

varesh-sport.com : در برهه ای صحبت از شورای شهر رشت بود که آقای عابدینی هم در جلسه ای مشترک با شورای شهر به بحث و گفتگو پرداختند،شما در جریان این موضوع هستید؟

صحبت هایی انجام شد ولی یک مغلطه ای به وجود آمد و در همان برهه بود اخباری به من رسید (سند ندارم و فقط در حد خبر هست) که قرار است قوه قضاییه داماش را به شهر رشت هدیه کند که این خبر باعث شد یک مقدارشورای شهر سست شود . شورا می گفتند اگر ما یک مقدار پیگیری کنیم قوه قضاییه تیم را به شهر هدیه می کند! من هم برای ترغیب شورای شهر در حال رایزنی با اعضا بودم که ما در کمیسیون برنامه و بودجه هستیم جای دیگر برای کلانشهر جبران می کنیم و شما اکنون برای این تیم هزینه کنید اما شورای شهر به من گفت شما عجله نکنید و ما تیم را رایگان می گیریم . آخرین صحبت من هم با عزیزان شورا این بوده است که این هفته با آنها و آقای عابدینی نزد آقای محسنی اژه ای برویم و ببینیم تکلیف تیم چه می شود. قطعا در جلسه با قوه قضاییه از اهرم دو نماینده دیگر شهر هم استفاده می کنیم .

 

varesh-sport.com : به نظر می رسد شما در بین مسئولین تنها هستید و مسئولین دیگر به این مشکلات بی توجه هستند!

از من چنین تائیدیه ای نگیرید که مسئولین بی توجه هستند(با خنده)!

من با بعضی از مدیران استان اصلا موافق نیستم و انتقاد تندی نسبت به آنها هم دارم ولی اکنون نمی توانم با قاطعیت بگویم رفتن آقای هدایتی به سمت ملوان از سوی مسئولین استانی بود ولی همانطور که گفتم شنیده ام از شهر انزلی باغ سبزی به آقای هدایتی نشان داده اند که فکر نمی کنم سبز باشد!

من آرزوی بدی نمی کنم . این حرفم را از روی تجربه ام می زنم؛ مطمئنم آقای هدایتی به آن چیزی که فکرش را می کنند نمی تواند دست یابند و حتی سی درصد آن نیز تحقق پیدا نمی کند و من فکر می کنم در کمتر از سه ماه پشیمان ایشان پشیمان می شود !

 

varesh-sport.com : شما قبل از انتخابات در سخنرانی هایتان اهدافی را اعلام می کردید، آیا هنوز چنین مسائلی را دنبال می کنید!؟

اصلا جز اعتقادات من است و هنوز هم معتقدم مدیران بومی ای داریم که بتوانند جای مدیران غیربومی را بگیرند و با توجه به اهرم ها و اختیاراتی که داریم همچنان پیگیر هستیم.

 

 

varesh-sport.com : به عنوان نماینده مردم کلانشهر رشت چه کارهایی را برای پیشبرد و توسعه شهر اندیشیده اید؟

اکنون جایگاه های کمیسیون ها مشخص شده است . استان گیلان یکی از استان های پرضرر در اختصاص بودجه بوده است و در سال 91 نیز دفاع خوبی از گیلان نشده بود…در حال حاضر تقریبا 98 درصد اعتباراتمان را از در آمدهای خودمان تامین می کنیم ؛ یعنی دولت تقریبا کمکی به ما انجام نمی دهد. احساس من این بود که بتوانم در کمیسیون برنامه و بودجه ورود کنم و بتوانم از این طریق به استان کمک کنم.این اولین اقدامم بود که البته سختی های خاص خود را داشت چون به راحتی نمی شد به کمیسیون ورود کرد. مطمئنا این ورود می تواند برای گیلان، به ویژه کلانشهر رشت دست آوردهای خوبی داشته باشد.

 

varesh-sport.com : چرا با این همه نعمت خدادادی که در گیلان وجود دارد گیلان از استان های محروم به شمار می رود؟!

بزرگترین مشکل استان ضعف مدیریت است . من نمی خواهم کسی را تخریب کنم ولی واقعیت این است که ما برنامه نداریم.می گویند گیلان سومین استان در نرخ بیکاریست ولی سند توسعه اشتغال نداریم .

 

varesh-sport.com : یکی از بحث های فعالین مجازی و علاقه مندان به تاریخ و هویت گیلان استفاده از اسامی نادرست برای دریای شمال ایران است . طبق تحقیقات اسم خزر از یک قوم خارج از ایران و منقرض شده برگرفته شده است و یا اسم مازندران از دوران رضا پهلوی بر این دریا گذاشته شده است در حالی که نام جهانی و تاریخی این دریا در اولین نقشه ها و قراردادهای جهانی کاسپی یا کاسپین بوده است که برگرفته از اقوامی بوده که از گذشته در شمال ایران زندگی می کرده اند .آیا می توانید در این مورد اقدامی انجام دهید؟

حتما پیگیری می کنم ولی باید طبق استنادات موجود عمل کنم.(ایشان در این لحظه از مشاورشان می خواهد استنادات موجود را تهیه کند)

 

varesh-sport.com : در جریان نامه هواداران داماش به آیت الله قربانی هستید؟

بله،بله.خیلی کار خوبی کردید. حالا درست است که ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه نمی تواند به ورزش زیاد نفوذ کند ولی به عنوان پدر استان می باشند. کار اخلاقی و بسیار خوبی بود و به شما قول می دهم می تواند مثمرثمر باشند و حتی من رایزنی می کنم تا دیداری هم با ایشان داشته باشید. آن وقت ببینید ایشان چطور ورود می کنند و از ان به بعد توپ و تشرها و بردن و آوردن مسئولین و کارهای ایشان را مشاهده می کنید.

هر کسی این کار را انجام داد کاری بسیار هوشمندانه ای بود و می تواند نتایج بزرگی داشته باشد. واقعیتش این است که وقتی خود من این نامه را خواندم متاثر شدم . من فکر می کنم بهتر است کار را ادامه دهید و تعدادی خدمت ایشان بروید و از آیت الله قربانی بخواهید به عنوان پدر استان ورود کنند و شورای شهر با در آمد کلانش ، استانداری با درآمد زیادش ، نمایندگان و … همه را تحریک کنند.

 

 

varesh-sport.com : حرف پایانی شما با مردم با فرهنگ کلانشهر رشت و هواداران داماش گیلان در سر تا سر استان که شاهد پیگیری های شما در خصوص تیم محبوبشان هستند.

کماکان قول می دهم هر چه در توان داشته باشم برای حل مشکل داماش تلاش کنم که آن هم به خاطر حس ناسیونالیستی و علاقه ای است که به این شهر و استان دارم.

 

مصاحبه:مازیار ، مهرداد

با تشکر از محمود صالح که مقدمات ملاقات را فراهم کرد. لازم می دانیم تشکر ویژه ای از آقای جعفرزاده داشته باشیم که علی رغم مشغله بسیار زیاد کاری درخواست مصاحبه وارش اسپرت را پذیرفتند.

 

 

نظرات خود را تنها از کادر نظرات پایین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید