وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: سرمربی سابق پگاه گیلان با بیان اینکه افتخار می‌کنم که به داماش بیایم،گفت: مهمتر از مسایل مالی، به دلیل حمایت و علاقه دو طرفه‌ای که بین من و مردم رشت وجود دارد، سبب می‌شود که خیلی سریع و آسان پیشنهاد داماش را بپذیرم.

به گزارش وارش اسپرت و به نقل از تسنیم ، باشگاه داماش پس از اعلام لیست بازیکنان مورد نیازش برای فصل آینده، برای تصدی پست سرمربیگری‌اش از یک نام آشنا برای مردم رشت نام برد، فردی که در این شهر بیشتر از هر مربی بومی دارای محبوبیت است.
نادر دست‌نشان، کسی که رشتی‌ها به او لقب نادر امپراتور داده‌اند و حالا این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به نیمکت این تیم نزدیک شده است.
این مصاحبه نخستین عکس العمل دست نشان پس از شنیدن خبر ابراز تمایل باشگاه داماش برای بازگشت‌اش به رشت است:

*در نظرسنجی‌هایی که توسط هواداران داماش صورت گرفته است شما بالاترین رای را آورده‌اید؟
من می‌توانم بگویم که، خیلی خوشحال هستم که جوان‌ها و مردم گیلان به خصوص رشت هنوز خاطره خوش فوتبال پگاه را به یاد دارند، در آن زمان هم مردم به من کمک کردند که موفق شویم تا با کمک بازیکنان خوب و متعصب و با شعور بالای تاکتیکی در فوتبال ایران بدرخشیم.
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید

 
*باشگاه داماش اعلام کرده که نخستین گزینه‌اش برای تصدی سرمربی داماش، نادر دست‌نشان است؟
این کمک همه بود که توانستیم این خاطره‌های خوب را به جا بگذاریم و من از همه وجود خوشحالم که بعد از گذشت چند سال مردم هنوز این خاطرات خوب را به خاطر دارند، همیشه رشت را دوست داشتم  چون خاطره‌های خوب و زیبایی در آنجا داشته‌ام.
اما متاسفانه بعد از آن شرایط کمک نکرد که به رشت برگردم، همیشه نسبت به فوتبال رشت اعتقاد داشتم که ظرفیت بالایی دارد و اگر شرایط مهیا شود حتما به رشت باز می‌گردم.
 

*در سال‌های قبل هم قرار بود به داماش بیایید و شرایط مهیا نشد، هواداران نگران این هستند که مبادا دوباره آن سوءتفاهم‌ها مانع بازگشت دست‌نشان شود؟
من در تمام این مدت فوتبال رشت را دنبال می‌کردم و با مردم، مربیان و بازیکنان در ارتباط بودم، این یک علاقه دو طرفه بوده و در من هم 100 در 100 وجود داشته و دارد، اما دنیای فوتبال حرفه‌ای به شکلی است که آدم باید بهترین تصمیم را در بهترین زمان مناسب بگیرد.
اکنون تیم‌های مختلف به دنبال مربیان مورد علاقه خود می‌گردند و در حال مذاکره با افراد هستند، من هم تا زمانی که با باشگاه خاصی به توافق نرسیده باشم و قرارداد نبسته و آزاد باشم با علاقه و عشق فراوان داماش را انتخاب می‌کنم.
این گونه بگویم اولویت نخست و آخر من داماش است چون این یک حمایت دو طرفه بوده تا زمانی که با تیمی قرارداد نبسته باشم،امیدوارم بار دیگر شرمنده هواداران نشوم.
 

*مسایل مالی تا چه حد در بستن قرارداد شما با داماش اولویت  دارد؟
اولویت نخست من مسایل مالی نیست، من همیشه به دنبال این بودم در تمام سال‌هایی که کار کرده‌ام تا مسایل مالی را به سادگی حل کنم این را تمام مدیرانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند که به هیچ وجه مادیات اولویت من نبوده و نیست.
مهمتر از مسایل مالی برای موفقیت بستری است که باید فراهم باشد و اصل حمایت مردم از من و تیم یکی از حلقه‌های اصلی است که می‌دانم نیامده در رشت آن را دارم و این کمک بزرگی به من است که خیلی ساده و سریع پیشنهاد داماش را در آینده بپذیرم و این را که می‌گویم عین واقعیت است.
 

 نادر دست نشان + پگاه


*یعنی شما پول را عامل موفقیت نمی‌دانید؟

من را همه می‌شناسند و شرایط قراردادهایم را همه می‌دانند که به هیچ وجه نه اهل بستن قراردادهای میلیاردی هستم و نه از درخواست‌های سنگین خبری است و با ساده‌ترین قرارداد کار می‌کنم و اعتقاد دارم که این طور که رشتی‌ها به من محبت دارند بزرگترین افتخارم این است که به داماش بیایم و بزرگترین سرمایه را پیشاپیش داردم و این محبت و ارتباط صمیمانه را مه‌ ترین اصل موفقیت می‌دانم.
 

*پس درخواست مالی ندارید؟

 مهم‌ترین خواسته‌ام این است که مشکلات داماش حل بشود تا بازیکنان با تعصب و با غیرت و از خود گذشته این تیم بتوانند با فراغ بال در خدمت تیم باشند، چون اگر مشکلات مالی بازیکنان حل نشود اگر بیشترین پول را به من بدهند نمی‌توانم موفق بشوم.
اگر بازیکن در شرایط ایده آل نباشد به یقین در کار فوتبال موفق نمی‌شود و بازیکن باید با روح و روان آسوده بتواند خواسته مدیرعامل و مربی و هوادار را در زمین پیاده کند، مهم بازیکن و مسایل مالی است و دست‌نشان خیلی مهم نیست.
 

*آیا با عابدینی کار کردن سخت نخواهد بود؟
عابدینی از کارکشته‌ترین مدیران فوتبالی ایران است که در کشور ما دارای یک وزنه و اعتبار منحصر به فرد است، مطمئنم که از کار کردن با وی لذت ‌می‌برم.