استاندار گیلان به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان و فرماندار رشت، شامگاه چهارشنبه با حضور در زورخانه پوریای ولی رشت ضمن بیان خدا قوت به ورزشکاران از حرکات ورزشی باستانی دیدن کرد.

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری تحلیلی ورزش گیلان، محمدعلی نجفی در این دیدار صمیمی، ورزش زورخانه‌ای را ورزشی دانست که با نام مولا علی (ع) مزین گردیده افزود: در این ورزش باستانی تشویقات و تحسین ورزشکاران با صلوات بر پیامبر اعظم (ص) و نام ائمه اطهار مزین شده است.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای افزود: ورزش باستانی در بدو ورود از درب با حالت ادب، تعبد و خضوع که موجبات دوری انسان از غرور است آغاز می گردد.

استاندار گیلان ورزش زورخانه‌ای را ورزشی توام با اخلاق دانست و افزود: فرد در این ورزش علاوه بر پرورش جسم با تطهیر روح به اخلاق پهلوانی و جوانمردی نیز می پردازد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ورزش زورخانه ای، اخلاق و احترام به گذشتگان و بزرگان و مرشدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: این در حالی است که متأسفانه در جامعه سیاسی احترام و ادب به بزرگان و گذشتگان کم رنگ شده است.

وی با اشاره به سوابق فرهنگ و تاریخی غنی ملت از از عصر کوروش تا اهمیت اخلاق در دین مبین اسلام و معرفت دینی افزود: فرهنگ ایرانیان همیشه براساس انضباط و احترام به بزرگان، مرشد و مراد شکل گرفته که متأسفانه در جامعه سیاسی امروزی این مهم کم رنگ شده است و باید بکوشیم که اخلاق در جامعه تقویت شود.

دکتر نجفی، بیان نام بزرگان این ورزش توسط مرشد را نشان از اخلاق پهلوانی این ورزش عنوان کرد و افزود: در این ورزش باستانی باید از جسم، تفکر و روحی سالم برخوردار بود.

استاندار گیلان افزود: چهره ورزشکاران در این ورزش گویای محبت، احترام و احساس آرامش است.

دکتر نجفی تمامی رشته‌های ورزشی را با اهمیت و دوست داشتنی توصیف کرد و افزود: ورزش مظهر اخلاق و سلامتی جسم است.

وی با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع ورزشکاران زورخانه‌ای افزود: بسیار خرسندیم که فرصتی مهیا شد تا در جمع شما عزیزان حضور یابم.

در این دیدار، مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و سیروس شفقی فرماندار جدید شهرستان رشت نیز حضور داشتند . 
/ دیار میرزا