دیار وارش: ماریان پوشنیک آخرین سرمربی خارجی داماش گیلان بود که در ابتدای فصل 90-89، سکان هدایت لاجوردی پوشان رشتی را در اختیار داشت و بار دیگر پس از 6 سال و اینبار در دسته ای که داماش تجربه اش را نداشت، یعنی لیگ دو، سرمربیگری این تیم بر عهده یک خارجی قرار گرفت. 

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، رامیز محمداف 48 ساله که پیش از این و در زمان مربیگری یک خارجی دیگر به نام میودراگ یسیچ در فصل 83-1382 مدافع این تیم (پگاه) بود، حالا سرمربی داماش است و با این تیم پس از پنج هفته و کسب 10 امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه ب لیگ دو حضور دارد. 

تعویض های دیرهنگام، ماجرای مربوط به عدم حضور انضباطی هادی سهرابی در تمرینات، پست خداحافظی علیرضا نظیف کار کاپیتان داماشی ها در اینستاگرام و…چالش هایی بود که باید به سراغ سرمربی تیم می رفتیم تا پاسخی برایش پیدا کنیم…

  

varesh-sport.com: آقای محمداف شرایط و دورنمای تیم را چگونه می بینید؟ آیا شرایط تیمی بهتر می شود؟
روند مناسبی را داریم و تیم هم آرام آرام خودش را پیدا کرده است. البته ما حدود 72 روز است که با هم هستیم و این به اندازه اردوی پیش فصل یک تیم خوب است. در نظر داشته باشید که ما از صفر شروع کردیم و فقط سه چهار نفر از بازیکنان قبلا با یکدیگر بازی کرده بودند. ما پنج بازی رسمی را برگزار کرده ایم اما به دلایلی چون آسیب دیدگی و تغییرات هنوز یک تیم یازده نفره کامل پیدا نکرده و نداشته ایم.

varesh-sport.com: کاپیتان اول تیم، علیرضا نظیف کار، بعد از بازی با آبی پوشان اردبیل در تمرینات حضور ندارد. دلیل این مسئله چیست؟
ترجیح می دهم که در این مورد صحبتی نکنم. در خصوص اینکه چرا ایشان به تمرینات نمی آید با خود او صحبت کنید، چرا که من چنین چیزی را نخواسته ام. ضمن اینکه من هیچوقت در خصوص بازیکنانم حرف نمی زنم.

varesh-sport.com:  هادی سهرابی هم پس از چند مدت بار دیگر اجازه حضور در تمرینات را پیدا کرد. در این مورد توضیح می دهید؟
همانطور که گفتم من هیچ وقت راجع به بازیکنانم صحبت نمی کنم. شما با همان بازیکنانی که رفته یا برگشته اند صحبت کنید و بپرسید، چطور و چه شد که نیستند و چطور برمی گردند. برای فوتبال دوستان و طرفداران داماش این مهم است که تیم نتیجه بگیرد و در خصوص این موضوع نیز، برای من مسئله اول نظم و انضباط در تیم مهم است. ما 10-12 بازیکن جوان داریم که باید آن ها مسائل انضباطی را بدانند تا در آینده بتوانند پیشرفت داشته باشند.
ضمن اینکه تا زمانی که من مدیرفنی و یا سرمربی داماش هستم، حق هیچ کسی را نمی توانم پایمال کنم.

varesh-sport.com:  در بازیهای اخیر مشاهده می کنیم که خیلی دیر تعویض انجام می دهید. چرا از ظرفیت تعویض هایتان استفاده نمی کنید؟
سوال بسیار خوبی را پرسیدید. خواهش می کنم که شما به نیمکت ما نگاه کنید! ما وقتی که به تهران می رفتیم، 15 بازیکن داشتیم. بنابراین باید از تعویض هایمان عاقلانه استفاده کنیم. من یقین دارم که بازیکنان ما حداقل توان صد دقیقه بازی را دارند. بله، این قانون وجود دارد که می توانم سه تعویض انجام دهم، اما این یک قانون نیست که من حتما از سه تعویضم استفاده کنم. وقتی که من تعویض می کنم، به پشت سرم و بازیکنان ذخیره ام هم نگاه می کنم. وقتی می بینم که بازیکنانم درست بازی می کنند و همچنین شرایط بدنی شان هم خوب است، دلیلی برای تعویض نمی بینم.

 

ramiz-mohammadov-1-yZEXZBk

varesh-sport.com: آیا برای ادامه رقابت ها قصد جذب بازیکنی را در بخش تهاجمی و یا سایر خطوط ندارید؟
در حال حاضر از بازیکنانم راضی هستم. تعدادی مصدوم مثل علی یونسی داریم که به زودی به تیم بر می گردند. از طرفی بازیکنانی که جذب کرده ایم، هر کدام به راحتی در دو تا سه بازی می کنند. اگر به عنوان مثال، مهاجم نداشته باشیم، حسن (رمضانی)، حسین (نظیری) و سامان (نورمحمدی) می توانند در آن پست بازی کنند. اگرچه این بازیکنان فوروارد نیستند، اما می توانند به همان اندازه موقعیت سازی کنند.
در بازی با اردبیل ما از چند موقعیت صد در صد، نتوانستیم استفاده کنیم. شاید اگر فوروارد هم داشتیم، این تعداد موقعیت سازی را نمی توانستیم انجام دهیم. تیم ما با شاکله ای جدید است و مطمئن هستم که روز به روز با ادامه تمرینات و مسابقات بهتر خواهد شد.

varesh-sport.com:  به عنوان آخرین سوال، حدود 12 سال قبل شما عضو این تیم بودید. در شرایط تماشاگران آن زمان و اکنون تفاوتی می بینید؟
در آن زمان شاید به دلیل لیگی که در آن بودیم، هواداران بیشتری حضور پیدا می کردند. البته با این وجود من فکر می کنم الان میزان انرژی که تماشاگران با تشویق هایشان به بازیکنان می دهند، دقیقا مثل آن است که استادیوم بزرگ لبریز از تماشاگر است و از آن ها برای این انرژی بسیاری که می گذارند تشکر می کنم.
امروز هم سپیدرود در صدر جدول است و هم داماش در جایگاه دوم جدول خود حضور دارد و من میدانم که رشتی ها فوتبال را دوست دارند؛ بنابراین امیدوارم که تماشاگران بیشتری به استادیوم بیایند و از تیم خود حمایت کنند. ما دیروز هم با بازیکنان جلسه ای را داشتیم که با نوع بازیها و نتایج مان تماشاگران را بیشتر راضی کنیم.

 

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

مصاحبه: مهرداد ثابت- مازیار اصغرزاده – علی رهبر